Pagina 1 van 1

Fyra technisch

Geplaatst: 12 dec 2012, 23:37
door dentheo
Geplukt uit Nederlandse lijst
Volgens de spots op Somda zijn er momenteen 7 stuks rijvaardig. Dat je
daarmee geen uurdienst waarvoor je 4 stellen nodig hebt kunt maken
blijkt uit dit inzetlijstje (ook van Somda):
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud

Maarten
Klopt dat, staat er altijd een reserve in Brussel of was dit alleen bij de start op Zondag en is hij nu al lang opgebruikt ?

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 13 dec 2012, 13:25
door carlos
dentheo schreef:
Klopt dat, staat er altijd een reserve in Brussel of was dit alleen bij de start op Zondag en is hij nu al lang opgebruikt ?

die zullen al op zijn want er zijn al fyro's geweest die Brussel NOORD als eindbestemming hadden en dus hun volgende rit richting Amsterdam aanvingen vanaf Brussel NOORD

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 13 dec 2012, 16:43
door MaartendeJ
dentheo schreef:Geplukt uit Nederlandse lijst
Volgens de spots op Somda zijn er momenteen 7 stuks rijvaardig. Dat je
daarmee geen uurdienst waarvoor je 4 stellen nodig hebt kunt maken
blijkt uit dit inzetlijstje (ook van Somda):
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud

Maarten
Klopt dat, staat er altijd een reserve in Brussel of was dit alleen bij de start op Zondag en is hij nu al lang opgebruikt ?
Wegens defecten en daardoor vertragingen worden de reservestellen keurig gebruikt. Alleen kunnen ook deze kapoet gaan, waardoor het alsnog niets opschiet.

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 13 dec 2012, 20:42
door dentheo
Weet er eigenlijk iemand welke "power" er insteekt in die Fyra. ?
Maakt Ansaldo zijn eigen kracht electronica of wordt er "gewinkeld" bij Siemens, Brown Boveri asea ??

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 14 dec 2012, 16:40
door deadlock
dentheo schreef:Weet er eigenlijk iemand welke "power" er insteekt in die Fyra. ?
Maakt Ansaldo zijn eigen kracht electronica of wordt er "gewinkeld" bij Siemens, Brown Boveri asea ??
5500KW.

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 14 dec 2012, 17:17
door dentheo
jaja , maar wie dirigeert de KWs ?

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 15 dec 2012, 14:45
door rail s
dentheo schreef:jaja , maar wie dirigeert de KWs ?
Ik denk dat ze het zelf doen: http://www.ansaldobreda.it/en-gb/aziend ... oengb.aspx
(...)merger of Ansaldo Trasporti and Breda Costruzioni Ferroviarie, (...) The merger has enabled the integration of electrical expertise with the mechanical one, making AnsaldoBreda able to design and build a complete product independently.(...)

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:15
door dentheo
Zou kunnen.
Nog een vraagjes:
Zou het kunnen dat hij de kleppen de verse lucht van de airco omschakelt bij het binenrijden van een "tunnel(tje)", tegen het klapperen van de trommelvliezen.
In rijtuig 37 zat vorige week naar ik dacht en italiaan met een rubberen hamer in de kelder..
Na een tijdje viel op, dat het steeds kwam na het inrijden van een 'soms kort" tunneltje. bv. naast Noorderdokken, maar ook onder de combinatie op en afrit Loenhout en Douane Meer.

Bij de terugrit in rijtuig 36 was alles ok.

Zou rijtuig 37 de rubberen strips op zijn luchtkleppen kwijt zijn ?

Re: Fyra technisch

Geplaatst: 19 dec 2012, 11:08
door dentheo
Een andere technische opmerking over onze italiaanse trein.

Hij heeft volgens mij redelijk veel last van "vetergang", bij snelheid hoger dan 200 kmh gaat hij golvend over het spoor.
Lijkt mij dat hij strakkere schokdempers op de draaistellen nodig heeft.