Ondanks besparingsmaatregelen bestaat er een grote verspilzucht bij de NMBS.
Bijvoorbeeld bij de diensten Verkoop van de stations, wat papierverbruik betreft.
Verspilling
Re: Verspilling
Zolang er op een hoger niveau mensen zijn die geen vertrouwen hebben in computersystemen gaat men altijd een papieren bewijs willen hebben. Dat dit papieren bewijs quasi nooit nuttig is, dubbel werk is en niet economisch noch ecologisch verantwoord is, maakt voor die mensen niet uit.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Verspilling
Het valt me op dat mensen die 'verspilling' aankaarten vaak hun pijlen op onbenulligheden richten. Dat half papiertje, daar zal het wel niet op aankomen. De verspilling bij de NMBS-Groep zit hem in NMBS Logistics en het te uitgebreide management.
Re: Verspilling
Dat maakt wel uit hoor. Maar ik begrijp het wel dat men bij de introductie van een nieuw systeem nog een korte tijd dubbel werkt. Wie weet duikt er bij de uitrol opeens een grote bug op en ligt het systeem 2 dagen plat?Glodenox schreef:Zolang er op een hoger niveau mensen zijn die geen vertrouwen hebben in computersystemen gaat men altijd een papieren bewijs willen hebben. Dat dit papieren bewijs quasi nooit nuttig is, dubbel werk is en niet economisch noch ecologisch verantwoord is, maakt voor die mensen niet uit.
Die papiertjes zullen zeker wel verdwijnen eens het systeem een tijdje draait.
Re: Verspilling
Onderschat die mensen niet.Hogersluys schreef:Het valt me op dat mensen die 'verspilling' aankaarten vaak hun pijlen op onbenulligheden richten. Dat half papiertje, daar zal het wel niet op aankomen. De verspilling bij de NMBS-Groep zit hem in NMBS Logistics en het te uitgebreide management.
Zeker als je ze niet kent

Het te uitgebreide management...
Akkoord.
Maar dat is niet louter aan NMBS Logistics gelieerd.
'Afschaffen', is een begrip dat regelmatig valt bij de moderne N.M.B.S. Niet enkel wat de treinen zelf betreft, maar ook op vlak van het beheer van 'grondpersoneel' - bij momenten op het compleet onlogische en dienstonvriendelijke af.
Bij het kaderpersoneel zie je daarentegen weinig veranderen. Althans, die indruk krijg je nogal eens.