Pagina 1 van 1

Even paniek in station Leuven deze ochtend

Geplaatst: 22 aug 2006, 13:53
door Asterix
Deze ochtend was er omstreeks 10u in het station van Leuven even paniek. Bewoners van de Martelarenlaan, die naast de spoorwegbedding (bundel P) ligt, hadden gemeld dat ze een doordringende geur waarnamen. Aangezien er vlakbij een goederentrein met ontvlambare stoffen stond geparkeerd, werd de Leuvense brandweer verwittigd.

De Leuvense spoorwegpolitie stelde een perimeter in en ging op de Martelarenlaan van deur tot deur om de bewoners in te lichten. Omstreeks 13u was alle gevaar geweken. Volgens de eerste berichten waren de 2 betrokken citernes leeg maar lag er nog wat van de vloeistof in een overloopkuipje. Dit veroorzaakt de geurhinder.

Geplaatst: 24 aug 2006, 01:18
door snubber
Deze avond (23/08) werd ook een gaslek vast gesteld te Landegem (L50A tss FGSP en FR) aan een HKM met ketelwagens (322..?)waardoor ernstige hinder werd veroorzaakt. Alle treinen werden omgeleid via Lichtervelde en Tielt.
Ploegen van BASF werden ter plaatse gestuurd.....

Geplaatst: 24 aug 2006, 08:40
door tom007
Gaslek goederentrein gedicht, treinverkeer weer normaal

Het treinverkeer tussen Gent en Brugge verloopt weer normaal en zal ook in de ochtendspits normaal verlopen. Om 00.24 uur was het gaslek aan een goederentrein in het station van Landegem (Nevele) gedicht. Dat zei de woordvoerder van Infrabel, Guido Ardeel.

De gespecialiseerde brandweer van BASF in Antwerpen was opgeroepen om het lek te dichten. Het gas was ethylmercaptaan, een zeer ontvlambare stof met een sterke geur.

De treinen van en naar Oostende, Knokke en Blankenberge werden een tijdlang omgeleid en tussen Gent Sint-Pieters en het station van Aalter werd een vervangende busdienst ingelegd.

http://www.hln.be

Geplaatst: 24 aug 2006, 09:55
door Jonathan
Klopt, ik die toen van Brugge naar Oostende moest, heb toen de Thalys moeten pakken. Ze hadden hem 'gedeklasseerd', voor gewone reizigers.

Geplaatst: 24 aug 2006, 21:21
door Jean
Jonathan schreef:Klopt, ik die toen van Brugge naar Oostende moest, heb toen de Thalys moeten pakken. Ze hadden hem 'gedeklasseerd', voor gewone reizigers.
Sjansaar :wink:

Geplaatst: 24 aug 2006, 22:21
door Jonathan
Jean schreef:
Jonathan schreef:Klopt, ik die toen van Brugge naar Oostende moest, heb toen de Thalys moeten pakken. Ze hadden hem 'gedeklasseerd', voor gewone reizigers.
Sjansaar :wink:
Zo confortabel zat die nu ook weer niet en werden scheef bekeken door het Thalys personeel. Geef mij maar een I11 of een I10 :!:

Geplaatst: 26 aug 2006, 12:55
door Trainspotterke
snubber schreef:Deze avond (23/08) werd ook een gaslek vast gesteld te Landegem (L50A tss FGSP en FR) aan een HKM met ketelwagens (322..?)waardoor ernstige hinder werd veroorzaakt. Alle treinen werden omgeleid via Lichtervelde en Tielt.
Ploegen van BASF werden ter plaatse gestuurd.....
Het lek werd niet vastgesteld te Landegem, maar ergens in het Gentse al (ben vergeten waar het weer was). Ze hebben de trein laten doorrijden naar Landegem, om de trein weg van woonzones te houden. Daar werd dan het lek gedicht.

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:01
door Jonathan
Trainspotterke schreef:
snubber schreef:Deze avond (23/08) werd ook een gaslek vast gesteld te Landegem (L50A tss FGSP en FR) aan een HKM met ketelwagens (322..?)waardoor ernstige hinder werd veroorzaakt. Alle treinen werden omgeleid via Lichtervelde en Tielt.
Ploegen van BASF werden ter plaatse gestuurd.....
Het lek werd niet vastgesteld te Landegem, maar ergens in het Gentse al (ben vergeten waar het weer was). Ze hebben de trein laten doorrijden naar Landegem, om de trein weg van woonzones te houden. Daar werd dan het lek gedicht.
Moest dat perse naar daar? Dat is een van de drukste lijnen van het net. Hadden ze dat beter niet naar bv: tussen Deize en Tielt gestuurd?

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:06
door Steven
Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef:
snubber schreef:Deze avond (23/08) werd ook een gaslek vast gesteld te Landegem (L50A tss FGSP en FR) aan een HKM met ketelwagens (322..?)waardoor ernstige hinder werd veroorzaakt. Alle treinen werden omgeleid via Lichtervelde en Tielt.
Ploegen van BASF werden ter plaatse gestuurd.....
Het lek werd niet vastgesteld te Landegem, maar ergens in het Gentse al (ben vergeten waar het weer was). Ze hebben de trein laten doorrijden naar Landegem, om de trein weg van woonzones te houden. Daar werd dan het lek gedicht.
Moest dat perse naar daar? Dat is een van de drukste lijnen van het net. Hadden ze dat beter niet naar bv: tussen Deize en Tielt gestuurd?
als die al op de lijn 50A zat gaan ze die zeker ni laten achteruit rijden ze :-)

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:09
door Jonathan
Steven schreef:
Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef: Het lek werd niet vastgesteld te Landegem, maar ergens in het Gentse al (ben vergeten waar het weer was). Ze hebben de trein laten doorrijden naar Landegem, om de trein weg van woonzones te houden. Daar werd dan het lek gedicht.
Moest dat perse naar daar? Dat is een van de drukste lijnen van het net. Hadden ze dat beter niet naar bv: tussen Deize en Tielt gestuurd?
als die al op de lijn 50A zat gaan ze die zeker ni laten achteruit rijden ze :-)
Aha, ik dacht dat het voor of in het station van Gent-St-Pieters was gebeurd.

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:10
door Steven
tja en dan nog, ze gaan ni zomaar een sein gaan dichtzwieren he, niet alles gebeurd excact in het station zelf he

Geplaatst: 28 aug 2006, 09:58
door Patrick
Op regio-zender AVS gezien: het was geen lek. Bij het 'tanken' was er gemorst en dat zorgde voor de geurhinder die het eerst was opgemerkt in Gent-Dampoort.