Interrail (München)
Geplaatst: 28 aug 2012, 13:47
Goedemiddag allen,
ik ben hier nieuw op dit forum. Mijn naam is Auguste en kom uit Nederland.
Afgelopen week zijn mijn vriendin en ik gaan Interrailen richting München. Ik heb daar een tante wonen, altijd handig
We hadden niet echt een planning van hoe we er zouden komen. Het ging allemaal een beetje op de bonnefooi. Als we maar om 20:11 zouden aankomen, dat hadden we afgesproken.
Nu moesten we eerst Nederland maar zien te verlaten.
Met de IC van 08:26 vertrokken we uit Oss richting Nijmegen. Rit van een klein kwartiertje.
Onze trein. De IC van Roosendaal naar Zwolle, bestaande uit twee ICMm drietjes.
In Nijmegen zouden we overstappen op de stoptrein van Veolia naar Venlo, vertrek om 09:08.
Dit was een rit van een kleine 50 minuten.
Stadler GTW als spitstrein uit Cuijk.
In Venlo aangekomen hadden we een mooie overstap op de RE (van Eurobahn) naar Düsseldorf. In Monchengladbach werd er een treinstel afgehaald en bleef daar achter.
Eurobahn RE 13 naar Hamm.
In Düsseldorf aangekomen namen we even een pauze. We gingen even wat eten en later namen we een trein naar Köln.
vanaf Köln namen we de ICE naar Frankfurt.
Nog een foto van de Baureihe 628 in Düsseldorf.
Binnenkomst van de ICE naar Frankfurt in Köln.
Na een rit van iets meer dan een uur kwamen we aan in Frankfurt. De temperatuur was inmiddels ook flink opgelopen.
Keken even rond en besloten om de trein naar Darmstadt te nemen. Tussendoor nog even wat foto's van de treinen aldaar.
ICE 3 uit Köln.
ICE 1 richting Zwitserland.
DB InterCity. had Frankfurt als eindbestemming.
Onze trein, de RB 15359 naar Heidelberg via o.a. Darmstadt en Bensheim.
Fijn dat in de trein de ramen nog flink open kunnen.
Toen we eenmaal in Darmstadt waren, viel het ons eigenlijk toch een beetje tegen. We gingen maar even in het parkje voor het station liggen. Wat drinken en genieten van het weer. Voordat we weer besloten om maar terug te gaan naar Frankfurt. Vanaf daar hadden we meerdere mogelijkheden om naar München te gaan.
In Darmstadt toch nog wat foto's genomen van het openbaar vervoer aldaar.
Bussen en een tramvan de HEAG mobilo GmbH.
Bussen van de Verkehrsgesellschaft Werner GmbH & Co. KG (Abellio)
Bussen van de Winzenhöler GmbH & Co. KG.
Vias GmbH.
DB Regio naar Frankfurt.
Eenmaal terug in Frankfurt zouden we de EuroCity naar Linz nemen. Die gaat via München.
Helaas had deze trein bij vertrek een vertraging van 20 minuten. In de wagon waar we onze zitplaats hadden gereserveerd deed de airco het niet (een van de twee wagons). En na Stuttgart werden beide wagons afgesloten voor de reizigers. Ter compensatie werden wel gratis pakken water uitgedeeld.
Hier nog wat foto's van Frankfurtse bussen en tijdens de reis.
traffiQ Lokale Nahverkehrsgesellschaft Frankfurt am Main mbH.
ICE 1.
DB Regio.
Netjes vermeld dat er een wagon ontbreekt.
Geen airco.
Op de HSL.
BordBistro gedeelte.
Uiteindelijk om 20:45 aangekomen in München. Een paar dagen later zouden we richting Innsbruck gaan.
Dat verslag volgt nog. Hopelijk was het leuk om te lezen.
ik ben hier nieuw op dit forum. Mijn naam is Auguste en kom uit Nederland.
Afgelopen week zijn mijn vriendin en ik gaan Interrailen richting München. Ik heb daar een tante wonen, altijd handig

We hadden niet echt een planning van hoe we er zouden komen. Het ging allemaal een beetje op de bonnefooi. Als we maar om 20:11 zouden aankomen, dat hadden we afgesproken.
Nu moesten we eerst Nederland maar zien te verlaten.
Met de IC van 08:26 vertrokken we uit Oss richting Nijmegen. Rit van een klein kwartiertje.
Onze trein. De IC van Roosendaal naar Zwolle, bestaande uit twee ICMm drietjes.
Dit was een rit van een kleine 50 minuten.
Stadler GTW als spitstrein uit Cuijk.
Eurobahn RE 13 naar Hamm.
vanaf Köln namen we de ICE naar Frankfurt.
Nog een foto van de Baureihe 628 in Düsseldorf.
Keken even rond en besloten om de trein naar Darmstadt te nemen. Tussendoor nog even wat foto's van de treinen aldaar.
ICE 3 uit Köln.
In Darmstadt toch nog wat foto's genomen van het openbaar vervoer aldaar.
Bussen en een tramvan de HEAG mobilo GmbH.
Helaas had deze trein bij vertrek een vertraging van 20 minuten. In de wagon waar we onze zitplaats hadden gereserveerd deed de airco het niet (een van de twee wagons). En na Stuttgart werden beide wagons afgesloten voor de reizigers. Ter compensatie werden wel gratis pakken water uitgedeeld.
Hier nog wat foto's van Frankfurtse bussen en tijdens de reis.
traffiQ Lokale Nahverkehrsgesellschaft Frankfurt am Main mbH.
Dat verslag volgt nog. Hopelijk was het leuk om te lezen.