2014-08-30 Gent-Sint-Pieters - Mol via een omweg
Geplaatst: 30 aug 2014, 23:24
Vandaag moest ik nog eens een paar kindertjes in Gent-Sint-Pieters afleveren en ben ik met een kleine omweg teruggekeerd naar huis.
De reisdetails:
Aankomen in Gent-Sint-Pieters op tijd zat er helaas niet in. We kregen een deel extra stops tussen Mechelen en Gent-Sint-Pieters en klokten af op +12. De extra tussenstops kon ik net voor Lier al op railtime aflezen, de TBG riep daar nog af dat alleen Mechelen, Gent-Sint-Pieters en Brugge stopten. Na Mechelen werd het de volledige lijst.
Op L59 waren er een paar gestoorde overwegen, waardoor IC1830 met +21 aankwam in FGSP.
IC708 had ook +24 in FGSP.
Volgende stukje werd doorreizen naar Geraardsbergen. Lijn 122 is mooi om naar buiten te kijken; ik denk dat ik dit stuk nog minstens nog een keer ga rijden 
In FGRA kreeg ik een rondleiding door een heel sympatieke mens langs de wijde omgeving van het station (alle bundels zichtbaar vanaf de openbare weg).
De trein naar Edingen werd een Desiro. Voor een L-trein heb ik daar eigenlijk geen bezwaar tegen. De treinbegeleider keek wel raar dat iemand met een biljet van Zone Gent naar Zone Leuven op die trein zat, maar de via Geraardsbergen stond er wat in het klein bij. In het verschieten is hij wel vergeten af te stempelen (wel een "Wie rijdt nu zo?")
Stel 08100 dat teruggaat naar Geraardsbergen als L3132
Het stationsgebouw heeft ook wel charme vind ik
Met IC1911 verder naar Brussel-Zuid. Ik was enthousiast want M4. Mijn cadeau was een 10cm x 30cm raam dat niet bijgeschilderd was. 't Was maar voor een kort stukje.
Alles ging vlot, tot net over Vorst. Beetje wachten afwisselen met traag rijden en aankomen met +7. Nog altijd ruim op tijd om de IC511 te halen op spoor 12.
Op spoor 11 stond de EC naar Basel klaar
Vanaf spoor 12 in een I11 door de Noord-Zuid-verbinding en via L36N naar Leuven.
Terwijl ik eens in Leuven was, heb ik even de tijd genomen om wat rond te kijken:
En stel 322 dat me als L2885 via L35 en L16 naar Lier zal brengen en die GSM weer van stroom zal voorzien
In Lier staan er regelmatig 62'ers van Infrabel. Vandaag stonden er 3 en terwijl ik die aan het bewonderen was, miste ik een lange goederentrein getrokken door 2 HLE28's beide met de panto tegen de draad. Het stationsbuffet was nog open, dus ben ik daar maar mijn verdriet gaan wegspoelen.
Na een Duvel ging het laatste stukje door de gietende regen met IR3215 in stel 4157 tot Mol.
Wat me opviel, is dat ik op het hele stuk tussen Gent en Leuven maar in 1 trein een begeleider gezien.
De reisdetails:
- Mol - Gent-Sint-Pieters met ICT6712 (MW41 - stel 4165 en andere, maar ik heb niet alle nummers onthouden)
- Gent-Sint-Pieters - Geraardsbergen met L1860 (MW41 - stel 4116 en 4155)
- Geraardsbergen - Edingen met L3111 (Desiro - stel 08100)
- Edingen - Brussel-Zuid met IC1911 (HLE21 + M4 - het nummer van de loc niet genoteerd)
- Brussel-Zuid - Leuven met IC511 (HLE18 + I11 - loc hing achterop en ook het nummer gemist)
- Leuven - Lier met L2885 (Break - stel 322m)
- Lier - Mol met IR3215 (MW41 - stel 4157 en nog eentje)
Aankomen in Gent-Sint-Pieters op tijd zat er helaas niet in. We kregen een deel extra stops tussen Mechelen en Gent-Sint-Pieters en klokten af op +12. De extra tussenstops kon ik net voor Lier al op railtime aflezen, de TBG riep daar nog af dat alleen Mechelen, Gent-Sint-Pieters en Brugge stopten. Na Mechelen werd het de volledige lijst.
Op L59 waren er een paar gestoorde overwegen, waardoor IC1830 met +21 aankwam in FGSP.

In FGRA kreeg ik een rondleiding door een heel sympatieke mens langs de wijde omgeving van het station (alle bundels zichtbaar vanaf de openbare weg).
De trein naar Edingen werd een Desiro. Voor een L-trein heb ik daar eigenlijk geen bezwaar tegen. De treinbegeleider keek wel raar dat iemand met een biljet van Zone Gent naar Zone Leuven op die trein zat, maar de via Geraardsbergen stond er wat in het klein bij. In het verschieten is hij wel vergeten af te stempelen (wel een "Wie rijdt nu zo?")
Stel 08100 dat teruggaat naar Geraardsbergen als L3132
Alles ging vlot, tot net over Vorst. Beetje wachten afwisselen met traag rijden en aankomen met +7. Nog altijd ruim op tijd om de IC511 te halen op spoor 12.
Op spoor 11 stond de EC naar Basel klaar
Wat me opviel, is dat ik op het hele stuk tussen Gent en Leuven maar in 1 trein een begeleider gezien.