Wie is er nu in godsnaam op het idee gekomen een rotonde aan te leggen midden op een spoorbaan, of een spoorbaan dwars door een rotonde te trekken?? En die eerste trein rijdt kennelijk met de machinist achteraan, hoe werkt dat?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak schreef:Wie is er nu in godsnaam op het idee gekomen een rotonde aan te leggen midden op een spoorbaan, of een spoorbaan dwars door een rotonde te trekken?? En die eerste trein rijdt kennelijk met de machinist achteraan, hoe werkt dat?
Gewoon opduwen, de rangeerder vooraan beveelt de bewegingen.
Het is dan ook niet een overweg die zeer frequent gebruikt wordt, lijkt me. In zo'n situaties moet het wel kunnen om een trein door een rotonde te laten gaan.
lijkt mij gewoon een overweg te zijn die maar 1 kant op gaat, het is te zeggen net voorbij de overweg is een industriële aansluiting en daar stopt het ook. Dat is ook de reden waarom die eerste trein opgedrukt is.
Bij ons waren er vroeger ook heel wat industrieaansluitingen die gewoon over de rijbaan liepen. Ik denk aan Mechelen, Turnhout, Leuven (vaartkom), enz. enz.... Alleen kwamen daar geen slagbomen of licht- en geluidsseinen bij te pas. Er liep gewoon een rangeerder voorop met een rode vlag. Er was toen natuurlijk minder autoverkeer dan nu.