Interrail België & Luxemburg.
Geplaatst: 01 sep 2012, 11:34
Het vervolg op deel 1 en deel 2
In dit deel besloten we om een dag naar Luxemburg te gaan. En vanaf Luxemburg verder naar Brussel te gaan en daar te overnachten.
We vertrokken vroeg richting Maastricht. In Maastricht hadden we ruim 20 minuten overstaptijd.
Plan V als Sprinter naar Roermond, lekker in het zonnetje.
Veolia stoptrein naar Maastricht Randwyck.
Stoptrein naar Luik.
Jammer dat de IC 0 van de NMBS niet meer door rijdt naar Maastricht, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Het viel mij verder op dat de Belgische machinisten gewoon in hun vrije tijds kleding hun werk mogen doen.
In Luik hadden we een overstap van 28 minuten.
Het station is en blijft toch echt een indrukwekkend.
Hoe zouden ze dat daarboven schoon houden/ maken.
Reeks 27 met IR c (Antwerpen - Hasselt - Luik).
AM 80 (Break).
Reeks 18 met IC A (Eupen - Luik - Brussel - Oostende).
CFL reeks 30 met IR m (Liers - Luik - Gouvy - Luxemburg).
Was een korte trein, met maar 4 wagons (l10). Maar wel met de allerfijnste banken die we hebben gehad tijdens Interrailen.
Mijn vriendin vond ze nog fijner zitten dan de ICE's of DB/OBB wagons. Nu weet ik niet wat nou echt het verschil is tussen een l6 en l10. De wagon waar wij in zaten was in ieder geval 2e klas met alleen maar 6 zit. coupes.
Afijn, de reis duurde een kleine 3 uur. Grotendeels was het traject enkelsporig. Maar de omgeving waar we door heen kwamen. Prachtig!!
Onze trein na aankomst in Luxemburg.
In Luxemburg aangekomen zijn we daar de stad in geweest een paar uurtjes. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat Luxemburg zo'n mooie stad zou zijn. Daarna toen het tijd was om richting Brussel te gaan heb ik nog wat foto's gemaakt van het OV aldaar. Hier een kleine impressie.
DB Baureihe 628 uit Trier.
De CFL.
Bussen van de AVL. D'Autobus de la Ville de Luxembourg.
Vanaf Luxemburg namen we deze keer de IC J (Luxemburg - Namen - Brussel) richting België.
De bestond uit de AM96.
Deze reis was minder spannend dan de heenrit, maar na zo'n 3,5 uur aangekomen in Brussel Zuid.
Daar nog even wat foto's gemaakt voordat we naar het hotel gingen.
AM65.
AM65.
Reeks 18 met M6 als IC N (Essen - Antwerpen - Brussel - Charleroi).
AM65.
Binnenkort volgt de rest van het Interrailen.
In dit deel besloten we om een dag naar Luxemburg te gaan. En vanaf Luxemburg verder naar Brussel te gaan en daar te overnachten.
We vertrokken vroeg richting Maastricht. In Maastricht hadden we ruim 20 minuten overstaptijd.
Plan V als Sprinter naar Roermond, lekker in het zonnetje.
Het viel mij verder op dat de Belgische machinisten gewoon in hun vrije tijds kleding hun werk mogen doen.
In Luik hadden we een overstap van 28 minuten.
Het station is en blijft toch echt een indrukwekkend.
Mijn vriendin vond ze nog fijner zitten dan de ICE's of DB/OBB wagons. Nu weet ik niet wat nou echt het verschil is tussen een l6 en l10. De wagon waar wij in zaten was in ieder geval 2e klas met alleen maar 6 zit. coupes.
Afijn, de reis duurde een kleine 3 uur. Grotendeels was het traject enkelsporig. Maar de omgeving waar we door heen kwamen. Prachtig!!
DB Baureihe 628 uit Trier.
De bestond uit de AM96.
Daar nog even wat foto's gemaakt voordat we naar het hotel gingen.
AM65.