Voor diegene die een trip plannen naar de Westkust van de VS, zeker langs San Francisco gaan.
Oude PCC's verzorgen de dienst op hun stadslijn.
http://www.streetcar.org
ze hebben zelfs een PCC van de MIVB (eerste versie gebouwd door BN onder licentie van PCC for US Railway Leaders.
Streetcars in San Fran.
Re: Streetcars in San Fran.
Overigens wordt er zo'n 1,5 milliard $ richting Siemens geschoven voor nieuwe stellen voor de Muni Metro. http://www.sfgate.com/bayarea/article/1 ... to-3954324. De oude vallen nog steeds regelmatig in panne, gebouwd door het ons allen wel bekende Breda (van voor dat ze samengingen met Ansaldo). Maar goed, over Siemens kennen we ook de prachtige verhalen van falende Combino's en late ICE's. De prachtige oude voertuigen blijven gewoon verder rijden, zeker de moeite waard!
En 9 miljoen$ voor nieuwe bussen, de huidige hebben een interessante fietsbagagedrager helemaal vooraan, benieuwd wat het met de nieuwe gaat worden.
En 9 miljoen$ voor nieuwe bussen, de huidige hebben een interessante fietsbagagedrager helemaal vooraan, benieuwd wat het met de nieuwe gaat worden.
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Streetcars in San Fran.
De bagagedragers vooraan zijn blijkbaar een verspreid gebruik in de us.
Zag ze de voorbije week in San Fran en Washington.
Handig voor als 's morgens de zon schijnt en het 's avonds regent na het werk.
De fietser moet de handelingen zelf uitvoeren: bagagedrager omlaag klappen, fiets erop vast klemmen en instappen. De bestuurder houdt dan een oogje in het zeil dat de fiets er onderweg niet door iemand anders wordt afgehaald.
De bussen "zakken" er ook door hun voorwielen als er iemand in moet met een rolstoel:
gaat als volgt: mensen in de bus moeten plaats ruimen, bus zakt door, laadklep wordt naar buiten geplooid (automatisch -hydraulisch), rolstoel rijdt erin, laadklep naar binnen, bus naar omhoog, deuren toe en weg.
Altijd interessant om eens andere gebruiken te zien, geld op alle gebied trouwens.
Zag ze de voorbije week in San Fran en Washington.
Handig voor als 's morgens de zon schijnt en het 's avonds regent na het werk.
De fietser moet de handelingen zelf uitvoeren: bagagedrager omlaag klappen, fiets erop vast klemmen en instappen. De bestuurder houdt dan een oogje in het zeil dat de fiets er onderweg niet door iemand anders wordt afgehaald.
De bussen "zakken" er ook door hun voorwielen als er iemand in moet met een rolstoel:
gaat als volgt: mensen in de bus moeten plaats ruimen, bus zakt door, laadklep wordt naar buiten geplooid (automatisch -hydraulisch), rolstoel rijdt erin, laadklep naar binnen, bus naar omhoog, deuren toe en weg.
Altijd interessant om eens andere gebruiken te zien, geld op alle gebied trouwens.
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Streetcars in San Fran.
toch tof om af en toe es naar het mapje te zien:
let wel op het 9 uur tijdverschil!
http://www.nextmuni.com/googleMap/googl ... ni&r=E&r=F
let wel op het 9 uur tijdverschil!
http://www.nextmuni.com/googleMap/googl ... ni&r=E&r=F
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Streetcars in San Fran.
Nog een beeld van een tramstel dat op een van de andere lijnen rijdt in San Fran. Ze behalen een hoge snelheid in de metrotunnels en beschikken over een groot vermogen om de stijle hellingen op te rijden.
(klik op de foto om ze horizontaal te zien, krijg ze niet in de goede stand in het bericht)
Let ook op de kabels van de trolley bussen.
(klik op de foto om ze horizontaal te zien, krijg ze niet in de goede stand in het bericht)
Let ook op de kabels van de trolley bussen.