IC91
Geplaatst: 30 mei 2014, 12:50
Vraagje:
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
normaal wel, der zit een rijtuig in waar één kotje van zes zetels leeggemaakt is, zetels eruit en fietshaken in de plaats. In elk geval is diene trein "fietstoegangkelijk"ostbahnhof schreef:Vraagje:
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
ok, misschien treffen we elkaar2012 schreef:normaal wel, der zit een rijtuig in waar één kotje van zes zetels leeggemaakt is, zetels eruit en fietshaken in de plaats. In elk geval is diene trein "fietstoegangkelijk"ostbahnhof schreef:Vraagje:
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
ik ga der zelf ook toerke mee gaan doen in juni en augustus
In het geval je een andere trein moet nemen omdat de aangekondigde fietsplaatsen niet aanwezig zijn, dan geldt dit als vertraging en heb je recht op compensatie vanaf 1 uur vertraging. Mocht je niet meer op je bestemming kunnen komen, dan moeten de spoorwegen je een oplossing bieden met vervangend vervoer of een overnachting onderweg en dan voortzetten van de reis de volgende ochtend. Je mag ook van je reis afzien (met volledige terugbetaling) of je reis op een zelfgekozen dag in de toekomst voortzetten, maar dat wil je waarschijnlijk niet.nahoj schreef:Wat b-loc schrijft heeft/had wellicht te maken met de tijdelijk uit roulatie genomen I6-rijtuigen.
Het kan dus zijn, dat er door gebrek aan beschikbare I6-en geen fiets-I6 mee is. Dan wordt het improviseren (zoals op Luik-Luxemburg, waar ik mijn fiets al meermaals tussen de zetels of op het balkon mee heb genomen), en soms een kwestie van het personeel te overtuigen, zeker het buitenlandse, dat mogelijk de regel zal toepassen 'geen fietscompartiment = geen fietsen'.