26 september 2013 Sint-Pieters-Rode - Aarschot

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
overweg13

26 september 2013 Sint-Pieters-Rode - Aarschot

Bericht door overweg13 »

Genietend van een prachtige nazomer, stapten we van Sint-Pieters-Rode naar Aarschot langs de Streek-GR van het Hageland. Hier vind je alles over deze uitstap: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ .

Veel leesplezier
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas

Re: 26 september 2013 Sint-Pieters-Rode - Aarschot

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vic,

Bedankt voor je mooi verslag!!Sint Pieters Rode is inderdaad een mooi stukje Vlaams Brabant en het ligt maar op 5 kilometer van bij mijn thuis.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
overweg13

Bericht door overweg13 »

Lukas schreef:Hoi,

Vic,

Bedankt voor je mooi verslag!!Sint Pieters Rode is inderdaad een mooi stukje Vlaams Brabant en het ligt maar op 5 kilometer van bij mijn thuis.

Lukas
Graag gedaan, Lukas!
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix

Bericht door Asterix »

Het schaamrood stijgt me naar de wangen als ik moet toegeven dat we de verplaatsing van thuis naar Halle Station vaak met de auto doen. Daar is een goede reden voor: De Lijn gunt ons zowat de hele dag een halfuurverbinding, en wie daar niet mee kan leven, moet leren fietsen, maar iets voor 17:00 hebben we plots alleen nog recht op een uurdienst. Wie de aansluitingen trein/bus in Halle kent, weet dat zo een uurdienst weinig aantrekkelijk is. 's Morgens zouden we dus perfect met de bus naar Halle kunnen rijden, maar 's avonds zouden we al te vaak enkele kwartieren van onze kostbare tijd moeten offeren op het altaar van de eigenaardigheden van het openbaar vervoer bij ons en in de ruime omtrek. En dus…
... neem je toch maar lekker die immer vervloekte auto :wink: Een menselijke reactie, denk ik. Weet echter wel dat er heel veel mensen zijn die misschien nòg méér kostbare kwartieren zouden verliezen met het OV omdat ze nog dagelijks moeten gaan werken, inkopen doen, kinderen van de opvang halen etc etc. Het is dan ook misschien niet altijd nodig de autogebruiker door de mangel te halen. Je gebruikt hem immers zelf als het gemakshalve uitkomt.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef: ... neem je toch maar lekker die immer vervloekte auto :wink: Een menselijke reactie, denk ik. Weet echter wel dat er heel veel mensen zijn die misschien nòg méér kostbare kwartieren zouden verliezen met het OV omdat ze nog dagelijks moeten gaan werken, inkopen doen, kinderen van de opvang halen etc etc. Het is dan ook misschien niet altijd nodig de autogebruiker door de mangel te halen. Je gebruikt hem immers zelf als het gemakshalve uitkomt.
Maar als iedereen zoals wij per jaar maar 3000 km zouden rijden, dan zou een heleboel problemen van de ene dag op de andere opgelost zijn. En misschien houdt dat een kleine reorganisatie van het dagelijkse leven in, het zou alleszins resulteren in een totaal verschillende samenleving. En voor alle duidelijkheid: zelf heb ik geen rijbewijs (gewild), zelfs niet toen je dat nog op eenvoudige verklaring kon afhalen op het gemeentehuis.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie