Pagina 1 van 1
Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 01 feb 2013, 16:03
door Stef
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 01 feb 2013, 17:05
door Shrek
Het zou kunnen, ze moeten dan natuurlijk eerst nog klanten vinden

Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 01 feb 2013, 21:57
door dentheo
Ik meende dat NMBS in al zijn verkoopcontracten zeer duidelijk was...te gebruiken over heel de wereld, maar NIET in België.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 01 feb 2013, 22:24
door Bibke
Op vraag van de regering telt die regel niet meer.
Bovendien heeft de huidige eigenaar dat ook niet ondertekent.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 02 feb 2013, 18:24
door nahoj
En hoe zou de NMBS dat ook hard kunnen maken?
Is Locon ook al niet 3de eigenaar van sommige machines?
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 03 feb 2013, 16:48
door dentheo
nahoj schreef:En hoe zou de NMBS dat ook hard kunnen maken?
Is Locon ook al niet 3de eigenaar van sommige machines?
Zelfs dat kun je in een contract hard maken...alle rechten en plichten MOETEN mee verkocht, dat kan men uitdrukkelijk vermelden...
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 03 feb 2013, 19:54
door pietje
^^
Stel, NMBS verkoopt locs aan X met in het contract een clausule dat ze nooit in België mogen ingezet worden.
X verkoopt de locs aan Y, zonder de clausule.
Y kan de locs voor België laten homologeren en gebruiken, want Y doet niets dat tegen het contract met X ingaat.
NMBS kan X wel dagvaarden en een schadevergoeding vragen, maar als X failliet gaat, hebben ze helemaal niets.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 03 feb 2013, 20:02
door dentheo
pietje schreef:^^
Y kan de locs voor België laten homologeren en gebruiken, want Y doet niets dat tegen het contract met X ingaat.
Jawel, hij probeert ze te gebruiken in België.....einde verhaal. Dat X zijn verplichting niet heeft nageleefd is niet het probleem van NMBS.
Als Y zijn huiswerk goed gemaakt had en even het originele contract gevraagd......
Koop een eigendom en de notaris zal voorlezen dat je de eigendom koopt met alle "rechten en plichten"
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 03 feb 2013, 21:34
door pietje
Is dat niet allen bij vastgoed zo, dat er "erfdienstbaarheden" kunnen zijn?
NMBS kan trouwens niemand verhinderen om in België treinen te rijden, dat kan alleen het ministerie dacht ik.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 03 feb 2013, 21:46
door Steven
De nmbs kan inderdaad geen enkel bedrijf verhinderen om hier treinen te komen rijden. Doch als die locs echt met die clausule zijn verkocht dan zou het beste kunnen dat die clausule in een verdere verkoop gewoon mee doorgaat. Bijkomend zie ik niet echt in waarom een privé operator hier zou komen rijden met de oude HLD62, die locs zijn oud, weinig comfortabel voor de bestuurder en bovenal heel beperkt in vermogen.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Geplaatst: 03 feb 2013, 22:25
door Bibke
pietje schreef:Is dat niet allen bij vastgoed zo, dat er "erfdienstbaarheden" kunnen zijn?
Dat dacht ik ook.