Pagina 1 van 1

Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 21 nov 2012, 11:18
door Retard
In Op De Baan wordt de inzet van locomotieven steeds uitgedrukt in dagen.
Zo staat er in dat van december vorig jaar dat de inzet van de 20's verminderde van 13 naar 11 dagen, ten voordele van de 13'en. Of dat de inzet van de 29'en verminderd van 5 naar 3 dagen.
In het volgende nummer staat dat de inzet van de 13'en slechts 8 dagen bedraagt bij de reizigers en dat ze deze verliest aan de reeks 18, die hun beurtrol B8 zagen uitgebreid worden tot 36 dagen.

Wat wil dit zeggen? Het aantal dagen dat de loc rijdt per maand, of het aantal locs dat per dag ter beschikking moet staan? Of iets anders?
Steven schreef:6. Gebruik soms eens de zoekfunctie, het kan zijn dat een bepaald onderwerp al bestaat en vul daar aan met jouw bericht alvorens een nieuw onderwerp te openen.
Heb ik gedaan, dus als dit al gevraagd is -> :oops:

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 25 nov 2012, 16:09
door Tom024
Als een omloop een x aantal dagen heeft wil dat zeggen dat er die dag een x aantal machines benodigd zijn.

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 25 nov 2012, 17:53
door Robin
ter info, de T29 gaat eruit ;)

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 25 nov 2012, 19:52
door dentheo
Dan zijn jullie stickers aan het losweken ... ether of aceton ?

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 00:47
door Retard
Tom024 schreef:Als een omloop een x aantal dagen heeft wil dat zeggen dat er die dag een x aantal machines benodigd zijn.
Ah, dank u!

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 00:49
door Retard
Robin schreef:ter info, de T29 gaat eruit ;)
En in spoorwegjournaal heeft er nog gestaan dat het leasingcontract van de 28/29 niet toelaat om de overtollige locomotieven weer ter beschikking te stellen van hun eigenaar?

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 10:06
door Robin
Retard schreef:
Robin schreef:ter info, de T29 gaat eruit ;)
En in spoorwegjournaal heeft er nog gestaan dat het leasingcontract van de 28/29 niet toelaat om de overtollige locomotieven weer ter beschikking te stellen van hun eigenaar?
Omdat de NMBS gebonden was aan een contract, nu deze ten einde is gaan ze weer terug naar Alpha Trains ;). 2801/2802/2803 volgen ook nog wel binnenkort ;).

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 11:27
door Retard
Robin schreef:
Retard schreef:
Robin schreef:ter info, de T29 gaat eruit ;)
En in spoorwegjournaal heeft er nog gestaan dat het leasingcontract van de 28/29 niet toelaat om de overtollige locomotieven weer ter beschikking te stellen van hun eigenaar?
Omdat de NMBS gebonden was aan een contract, nu deze ten einde is gaan ze weer terug naar Alpha Trains ;). 2801/2802/2803 volgen ook nog wel binnenkort ;).
Dan gaan ze bij B-Logistics toch wel veel minder locs hebben dan pakweg 2 jaar geleden? Zeker als de reeks 20 er straks ook nog uitgaat.

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 18:03
door Robin
T57 neemt de diensten over van T29, nu staan ze meerendeels aan de kant.

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 19:22
door Shrek
Retard schreef:Dan gaan ze bij B-Logistics toch wel veel minder locs hebben dan pakweg 2 jaar geleden? Zeker als de reeks 20 er straks ook nog uitgaat.
B-logistics is dan ook een hoop klanten kwijtgeraakt. Deels door de crisis, deels door de concurrentie...

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 26 nov 2012, 19:32
door Robin
Shrek schreef:
Retard schreef:Dan gaan ze bij B-Logistics toch wel veel minder locs hebben dan pakweg 2 jaar geleden? Zeker als de reeks 20 er straks ook nog uitgaat.
B-logistics is dan ook een hoop klanten kwijtgeraakt. Deels door de crisis, deels door de concurrentie...

Logistics heeft nog steeds enorm veel verkeer richting Duitsland, met momenten dat ze zelfs T28 te kort komen, er zullen een paar van reizigers komen zodra de benelux weg is.
Niet vergeten dat men van T27 wat overschot heeft nu de T18/19 er is.

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 27 nov 2012, 00:39
door Retard
Robin schreef:
Shrek schreef:
Retard schreef:Dan gaan ze bij B-Logistics toch wel veel minder locs hebben dan pakweg 2 jaar geleden? Zeker als de reeks 20 er straks ook nog uitgaat.
B-logistics is dan ook een hoop klanten kwijtgeraakt. Deels door de crisis, deels door de concurrentie...
Logistics heeft nog steeds enorm veel verkeer richting Duitsland, met momenten dat ze zelfs T28 te kort komen, er zullen een paar van reizigers komen zodra de benelux weg is.
Niet vergeten dat men van T27 wat overschot heeft nu de T18/19 er is.
Ah interessant. Goed dat ze T28 te kort komen, dan kunnen ze misschien tijdelijk afstappen van dat olifantenidee op de IR q. Het zal trouwens leuk zijn om nog eens een T27 aan een cargotrein te zien.

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 27 nov 2012, 13:23
door msts.be
???? Ik dacht dat de 28'ers met een langetermijncontract gehuurd waren, voor 10 jaar ? Volgens Railcolor werd de eerste 28 (nog zonder nummers in de reeks 28) in september 2008 in dienst genomen. Dus is het contract nog maar 4 jaar bezig, en heeft men nog voor 6 jaar de locs ter beschikking.
Robin schreef:T57 neemt de diensten over van T29, nu staan ze meerendeels aan de kant.
Da's enorm spijtig: in de periode dat men dan elektrisch gereden heeft, heeft men zo een pak minder uitstoot veroorzaakt. Het traject is toch voor 100% geƫlektrificeerd, dus waarom rijdt men dan niet met e-locs ? Is er geen optie dat ECR die treinen overneemt ? De 186'en van ECR reden toch immers in pool met onze HLE29, dus dat zou geen verschil mogen maken. De HLD57 kan men dan inzetten voor ECR-treinen op niet-geƫlektrificeerde lijnen (lees: IJzeren Rijn).

Re: Inzet uitgedrukt in dagen

Geplaatst: 27 nov 2012, 13:29
door Mechanik
de 27 zullen ze dan wel moeten HUREN bij de NMBS want die loc's zaten niet in het pakketje "start-kapitaal"