Mijn allereerste foto's

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Annielover

Mijn allereerste foto's

Bericht door Annielover »

Hallo iedereen,
dit is mijn eerste spotterspoging en dit op Lijn 75 tussen Gent-Sint-Pieters en De Pinte. :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Op de dode momenten: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Toch één trein die reed tijdens de hevige sneeuwval van dinsdag 12 maart Afbeelding
Commentaar altijd welkom! :)
Laatst gewijzigd door Annielover op 27 mar 2013, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
BlubBlub
Contacteer:

Re: Mijn allereerste foto's

Bericht door BlubBlub »

Blijf aub weg van de sporen. Echt - je wil geen statistiek worden.

Inhoudelijk: ik vind dat je -net zoals ikzelf in het begin- te weinig trein op je foto's hebt. Iets verder staan en wat minder inzoomen dat een hele MS96 in je beeld past, is mooier. Een beetje zoals die laatste foto in de sneeuw (dat is dan wel M4 + HLE21, maar je snapt wel wat ik bedoel).
Steve

Bericht door Steve »

Ik wilde je een compliment geven voor de manier waarop je scherptediepte en actiefoto's beheerst (is niet altijd evident), maar foto 8 heeft me daarvan doen afzien. Zoals BlubBlub al zei, ga nooit ofte nimmer op de sporen, en al helemaal niet op zo'n drukke lijn. Je speelt met je leven.
Annielover

Steve schreef:Ik wilde je een compliment geven voor de manier waarop je scherptediepte en actiefoto's beheerst.
Bedankt! Ja, maar ik had zeer weining plaats naast de sporen -> dus de actiefoto's moest ik allemaal in de maximale groothoekstand nemen, waardoor vaak alleen de loc te zien is. Ik zal eens een andere locatie zoeken waar ik meer plaats heb.
Steve schreef:Zoals BlubBlub al zei, ga nooit ofte nimmer op de sporen, en al helemaal niet op zo'n drukke lijn. Je speelt met je leven.
Dat zal ik nooit meer doen, dat is beloofd!!
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Inderdaad, en niet alleen vanwege het aantal grafzerken, maar ook omdat anders België net als Nederland preventief vol komt te staan met van die charmante groene draadhekken die je in foto 7 al ziet opdoemen ...

Let op het rechthouden van de camera. Met name bij foto’s 1, 3, 5, 7, 9 (4124), 10 (538), 16 (4195), 17 (2757), 18 (4124), en 19 valt de scheve stand toch nogal uit de toon.

Het valt me op dat de belichting nergens echt te donker is, en dat zie je toch best vaak (doordat er veel lucht in een opname kan zitten). Natuurlijk is dat om te beginnen een effect van de instelling van de automaat, maar zonodig is handmatig aanpassen anders vaak een goede keus achteraf. Indien je die stap hier al hebt toegepast, dan is dat goed gedaan dus!
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Er zitten danwel mooie foto's tussen, je jaagt alvast de treinbestuurders de stuipen op het lijf. Levensgevaarlijk hoe dicht je daar bij het spoor staat.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Annielover

Bordensteker schreef:Het valt me op dat de belichting nergens echt te donker is, en dat zie je toch best vaak (doordat er veel lucht in een opname kan zitten). Natuurlijk is dat om te beginnen een effect van de instelling van de automaat, maar zonodig is handmatig aanpassen anders vaak een goede keus achteraf. Indien je die stap hier al hebt toegepast, dan is dat goed gedaan dus!
Bedankt Bordensteker! Dat komt omdat ik werk met een polarisatiefilter... een dure grap, maar het bespaart me heel wat werk achteraf!
Plaats reactie