Pagina 1 van 2

TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 27 mar 2013, 17:53
door Bibke
Zaterdag 11 mei 2013 “Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20”

Het waren de krachtigste locomotieven in Europa. Ze droegen een groene, gele en blauwe livrei. Ze sleepten nog reizigers- en goederentreinen ter vervanging van defecte moderne locomotieven... Maar nu ze bijna 40 jaar oud worden, gaan ze verdwijnen van het spoorwegtoneel.
De 25 machines van de reeks 20 stoppen met hun activiteiten op onze sporen op het einde van het jaar. We kunnen hen niet laten gaan, zonder hen uit te wuiven !

We stellen u dan ook een uitstap voor vanuit Brussel. Het vertrek is voorzien te Brussel-Zuid omstreeks 8.00 h. We rijden rechtstreeks naar Moeskroen met mogelijkheid tot instappen te Ath (8.30 h) en te Tournai (9.00 h)
Vervolgens rijden wij terug naar Halle, met verschillende fotostops op lijn 94, waarop ze nooit gereden hebben.
Vanuit Halle rijden we terug naar Moeskroen via de lijnen 96, 97, 78 en 75, en daarna volgen we de Franse grens richting Poperinge.

Via Kortrijk en Denderleeuw (uitstappen mogelijk) rijden we terug naar Brussel, waar we omstreeks 20.20 h aankomen.

Zoals gewoonlijk worden een aantal fotostops voorzien. We rijden met internationale rijtuigen I6 en I10 van de NMBS.

Deze uitstap is in de eerste plaats voorbehouden aan fotoamateurs. De reis wordt afgeraden aan jonge kinderen en voor wie de uitstap te lang is.

Wie dat wenst kan een “toevoerbiljet” aanvragen voor € 11 (ENKEL bij TSP). Hiermee kan je reizen naar één of andere opstapplaats van onze trein en vanuit eender welk Belgisch station terugkeren naar huis.

Geïnteresseerd? Aarzel dan niet en schrijf in vóór de uiterste datum.

http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... &Itemid=68

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 27 mar 2013, 18:54
door pronkie001
Alweer ingeschreven, altijd goed geregeld. De afgelopen rit van 23e was perfect geregeld
ondanks dat het weer niet helemaal meezat.

Groet Andre

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 27 mar 2013, 21:11
door BlubBlub
En deze keer ben ik er wel bij :-)

*hoopt op een oranje I6A en I10A*

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 27 mar 2013, 21:42
door trainfreak
Normaal ga ik wel mee maar ik ga nog even afwachten om me in te schrijven.

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 27 mar 2013, 23:26
door 2012
ze zouden er beter SBB rijtuigen aanhangen, da is pas leuk 8)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 28 mar 2013, 09:55
door HLE 2302
BlubBlub schreef:En deze keer ben ik er wel bij :-)

*hoopt op een oranje I6A en I10A*
Ik dacht dat alle I10 en I6 rijtuigen tegenwoordig de nieuwe livrei dragen. Bij mijn weten zijn er geen oranje I10 & I6'n meer.

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 29 mar 2013, 14:11
door Steve
Als ik heel eerlijk mag zijn: ik vind het jammer dat het opnieuw zo'n marathonreis is, meer dan 10 uur lang terwijl er nochtans grotendeels in dezelfde regio rondjes gereden wordt waar de HLE 20 niet eens zo representatief is. Daardoor is ook de prijs aan de hoge kant. In verhouding tot de duur van de rit valt het uiteraard goed mee (ik wil dus zeker niet meestappen in alle makkelijke kritiek "het is te duur"), maar het is net die duurtijd die ik er wat over vind.

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 29 mar 2013, 14:31
door trainspotterstef
Ik ga ook mee
Dat het een lange dag wordt is voor mij niet zo erg
Weet dat het voor mij heel zware dag gaat zijn

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 29 mar 2013, 21:24
door Stijn91
Steve schreef:Als ik heel eerlijk mag zijn: ik vind het jammer dat het opnieuw zo'n marathonreis is, meer dan 10 uur lang terwijl er nochtans grotendeels in dezelfde regio rondjes gereden wordt waar de HLE 20 niet eens zo representatief is. Daardoor is ook de prijs aan de hoge kant. In verhouding tot de duur van de rit valt het uiteraard goed mee (ik wil dus zeker niet meestappen in alle makkelijke kritiek "het is te duur"), maar het is net die duurtijd die ik er wat over vind.
Ik weet niet of de HLE 20 vaak in de regio kwam van Moeskroen/Kortrijk, maar in Denderleeuw hebben er toch verschillende 20'ers gereden met goederentreinen.

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 30 mar 2013, 12:21
door Terminus
HLE 2302 schreef:
BlubBlub schreef:En deze keer ben ik er wel bij :-)

*hoopt op een oranje I6A en I10A*
Ik dacht dat alle I10 en I6 rijtuigen tegenwoordig de nieuwe livrei dragen. Bij mijn weten zijn er geen oranje I10 & I6'n meer.
Klopt. Enkel nog een paar I6 memlings en de 15 I6 ligrijtuigen als variatie...

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 05 apr 2013, 00:24
door etoile du nord
Terug een rit met prachtig materiaal ; ik ga zeker mee , want ik wil van dichtbij kennismaken met "onze" enige CoCo - elektrische lok onder 3 kV DC ; ik heb er geen enkele foto (dia) van , ik kwam zelden of nooit langs de lijnen waarop ze rijden .
De rijtuigen ken ik wel beter , ik ben er enkele keren mee naar het buitenland gereisd ( slaaprijtuig )als tiener

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 06 mei 2013, 02:39
door etoile du nord
Wie gaat er nog mee van HGBTF ?
Naar het schijnt is er catering voorzien in een "barrijtuig" of "discorijtuig" ....(?)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 06 mei 2013, 08:35
door BlubBlub
etoile du nord schreef:Wie gaat er nog mee van HGBTF ?
Ik heb toch een zitje gereserveerd. Aankomst FBMZ voorzien rond 7h27 (waar ik sowiso op zoek moet naar een extra dosis koffie).

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 06 mei 2013, 09:02
door trainfreak
Ik ga toch niet mee.
Heb besloten om te passen voor deze rit.

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven Reeks 20

Geplaatst: 06 mei 2013, 15:38
door The_Knitter
Ik ben er bij. Met de auto uit Nederland naar Antwerpen-Berchem of Schaarbeek karren, en dan per trein verder.