Bijna-ramp met trein na negeren rood sein op druk knooppunt
Geplaatst: 08 jan 2013, 08:26
Het Laatste Nieuws 8 jan 2013
Bijna-ramp met trein na negeren rood sein op druk knooppunt:Machinist op staande voet ontslagen
Doordat een machinist die onbekend was met de route bij Zwolle een rood sein negeerde, kon een treinramp ternauwernood worden voorkomen. De Telegraaf meldt dat het incident zich eind vorig jaar voordeed op het drukke knooppunt Zwolle-Herfte.
De machinist, die voor Arriva werkte, schrijft over het bijna-ongeluk op een spoorblog. Volgens Arriva-directeur Anne Hettinga is de man op staande voet ontslagen. Een woordvoerder van de NS zegt in De Telegraaf dat machinisten bij de NS niet mogen rijden onder die omstandigheden. "Het kan levensgevaarlijk zijn als ze de baan niet goed kennen."
Minder oog voor veiligheid
Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Bijna-ramp met trein na negeren rood sein op druk knooppunt:Machinist op staande voet ontslagen
Doordat een machinist die onbekend was met de route bij Zwolle een rood sein negeerde, kon een treinramp ternauwernood worden voorkomen. De Telegraaf meldt dat het incident zich eind vorig jaar voordeed op het drukke knooppunt Zwolle-Herfte.
De machinist, die voor Arriva werkte, schrijft over het bijna-ongeluk op een spoorblog. Volgens Arriva-directeur Anne Hettinga is de man op staande voet ontslagen. Een woordvoerder van de NS zegt in De Telegraaf dat machinisten bij de NS niet mogen rijden onder die omstandigheden. "Het kan levensgevaarlijk zijn als ze de baan niet goed kennen."
Minder oog voor veiligheid
Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.