Pagina 1 van 2

"vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 16 jan 2013, 09:30
door K V B
Vraagje:

Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?

Met al die uitvallende Fyras is het me dunkt goed om te weten of je zonder meer op een FYRA biljet op een Thalys mag stappen als je Fyra niet rijdt.

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 16 jan 2013, 10:00
door Tijgernoot
Kijk zelf maar, dit ticket heb ik van NS Hispeed vergoed gekregen voor aanstaande zaterdag :) Afbeelding

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 16 jan 2013, 21:05
door rvdborgt
K V B schreef:Vraagje:

Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?

Met al die uitvallende Fyras is het me dunkt goed om te weten of je zonder meer op een FYRA biljet op een Thalys mag stappen als je Fyra niet rijdt.
De EU-verordening zegt eigenlijk helemaal niet dat een vervangende verbinding met dezelfde vervoerder zou moeten zijn. Maar in de praktijk helpt dat wel. En Fyra en Thalys worden door dezelfde vervoerders gereden. De volgende horde die je dan moet nemen is het personeel, dat je ticket voor de Thalys geldig moet maken. Ze hebben namelijk instructies om dat alleen "in schrijnende gevallen" te doen.

Groetjes,
Rian

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 18 jan 2013, 23:46
door dentheo
K V B schreef:Vraagje:

Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?
Inderdaad , terwijl de onderstationchef( ?) van Antwerpen op het perron luidkeels szei : " wij hebben daar NIETS mee te zien", terwijl ik met mijn biljet naast hem stond.

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 09:22
door neigezug
Natuurlijk.De stationschef is van Infrabel en de Fyra is NMBS>>2 verschillende ondernemingen

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 11:27
door dentheo
neigezug schreef:Natuurlijk.De stationschef is van Infrabel en de Fyra is NMBS>>2 verschillende ondernemingen
Welke stationchefs zijn van Infrabel ? Zijn kostuumpje zeker niet.

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 11:52
door Retard
Die met de blauwe pet!

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 12:06
door dentheo
Ik meen dat Antwerpen Centraal onder de holding hangt, maar de man had een oranje band rond zijn pet.
Dat lijkt mij NMBS

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 12:33
door Steven
de onderchef met oranje band op het hoofddeksel = onderchef NMBS mobility
de onderchef met blauwe band op het hoofddeksel = onderchef infrabel

Geen van beide hebben in theorie enige connectie met treinen internationaal verkeer zoals Thalys, TGV, Fyra of ICE
Daarvoor zou er een aanspreekpunt moeten zijn van NMBS europe.

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 14:23
door dentheo
Maar 1088 is toch NMBS , , Europe is toch maat verkoopskantoortje, deeltje van , geen vervoerder.

Thalys , dat was wel van hen zei hij....

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 17:29
door nahoj
Een onderchef NMBS-Mobility is een onderchef NMBS. NMBS-Mobility en NMBS-Europe zijn geen verschillende vervoerders. Klanten van de Fyra zijn klanten van de NMBS, en onderchefs NMBS-Mobility zouden die net zo goed moeten bedienen als binnenlandse reizigers.

Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 17:32
door Shrek
nahoj schreef:Een onderchef NMBS-Mobility is een onderchef NMBS. NMBS-Mobility en NMBS-Europe zijn geen verschillende vervoerders. Klanten van de Fyra zijn klanten van de NMBS, en onderchefs NMBS-Mobility zouden die net zo goed moeten bedienen als binnenlandse reizigers.

Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.
Die lopen al vooruit op de de hervorming zeker :P

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 17:36
door nahoj
Shrek schreef:
nahoj schreef:Een onderchef NMBS-Mobility is een onderchef NMBS. NMBS-Mobility en NMBS-Europe zijn geen verschillende vervoerders. Klanten van de Fyra zijn klanten van de NMBS, en onderchefs NMBS-Mobility zouden die net zo goed moeten bedienen als binnenlandse reizigers.

Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.
Die lopen al vooruit op de de hervorming zeker :P
Als de hervorming inhoudt dat Infrabel geen dienstverlening aan de klant moet (helpen) verzorgen, gaat het alleen maar slechter gaan.

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 19 jan 2013, 17:44
door Shrek
nahoj schreef:Als de hervorming inhoudt dat Infrabel geen dienstverlening aan de klant moet (helpen) verzorgen, gaat het alleen maar slechter gaan.
Dat ging toch volledig nmbs worden? Ik begreep daaruit dat alle stationschefs ook weer naar de nmbs gaan?

Re: "vervoerder" Fyra.

Geplaatst: 20 jan 2013, 15:25
door nahoj
Shrek schreef:
nahoj schreef:Als de hervorming inhoudt dat Infrabel geen dienstverlening aan de klant moet (helpen) verzorgen, gaat het alleen maar slechter gaan.
Dat ging toch volledig nmbs worden? Ik begreep daaruit dat alle stationschefs ook weer naar de nmbs gaan?
Ik bedoel dat met of zonder personeel dat rechtstreeks met de klant in contact staat, Infrabel hopelijk de reiziger blijft centraal zetten.