17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door overweg13 »

We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.

Veel leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.

Veel leesplezier.
Sein A60 kan geen dubbel geel geven, het is gekoppeld met het volgende sein. Als het volgende dichtstaat, staat A60 dus ook dicht :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef:
overweg13 schreef:We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.

Veel leesplezier.
Sein A60 kan geen dubbel geel geven, het is gekoppeld met het volgende sein. Als het volgende dichtstaat, staat A60 dus ook dicht :wink:
Bedankt voor de toelichting. Is het zelfs dan niet eigenaardig dat het sein dicht bleef? Er lijkt me geen trein in de omgeving geweest te zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door dekooiker »

Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
De trein.
Alleen voor durvers.
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vic,

Bedankt voor het mooi verslag!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Shrek »

dekooiker schreef:Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
B60 bedoelde ik, excuus :)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door overweg13 »

dekooiker schreef:Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
Oeps, ik zie mijn fout al: ik heb het sein AX60 gezien, en ben ervan uitgegaan dat aan de andere kant sein A60 staat. Maar als ik het goed voorheb, moet het dus B60 zijn. Ik had het beter eens opgezocht op de kaart van lijn 166 die ik godbetert zelf in elkaar gestoken heb. Bedankt voor de correctie!
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Shrek »

B60 is gekoppeld aan T.7, het sein dat de brug van Anseremme afdekt. Dat is een sein beheerd door de oude blokpost van Dinant.
Dus als er een trein op de Brug van Anseremme zit, bijna 5km verder, staat dat sein ook al dicht.
Paul
Berichten: 1330
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Paul »

Waarom is die koppeling er, Shrek?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Shrek »

Paul schreef:Waarom is die koppeling er, Shrek?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?
Het is niet zozeer de brug die daar beschermd moet worden, wel het stukje enkelspoor. Lang voor de tijd van treincontrolesystemen als TBL2 of ETCS was de enige oplossing daarvoor gewoon een hele blok op voorhand vrij te houden. Eens alle treinen op ETCS gaan rijden verdwijnt die extra beveiliging uiteraard :wink:
Paul
Berichten: 1330
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129

Bericht door Paul »

Shrek schreef:Het is niet zozeer de brug die daar beschermd moet worden, wel het stukje enkelspoor. Lang voor de tijd van treincontrolesystemen als TBL2 of ETCS was de enige oplossing daarvoor gewoon een hele blok op voorhand vrij te houden.
Is dat dan overal het geval waar er een stukje enkelspoor is op een dubbelsporige lijn? Bv. in sommige tunnels (Viane-Moerbeke, Jamioulx...)?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie