17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.
Veel leesplezier.
Veel leesplezier.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Sein A60 kan geen dubbel geel geven, het is gekoppeld met het volgende sein. Als het volgende dichtstaat, staat A60 dus ook dichtoverweg13 schreef:We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.
Veel leesplezier.

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Bedankt voor de toelichting. Is het zelfs dan niet eigenaardig dat het sein dicht bleef? Er lijkt me geen trein in de omgeving geweest te zijn.Shrek schreef:Sein A60 kan geen dubbel geel geven, het is gekoppeld met het volgende sein. Als het volgende dichtstaat, staat A60 dus ook dichtoverweg13 schreef:We stapten van Dinant naar Gendron-Celles over GR129. Alles over wandeling en treinen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.
Veel leesplezier.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Hoi,
Vic,
Bedankt voor het mooi verslag!!
Lukas
Vic,
Bedankt voor het mooi verslag!!
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
B60 bedoelde ik, excuusdekooiker schreef:Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Oeps, ik zie mijn fout al: ik heb het sein AX60 gezien, en ben ervan uitgegaan dat aan de andere kant sein A60 staat. Maar als ik het goed voorheb, moet het dus B60 zijn. Ik had het beter eens opgezocht op de kaart van lijn 166 die ik godbetert zelf in elkaar gestoken heb. Bedankt voor de correctie!dekooiker schreef:Ik kan geen sein A60 terugvinden.
Wel een A58, AX60 en B60, en dat op lijn 166...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
B60 is gekoppeld aan T.7, het sein dat de brug van Anseremme afdekt. Dat is een sein beheerd door de oude blokpost van Dinant.
Dus als er een trein op de Brug van Anseremme zit, bijna 5km verder, staat dat sein ook al dicht.
Dus als er een trein op de Brug van Anseremme zit, bijna 5km verder, staat dat sein ook al dicht.
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Waarom is die koppeling er, Shrek?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?
Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Het is niet zozeer de brug die daar beschermd moet worden, wel het stukje enkelspoor. Lang voor de tijd van treincontrolesystemen als TBL2 of ETCS was de enige oplossing daarvoor gewoon een hele blok op voorhand vrij te houden. Eens alle treinen op ETCS gaan rijden verdwijnt die extra beveiliging uiteraardPaul schreef:Waarom is die koppeling er, Shrek?
Ik weet wel dat bewegende bruggen beveiligd moeten worden door twee opeenvolgende stopseinen, maar geldt dat ook voor een vaste brug zoals in Anseremme?

Re: 17 april 2014 Dinant - Gendron-Celles GR129
Is dat dan overal het geval waar er een stukje enkelspoor is op een dubbelsporige lijn? Bv. in sommige tunnels (Viane-Moerbeke, Jamioulx...)?Shrek schreef:Het is niet zozeer de brug die daar beschermd moet worden, wel het stukje enkelspoor. Lang voor de tijd van treincontrolesystemen als TBL2 of ETCS was de enige oplossing daarvoor gewoon een hele blok op voorhand vrij te houden.