Pagina 1 van 15
NMBS zoekt 1.500 werknemers (maar vindt ze niet)
Geplaatst: 31 aug 2006, 08:34
door tom007
De NMBS-Groep start midden september een massale mediacampagne om vooral jongeren warm te maken om bij de spoorwegen te komen werken. De groep is dit jaar alleen op zoek naar 1.500 nieuwe werknemers.
De NMBS zoekt vooral treinbestuurders, conducteurs, technici en ingenieurs. Daarmee vist de NMBS in een zo goed als droogstaande vijver, want dergelijke technische functies staan al jaren op de lijst van knelpuntberoepen.
De aanwervingsmachine bij de NMBS heeft jaren stilgelegen, dit terwijl jaarlijks meer dan 1.500 personeelsleden het bedrijf verlaten omdat ze de pensioenleeftijd bereiken. In het sociaal akkoord voor 2006-2007 is voorzien dat de NMBS-Groep over gemiddeld 37.000 voltijdse banen blijft beschikken.
bron het laatste nieuws
Geplaatst: 31 aug 2006, 13:19
door adminn
ik wil, maar moet nog een jaartje wachten

Geplaatst: 31 aug 2006, 13:37
door ThomSten
Ik wil ook, maar heb een medische beperking waardoor het niet kan.
Geplaatst: 31 aug 2006, 14:03
door Shrek
treinbestuurder lijkt me wel iets leuk, maar als je ooit buitengezet wordt bij de nmbs heb je alleen je diploma als treinbestuurder, en daar ben je dan niets meer mee

Geplaatst: 31 aug 2006, 14:17
door Pieter
Ik wil wel, maar heb een professioneel bachelor in de informatiemanagemen & informatiesystemen en ik denk dat ik met mijn diploma meer kan verdienen dan als treinbestuurder.
Nog een vraagje over de opleiding, als je bestuurder wil worden van hst, is dat direct opleiding voor hst, of eerst gewone treinen, en dan na een paar jaar overstappen naar hst?
GreetZ
Pieter
Geplaatst: 31 aug 2006, 14:44
door tonicorsari
Ik wil ook wel maar nog een jaartje secundair afwerken
Geplaatst: 31 aug 2006, 15:24
door paljas
....en ik wil op pensioen!!
Geplaatst: 31 aug 2006, 15:50
door Bart
Shrek schreef:maar als je ooit buitengezet wordt bij de nmbs heb je alleen je diploma als treinbestuurder, en daar ben je dan niets meer mee

Een diploma treinbestuurder

, dat zouden ze idd nog eens moeten uitvinden.
Maar als ontslag bij de nmbs de enige reden is die je tegen houdt om bij het spoor te beginnen zou ik het er toch op wagen als ik jou was ze.
Je moet al heel wat uitsteken alvorens je word ontslagen.
En stel dat je na 4 jaar medisch wordt afgekeurd, dan blijf je gewoon werken bij de nmbs. Weliswaar in een andere functie, als je na 10 jaar rijdende dienst wordt afgekeurd, blijf jezelf het loon als treinbestuurder houden terwijl je een andere functie doet. Dus op dat gebied hebben we zeker niet te klagen. (eigenlijk hebben we nooit te klagen, in vergelijking met de privé).
Geplaatst: 31 aug 2006, 17:12
door 5307
ze zouden meer werknemers hebben als ze de testen wat minder streng maken...

Geplaatst: 31 aug 2006, 17:14
door Nonkelronnie
5307 schreef:ze zouden meer werknemers hebben als ze de testen wat minder streng maken...

meer werknemers en meer ongevallen
Geplaatst: 31 aug 2006, 17:34
door Shrek
meer reclame zou ook wel mogen

een job bij de nmbs is zeker niet onaantrekkelijk, maar je hoort er bijna nergens van...

Geplaatst: 31 aug 2006, 18:05
door Bart
Nonkelronnie schreef:Nonkelronnie schreef:
meer werknemers en meer ongevallen
Wat voor een opmerking is dat nu weer.

Geplaatst: 31 aug 2006, 18:08
door Nonkelronnie
Bart schreef:Nonkelronnie schreef:Nonkelronnie schreef:
meer werknemers en meer ongevallen
Wat voor een opmerking is dat nu weer.

wel, misschien zijn die zware testen zo moeilijk omdat ze de kwaliteit van het opgeleide personeel heel hoog willen hebben, om dus de kans op ongevallen zo klein mogelijk te houden
ze kunnen 1500 man morgen in een locomotief steken, maar wat er daarvan komt, dat wil ik niet weten
die testen zullen wel hun redenen hebben
Geplaatst: 31 aug 2006, 18:20
door Shrek
5307 schreef:ze zouden meer werknemers hebben als ze de testen wat minder streng maken...

een kleurenblinde met een trein laten rijden lijkt mij niet zon goed idee

Geplaatst: 31 aug 2006, 18:45
door Bart
Nonkelronnie schreef:Bart schreef:Nonkelronnie schreef:
wel, misschien zijn die zware testen zo moeilijk omdat ze de kwaliteit van het opgeleide personeel heel hoog willen hebben, om dus de kans op ongevallen zo klein mogelijk te houden.
Ja idd je hebt gelijk, ik had je voorgaande post verkeerd begrepen, sorry nonkelronnie
