Pagina 1 van 1

NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 04 dec 2013, 13:38
door LHOON

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 04 dec 2013, 16:07
door Patrick
Oh jee, de vergrijzende bevolkingsgroep wordt hier over het hoofd (met de grijze haren) gezien...

Stel dat NMBS het voorbeeld volgt.
Neem nu Kortrijk: als je aankomt op een perron, dan moet je naar één van de uiteinden lopen om het "tv-scherm" te zien voor de aansluitingen.
Want niet alle TBG zijn zo vriendelijk om in de trein aansluitingsinfo te geven.

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 04 dec 2013, 19:41
door dentheo
Ik vind dat niet zo'n "denderend" idee.
Dan vond ik de electronische versie ervan in Praag beter.
Mooie gele affiches, wel op led scherm en scrolbaar....

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 05 dec 2013, 08:24
door groentje
...tot er een stroomstoring is. Geef mij maar gele affiches bovenop de elektronische infoborden.

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 05 dec 2013, 13:49
door Glodenox
De "ouderwetse" papieren versie is ook nog altijd beschikbaar in Nederland, maar dan slechts op 1 plaats per station. Qua onderhoud lijkt me de winst wel vrij beperkt.

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 05 dec 2013, 14:09
door dentheo
In Rotterdam staan op die gele bladen nog netjes treinen die vertrekken op spoor 9, terwijl dat perron al weken dicht is.......

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 06 dec 2013, 13:56
door ReisThijs
NS vervangt ze niet meer bij elke wijziging. Ik heb de 'blauwe vertekstaten' die altijd werden opgehangen bij werkzaamheden in het weekend ook al een hele tijd niet meer gezien.
(In Utrecht, waar elk weekend werkzaamheden zijn, zou men er veel werk aan hebben ze steeds te moeten vervangen.)

En wat gebruikt NS nu als argument om ze weg te gaan halen: de getoonde informatie is niet actueel genoeg..
Glodenox schreef:De "ouderwetse" papieren versie is ook nog altijd beschikbaar in Nederland, maar dan slechts op 1 plaats per station.
De vermindering van het aantal borden per station is de eerste stap, NS wil ze binnen een paar jaar volledig afschaffen.

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 06 dec 2013, 14:03
door vasonline
groentje schreef:...tot er een stroomstoring is. Geef mij maar gele affiches bovenop de elektronische infoborden.
+1

Plus dat je ook de vroegere/latere treinen kan zien. De infoborden tonen vaak alleen wat er het eerste uur vertrekt.
(het hangt er een beetje vanaf natuurlijk hoe groot het bord is, hoeveel treinen per uur er vertrekken...)

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 06 dec 2013, 14:22
door dentheo
De gele affiches in Praag waren onafhankelijk van de aankondigingsborden. Het leken iets verkleinde versies van de belgische en men kon erin bladeren...
Niemand die hier een foto van heeft ? Willy ?

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 09 dec 2013, 18:11
door kika
vasonline schreef:
groentje schreef:...tot er een stroomstoring is. Geef mij maar gele affiches bovenop de elektronische infoborden.
+1

Plus dat je ook de vroegere/latere treinen kan zien. De infoborden tonen vaak alleen wat er het eerste uur vertrekt.
(het hangt er een beetje vanaf natuurlijk hoe groot het bord is, hoeveel treinen per uur er vertrekken...)
En het feit dat op zo'n elektronisch bord er niet dezelfde informatie als op de affiche staat: vaak genoeg mensen gezien wiens geografische kennis beperkt is en als je naar pakweg Alphen of Woerden wilt, kan je op zo'n affiche wel zien welke treinen in de juiste richting gaan en er wel/niet stoppen. Er zijn heel erg veel stations waar de weg tot het infobord zo lang is (als er maar 1 zou zijn) dat je je aansluiting mist. En inderdaad zoals je zelf zegt, nakijken wanneer de laatste trein gaat of het komende weekend etc. etc.

Re: NS verwijdert gele affiches

Geplaatst: 09 dec 2013, 19:42
door Steven
Op dat vlak zijn wij al een klein beetje beter af. In de grotere stations duiken beetje bij beetje de aanraakschermen op. De gele affiches zijn er ook nog maar ik vind die extra schermen met info ook goed. Ze bieden naast een plan van het station ook de optie om dienstregelingen op te vragen. Storingen weer te geven en dus real time info te geven over uw traject.