Pagina 1 van 2

Foto's van Retard

Geplaatst: 02 mar 2013, 12:44
door Retard
In navolging van BlubBlub en hle2127 richt ik hier ook zo'n topic op.

Motorstel 195 die op 3 januari mag gaan slapen Afbeelding Motorstel 196 vervoerd naast reizigers ook sneeuw Afbeelding Motorstel 236 toen hij op een zondag E967 ging verzekeren Afbeelding Dien ene dag dat ik E545 moest nemen Afbeelding Op 29 december fotografeerde ik het intereur van motorstel dat eergisten 50 jaar oud werd Afbeelding HLE 18 en 19 genoeg ik Oostende Afbeelding De 2155 toen hij op 29 december de laatste rechtstreekse trein van Oostende naar Kortrijk verzekerde Afbeelding Motorstel 189 toen die gisteren aan E594 ging worden gekoppeld Afbeelding

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 02 mar 2013, 12:59
door nmbs820
Die foto van 236 vind ik echt geslaagd!
Hij ziet er heel bevroren uit.
Mooi! :D

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 02 mar 2013, 13:17
door Retard
Dank u :D

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 13 mar 2013, 11:59
door Retard
Toen ik zondag naar de meeting ging, zou ik op mijn Go-Pass Oostende-Brussel, Brussel-Londerzeel, Merchtem-Kortrijk ingevuld hebben. Omdat Oostende-Hergenrath, Hergenrath-Londerzeel, Merchtem-Kortrijk invullen evenveel kost, maakte ik hier ook gebruik van :D Hier de foto's:

De 270 verlaat mij in een gietende sneeuwbui richting Aachen :) Afbeelding Als men Duitsland binnenrijdt, moet men blijkbaar een remproef doen :? Afbeelding Een foto van het naambord van het Oostenlijkse station van het land. Net zoals Terminus op 17 augustus had ik kunnen meegaan naar Aachen en dan naar de reacties van de Duitsers luisteren, maar dat ging dan weer een internationaal ticket hebben gekost :wink: Afbeelding De 270 staat klaar om de volgende rit naar Aix-Le-Chapelle te verzekeren :D Afbeelding De 253 en 259 arriveren uit Jemelle. De machinist tuutte vriendelijk :D Afbeelding

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 13 mar 2013, 13:11
door groentje
Al naar Aken gereden? Die helling vanaf Hergenrath is nog wat steiler dan de helling van Ans. Eens testen of de remmen goed werken is dan geen slecht idee, hoor.
Wel mooie foto's.

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 13 mar 2013, 13:14
door Retard
Ah, juist. Ik heb dat nog gezien op oude foto's. En men gebruikt diesels om daar op te duwen, of is dat enkel als er een Belgische trein moest opgeduwd worden, omwille van het voltage?

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 14 mar 2013, 07:32
door groentje
Vandaag niet meer, noch op de helling bij Aachen-Süd-Grenze (richting Welkenraedt), noch bij die van Aachen-West (richting Montzen), beide lijnen zijn nu immers volledig geëlektrificeerd.

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 14 mar 2013, 12:19
door HLE 2302
Ivm, die foto met het bord 'remproef'.

Als ik me niet vergis moet bij dit bord de effectiviteit van de werking van de rem nagekeken worden. Dit doet men door:
A: bij een snelheid tot 160 km/h: 20 km/h af te remmen.
B: Bij een snelheid boven 160 km/h: 40 km/h af te remmen.

Mvg!

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 14 mar 2013, 12:42
door Steven
Klopt

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 14 mar 2013, 13:31
door Paul
groentje schreef:Al naar Aken gereden? Die helling vanaf Hergenrath is nog wat steiler dan de helling van Ans. Eens testen of de remmen goed werken is dan geen slecht idee, hoor.
Wel mooie foto's.
Die helling is steil, maar steiler dan de hellende vlakken van Ans is ze volgens mij niet. Cijfers graag. De hellingsgraad in Ans bedraagt ruim 3%.

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 14 mar 2013, 21:09
door groentje
OK, het ging om een dichterlijke overdrijving (een fout, zeg maar :mrgreen: ), maar de Ronheider Rampe heeft toch een stijgingspercentage van 26,5 ‰.

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 14 mar 2013, 22:09
door Fabian318
Best mooie foto's!
groentje schreef:Vandaag niet meer, noch op de helling bij Aachen-Süd-Grenze (richting Welkenraedt), noch bij die van Aachen-West (richting Montzen), beide lijnen zijn nu immers volledig geëlektrificeerd.
De laatste treinen die op de helling van Ronheide (Aachen Süd) en die van Ans werden geduwd waren de nachttreinen naar Parijs zeker? Ofwel de lijn is geëlektrificeerd, de trekkracht van één locomotief is toch nooit meer dan ~ 300 kN, wellicht niet altijd voldoende.

Te Aachen Süd stond vroeger een mooi bordje „Gefällstrecke – Voie en pente – Hellend spoor“: http://www.buschtunnel.de/sanierung/pag ... 130_03.htm

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 23 mar 2013, 12:13
door Retard
De 204 en 213 (beide met orginele tafeltjes) verzekerden donderdag E8058
Afbeelding De 225 verzekerde mij gisteren op E4122 een rit tussen Kortrijk en Gent-Sint-Pieters
Afbeelding Ik had geluk, want het zou die dag de laatste volledige rit worden op de lijn
Afbeelding

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 26 mar 2013, 17:58
door Dennis60
[quote="Retard"]Toen ik zondag naar de meeting ging, zou ik op mijn Go-Pass Oostende-Brussel, Brussel-Londerzeel, Merchtem-Kortrijk ingevuld hebben. Omdat Oostende-Hergenrath, Hergenrath-Londerzeel, Merchtem-Kortrijk invullen evenveel kost, maakte ik hier ook gebruik van :D Hier de foto's:

De 270 verlaat mij in een gietende sneeuwbui richting Aachen :) Afbeelding Wat een plaatje van een prachtige 270!

Re: Foto's van Retard

Geplaatst: 27 mar 2013, 00:19
door Retard
Dank u :D

Ook mijn pa zal dat graag horen. Het is met zijn fototoestel voor puur toeristische doeleinden getrokken :D