Pagina 1 van 1

NMBS kreeg in 2004 meer dan 13.000 klachten over dienstverle

Geplaatst: 04 sep 2006, 15:26
door SIMPY.be
NMBS kreeg in 2004 meer dan 13.000 klachten over dienstverlening
De NMBS heeft in 2004 13.347 klachten ontvangen over de dienstverlening. Dat zijn er zo'n 800 meer dan in 2003. Vooral verstoord treinverkeer (bv. vertragingen of gemiste aansluitingen) leidt tot negatieve reacties: 3.002 in 2004. Dat blijkt uit een antwoord van staatssecretaris van Overheidsbedrijven Bruno Tuybens op een schriftelijke vraag van VLD-kamerlid Guido De Padt.

De top vijf van klachten over de dienstverlening bestaat uit: treinverkeer (3.002), verkoop (2.867), producten (2.433), treinaanbod (1.906) en informatie (1.081). Wat het treinaanbod betreft, komen de klachten volgens Tuybens in de eerste plaats van de dienstregeling en in de tweede plaats van de treincapaciteit. Over de treininrichting (comfort, netheid, veiligheid, afstemming op personen met beperkte mobiliteit...) worden veel minder klachten genoteerd. Naast de meer dan 13.000 klachten kreeg de NMBS in 2004 nog zo'n 7.000 andere reacties, gaande van vragen tot suggesties en felicitaties. De statistische analyse van klachten over de dienstverlening geformuleerd in 2005 is momenteel nog aan de gang. (svr) (Belga 12:28)
http://www.demorgen.be/telex/index.html?newsrss=B341105

Geplaatst: 04 sep 2006, 19:19
door Trainspotterke
Ik ben de laatste tijd aangenaam verrast van de TBG's! :wink: In iedere trein die ik nam, werd ik minstens één maal gecontroleerd! :wink: Ook vind ik dat de vriendelijkheid erop vooruit gaat! Misschien omdat de zomer terug in het land is? :D

Geplaatst: 04 sep 2006, 19:22
door Wover
13 000 klachten op 10 000 000 reizigers (of hoeveel vervoeren ze er elk jaar?) vind ik nog goed meevallen, maar natuurlijk zet niet elke ontevreden reiziger zijn klacht op papier.

Geplaatst: 04 sep 2006, 22:04
door KB
Wover schreef:13 000 klachten op 10 000 000 reizigers (of hoeveel vervoeren ze er elk jaar?) vind ik nog goed meevallen, maar natuurlijk zet niet elke ontevreden reiziger zijn klacht op papier.
En omgekeerd is niet iedere klacht terecht of de schuld van de NMBS.

Geplaatst: 04 sep 2006, 23:15
door Frank
Wover schreef:13 000 klachten op 10 000 000 reizigers
Dat is een zware onderschatting, het zijn er binnenlands 172.9 miljoen.
http://www.b-rail.be/corp/N/assets/pdf/ ... 2005nl.pdf