Pagina 1 van 2
IC-E over de lijn 36.
Geplaatst: 21 aug 2006, 21:51
door OO-MSS
Vandaag ben ik weer eens naar Steenokkerzeel in het werekeren toen ik de CR naar Leuven uit Kortenberg wou nemen kruiste ik juist de IC-E trein (vermoedelijk IC-E 1535)
Geplaatst: 21 aug 2006, 22:19
door Steven
die komt daar alle dagen ze

niks abnormaal aan
Geplaatst: 21 aug 2006, 22:35
door Shrek
ik zie bijna dagelijks de IC-E in haacht passeren

hoe kan die dan langs L36 gaan?
Geplaatst: 21 aug 2006, 22:42
door rvdborgt
Shrek schreef:ik zie bijna dagelijks de IC-E in haacht passeren

hoe kan die dan langs L36 gaan?
Het gebeurt soms dat IC E langs lijn 36 gaat. Sommige conducteurs roepen dan zelfs om dat er een "omleiding" is...
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 22 aug 2006, 13:33
door Steven
ten eerste had ik begrepen dat het om de ICE ging ipv de IC-E, mijn vergissing, maar dit gezegd zijnde komt die daar wel geregld is langs. Vanaf 12 december zelfs voorzien -)
maar soms als de vertraging al wat opgelopen is doen ze hem zo tijd inhalen he

Geplaatst: 22 aug 2006, 15:13
door Merijn
De trein vanuit Gent naar Genk wordt ook regelmatig gereden met MS96, dus het kon ook die geweest zijn natuurlijk.
Maar zoals gezegd werd: de IC e rijdt inderdaad (vrij regelmatig zelfs) via lijn 36, zeker nu deze lijn al grotendeels afgewerkt is....
PS: als je op lijn 36 rijdt, rijd je voorbij ons huis

Geplaatst: 22 aug 2006, 15:14
door Steven
idd de genk gent relatie doen ze met => breaks, ms96 en M6
Geplaatst: 22 aug 2006, 17:33
door TBbart
geen breaks meer ... nu alleen M6 en MS96 van Gent-Genk die breaks en M4 met stuurstand tussen Hasselt en Genk worden door Hasselt zelf gedaan

Geplaatst: 22 aug 2006, 20:52
door Molenbruch Y.
Dag,
Volgens de informatie waarover ik beschik (eigen waarnemingen, er kan dus eventueel wel een foutje inzitten) is de situatie als volgt:
De IC K's die het volledige traject afleggen worden allemaal met M6-rijtuigen gereden. (2205 - 2221 en 2227 - 2243). Ik weet dat IC K 2229 en 2216 met 10 M6'en gedaan worden. Zo zijn er nog enkele andere ritten, maar de meeste zijn met 5 M6'en. Heeft er hier iemand officiƫle gegevens over :?:
Dan blijven er nog enkele kortere ritten over:
* IC K 2244 wordt door 1 AM B (= break) verzekerd, die net voor 22u leeg uit Hasselt aankomt. (Dit vind ik raar, want volgens mij kan men een treinbestuurder uitsparen door het stel M6 dat vanaf 21u46 in Genk staat te gebruiken i.p.v. het leeg terug naar Hasselt te rijden)
* Ook IC K 2203 wordt met een break gereden, en als ik me niet vergis vertrekt die enkele minuten na aankomst in Genk weer als L 2477.
* Over IC K 2204, 2222 en 2226 kan ik geen info geven. Kan er iemand dat wel :?:
Is er toevallig iemand die officiƫle informatie heeft hieromtrent heeft :?: Een treinbestuurder of -begeleider misschien? Er kan immers altijd wel eens een foutje in mijn waarnemingen zitten, of misschien heb ik een bepaalde trein gezien op een dag dat hij in uitzonderlijke samenstelling rijdt, ...
P.S.
Nu we toch over lijn 21 bezig zijn.
* Ik hoop dat iedereen reeds weet dat de ICT-treinen 6803 en 6853 NIET meer het traject Genk - Hasselt en omgekeerd afleggen. Deze wijziging staat niet in het spoorboekje aangegeven.
* De P-treinen 7305, 8315, 7329 en 7331 worden normaal met AM B's gereden, de 7330 vaak met AM 96. Ik heb trouwens ook geruchten gehoord dat de P-treinen tussen Genk en Brussel en terug sinds kort met gemoderniseerde M4's wordt gereden, maar dat heb ik zelf nog niet gezien.
Groeten,
Geplaatst: 23 aug 2006, 10:40
door Jonathan
Over de 6803 en de 6853. Je bedoelt de week zeker? Want in het weekend gaat deze volgens de stations van Oostende en Brugge naar Genk, en ook volgens het treinbegeleidingspersoneel.
Geplaatst: 23 aug 2006, 19:57
door Molenbruch Y.
Ik bedoel inderdaad op weekdagen.
Om even terug te komen op mijn vorig artikel. Ik moet mezelf op enkele vlakken corrigeren en aanvullen. Ik ben er vandaag op uitgetrokken en heb volgende IC K's gezien:
IC K 2233: 5x M6 (niets bijzonders)
IC K 2209: 1x AM 96 tot mijn eigen verbazing
IC K 2211: 10(!)x M6 (nochtans absoluut niet in het piekuur)
IC K 2216: 10x M6 (niets bijzonders)
IC K 2238: 5x M6 (niets bijzonders)
Tot slot nog dit: het is inderdaad zo dat de P-treinen Genk - Brussel en terug sinds kort met gemoderniseerde M4-rijtuigen worden gereden, ik heb het vandaag zelf gezien.
Groeten,
Geplaatst: 23 aug 2006, 21:24
door Tux
Molenbruch Y. schreef:Ik bedoel inderdaad op weekdagen.
Om even terug te komen op mijn vorig artikel. Ik moet mezelf op enkele vlakken corrigeren en aanvullen. Ik ben er vandaag op uitgetrokken en heb volgende IC K's gezien:
IC K 2233: 5x M6 (niets bijzonders)
IC K 2209: 1x AM 96 tot mijn eigen verbazing
IC K 2211: 10(!)x M6 (nochtans absoluut niet in het piekuur)
IC K 2216: 10x M6 (niets bijzonders)
IC K 2238: 5x M6 (niets bijzonders)
Tot slot nog dit: het is inderdaad zo dat de P-treinen Genk - Brussel en terug sinds kort met gemoderniseerde M4-rijtuigen worden gereden, ik heb het vandaag zelf gezien.
Groeten,
Rijden ook nog met niet gemodde M4 d8 ik, hangt er vanaf op welk uur
Geplaatst: 23 aug 2006, 21:46
door Molenbruch Y.
Ik zag de 8302 en die was weldegelijk met 10x M4m, waarvan eentje eersteklas.
Groeten,
Geplaatst: 24 aug 2006, 00:11
door Moi
Molenbruch Y. schreef:IC K 2233: 5x M6 (niets bijzonders)
IC K 2209: 1x AM 96 tot mijn eigen verbazing
IC K 2211: 10(!)x M6 (nochtans absoluut niet in het piekuur)
IC K 2216: 10x M6 (niets bijzonders)
IC K 2238: 5x M6 (niets bijzonders)
Ik ben niet zeker welke trein, maar ik denk dat het de 2212 is, die wordt gereden met 2 Breaks.
Geplaatst: 24 aug 2006, 09:29
door Molenbruch Y.
Het is best mogelijk dat de 2212 met breaks wordt gereden. Op die manier hoeft men geen lege rit Hasselt - Genk te doen om de P-trein van 15u38 te verzekeren, die ook met breaks is. Het M6-stel dat om 15u16 naar Gent-Sint-Pieters vertrekt staat trouwens al van 's morgens op rust in Genk, de 2212 hoeft dus geen materiaal aan te brengen voor die trein en dus is het niet nodig dat de 2212 door M6'en wordt verzekerd.
Groeten,