3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
Ik probeer weer een kaartje te regelen voor Barcelona-Antwerpen: DB en CD verkopen ze die niet online, bij SNCF en RENFE kan ik geen Railplus aangeven en de NMBS die wilt hem (nog?) niet verkopen. Thalys verkoopt nog geen kaartjes voor de datum dat ik graag wil reizen (eind augustus, begin september), maar via Rijsel vind ik ook prima. Rijsel-Antwerpen is met IC nog niet boekbaar. Is het nu slimmer om te wachten op het moment dat ik de complete rit in 1 ticket kan boeken of tellen 2 tickets ook als 1 reis met bijbehorende reizigersbescherming (denk vertraging en aansluitingen missen)? En is het dan slimmer om tot Lille of tot Parijs te boeken in geval van splitsen?
Laatst gewijzigd door kika op 18 mei 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
Uw reis opsplitsen in meerdere tickets kan in vele gevallen de prijs wel zwaar drukken. Heb zo al meermaals belgie Oostenrijk geboekt met soms tot bijna 50% verschil tov alles in 1 ticket.
Re: 3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
Bedankt voor het snelle antwoord, bij deze gelijk de knoop doorgehakt. De SNCF is de gelukkige (?) winnaar van mijn centen. Renfe had goedkopere kaartjes voor het traject tot Parijs, maar verloor vlak voor het einde tussen Parijs en Rijsel. Ze hadden nog wel geprobeerd door in een eerste schermpje 151€ te beloven om dan in het tweede plots naar 195,10€ te stijgen. Iets teveel van het goede. Tijdens het controleren van de prijs voor een standaard biljetje Rijsel-Antwerpen ging de NMBS aan de haal met de prijs voor gekste routeberekening:
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: 3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
En dat terwijl Lille Europe - Lille Flandres maar een magere 10 minuten lopen is (en dan heb je nog de metro en bus daar). Volgens mij geeft DB ook aan om te lopen, maar NMBS kiest een "leuke" route per trein, die veel meer centen en tijd kost.
Re: 3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
De NMBS is op de hoogte dat het traject Franse grens - Barcelona niet te boeken is.
Dat komt omdat de sncf deze verbinding in een ander reservatie systeem hebben ondergebracht waar de NMBS tot op heden geen toegang tot heeft.
Dat komt omdat de sncf deze verbinding in een ander reservatie systeem hebben ondergebracht waar de NMBS tot op heden geen toegang tot heeft.
Re: 3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
Zou prachtig zijn als dat soort zaken (niet per sé in detail) er fatsoenlijk uit komt rollen. Voor overstappen tussen Paris Nord en gare de Lyon is het wel mogelijk dat er staat dat je ter plaatse voor die verplaatsing je moet voorzien van een vervoerbewijs. Iets als 'probeer een trein vroeger of later' is dan niet behulpzaam. Nog beter is natuurlijk als het allemaal overal verkrijgbaar isKristofke schreef:De NMBS is op de hoogte dat het traject Franse grens - Barcelona niet te boeken is.
Dat komt omdat de sncf deze verbinding in een ander reservatie systeem hebben ondergebracht waar de NMBS tot op heden geen toegang tot heeft.

Bedankt voor de informatie in ieder geval, altijd handig om te weten. Qua reizigersrechten, is er daar nog iemand die weet of het splitsen in verschillende tickets invloed heeft? Bijvoorbeeld i.v.m. vertragingen en reservaties?
Re: 3 en 4 maanden voorverkoop: splitsen?
Je gaat dan in principe verschillende vervoersovereenkomsten aan en dat heeft nadelen.kika schreef:Bedankt voor de informatie in ieder geval, altijd handig om te weten. Qua reizigersrechten, is er daar nog iemand die weet of het splitsen in verschillende tickets invloed heeft? Bijvoorbeeld i.v.m. vertragingen en reservaties?
Bij vertraging onderweg waarbij je om moet boeken kan het nog meevallen, zeker als je tickets van dezelfde distributeur komen. Bij klachten achteraf zal men je daar echter steevast op wijzen.
Groetjes,
Rian