Electrische uitrusting.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo

Electrische uitrusting.

Bericht door dentheo »

Wanneer ik al het nieuws van Innotrans zie vraag ik mij af hoeveel leveranciers er nog zijn van electronica voor tractie...
Je ziet foto's van loks en treinstellen van diverse fabrieken maar dat zijn soort "samenbouwers".
Weet er iemand een lijst van welke treinfabrikant, welk merk electronica gebruikt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
msts.be

Re: Electrische uitrusting.

Bericht door msts.be »

Bombardier koopt vaak tractiemotoren en transformators van ABB in. Niet zo verwonderlijk: ABB zat zelf in AdTranz voor de overname door Bombardier in 2001. Toen heeft ABB zich enkel op de elektronica toegespitst, dus geen complete treinen meer.

Alstom koopt ook veel elektronica bij ABB, maar ook nog bij andere leveranciers. Ook Stadler heeft in ABB een sterke partner. Van Siemens weet ik het niet. Vossloh doet voor de nieuwe diesel-elektrische locs beroep op eigen huis (Vossloh Kiepe, van de trams).

In GE of EMD locs zit ofwel Japanse elektronica (Toshiba, Hitachi), ofwel Siemens elektronica. Wat er in de nieuwe Poolse locs zit is mij ook onbekend.
dentheo

Re: Electrische uitrusting.

Bericht door dentheo »

Zou Vossloh zo'n sterke vermogenselectronica hebben ? Een lok is toch iets anders dan een tram...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie