Klanteninformatie bij Eurotunnel via GSM R
Geplaatst: 30 jul 2012, 15:31
Sinds vorige week woensdag hebben we een nieuw real-time klanten informatie systeem in werking gesteld (gedeeltelijk) Frankrijk => UK
Elke client die bij het reserveren zijn juist mobiel telefoonnumer heeft ingegeven geniet van de diensten.
Dus aan de tolplaza geeft de client zijn bankkaart in(waarmee hij betaald heeft) => reservatie is gevalideerd=> mobiel nummer geasocieerd ,de nummerplaat gelezen en geasocieerd tot wanneer hij van de trein rijd de andere zijde.
Bij elke trein die geladen wordt, gaat de nummerplaatlezer de nummerplaat van de client associeren met zijn mobiel nummer en het treinnummer .
In geval van incident kunnen we de trein of treinen selecteren waarnaar we een SMS bericht gaan sturen met uitleg over het incident enz.... En dit uiterlijk na max 10' stilstand.
In de eerste periode en bij wijze van test krijgt iedereen bij het vertrek van hun trein een welkomstbericht.
De treinchef en 2 crewmembers op de trein krijgen dezelfde berichten als de clienten ,dus ze weten wat er gecommuniceerd is geworden met hen van buitenaf.
Het GSM R systeem is nog niet af langs de UK zijde ,daar de operatoren het te druk hadden met de olympische spelen. Er is een foutmarge dor slechte nummerplaten of mensen die een verkeerd nummer ingeven bij reservatie.
De mensen kunnen niet antwoorden of het systeem gebruik om iets te melden bv oproep voor hulp enz ,dit laatste moet nog steeds gebeuren via de treinchef aan boord.
Elke client die bij het reserveren zijn juist mobiel telefoonnumer heeft ingegeven geniet van de diensten.
Dus aan de tolplaza geeft de client zijn bankkaart in(waarmee hij betaald heeft) => reservatie is gevalideerd=> mobiel nummer geasocieerd ,de nummerplaat gelezen en geasocieerd tot wanneer hij van de trein rijd de andere zijde.
Bij elke trein die geladen wordt, gaat de nummerplaatlezer de nummerplaat van de client associeren met zijn mobiel nummer en het treinnummer .
In geval van incident kunnen we de trein of treinen selecteren waarnaar we een SMS bericht gaan sturen met uitleg over het incident enz.... En dit uiterlijk na max 10' stilstand.
In de eerste periode en bij wijze van test krijgt iedereen bij het vertrek van hun trein een welkomstbericht.
De treinchef en 2 crewmembers op de trein krijgen dezelfde berichten als de clienten ,dus ze weten wat er gecommuniceerd is geworden met hen van buitenaf.
Het GSM R systeem is nog niet af langs de UK zijde ,daar de operatoren het te druk hadden met de olympische spelen. Er is een foutmarge dor slechte nummerplaten of mensen die een verkeerd nummer ingeven bij reservatie.
De mensen kunnen niet antwoorden of het systeem gebruik om iets te melden bv oproep voor hulp enz ,dit laatste moet nog steeds gebeuren via de treinchef aan boord.