Fotopunten Zuid-Belgie / Noord-Frankrijk

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
HZwoferink

Fotopunten Zuid-Belgie / Noord-Frankrijk

Bericht door HZwoferink »

Hallo,

Eind april / begin mei ga voor een weekje op vakantie in Belgie. Bedoeling is om wat plaatjes langs de HSL's, in de Ardennen, de havens en Luxemburg te maken. Maar er staat ook een dag Frankrijk op het programma. Mijn vraag is waar ik het beste kan staan en waar bijvoorbeeld de meeste goederentreinen rijden, met bijvoorbeeld een E of Diesel PRIMA. Ook treinen van ECR zijn natuurlijk welkom, NMBS treinen worden de rest van de week al op de foto gezet dus dat is niet van belang. Mijn vraag is ook of er langs de grens reizigerstreinen rijden met getrokken materieel, het liefst met een BB 72000. Ik heb al wat vooronderzoek gedaan, zo zou het relatief "druk" zijn tussen Thionville-Charleville en rond Carrignan. Rond Aulnoye zou het ook goed vertoeven zijn is mij verteld. Maar wat er uiteindelijk rijd en welke fotopunten er zijn is mij niet verteld. Ik verblijf op ongeveer 1,5 uur rijden tot 2 uur (Duinkerken & Luxemburg) rijden vanaf de grens.

Alvast bedankt voor de hulp! Ik heb gezien dat er al een soortgelijk topic was, maar dat stamt alweer uit 2011 vandaar dat ik een "nieuw draadje" heb aangemaakt.

Met vriendelijke groeten,
Henk Zwoferink
Steven

Re: Fotopunten Zuid-Belgie / Noord-Frankrijk

Bericht door Steven »

Gesleepte treinen uit Frankrijk met die locs komen niet in België voor wat betreft reizigerstreinen. Ofwel is het Belgisch materieel ofwel zijn het HST-treinen.
Goederenverkeer door België heb je in een paar grote assen.
Richting Duitsland:
Antwerpen, Lier, Aarschot, Hasselt, Montzen, Aachen...
Zeebrugge, Gent, Dendermonde, Mechelen, Leuven, Aarschot, Hasselt, Montzen, Aachen

Richting Frankrijk:
Antwerpen, Gent, Kortrijk, Rijsel....
Antwerpen, Muizen, Leuven, Ottignies, Gembloux, Fleurus, Namur, Dinant, Bertrix, Athus, ...
HZwoferink

Bericht door HZwoferink »

Dank voor je antwoord, maar ik bedoelde meer naar foto plaatsen in Noord-Frankrijk en of daar nog gesleepte reizigers treinen rijden. De meeste goederen naar Frankrijk nemen dus waarschijnlijk de route via Rijsel? Maar zijn er nog plaatsen iets zuidelijker in Noord-Frankrijk waar leuke fotopunten zijn waar genoeg diversiteit is te zien?
Steven

Bericht door Steven »

In uw titel staat zuid België vermeld vandaar mijn antwoord.
Plaats reactie