Enkele vragen na bezoek in Oostenrijk en Tsechië
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:40
In oktober was ik in Oostenrijk en reisde van Wienen naar St.Pölten met Railjet-trein: prachtige trein die men ook gekoppeld zag rijden. Zou een mooi alternatief zijn voor onze Benelux.
Mijn vragen:
1) Ik zag ook treinstellen waarvan de automatische koppelingen met vooruitzicht van de winter afgeschermd waren met een rubberen dekzeil. Hoe lost men dat hier op? Ik kan me voorstellen dat bij plotse sneeuwval dat hier ook problemen kan geven?
2) Zowel in Oostenrijk als in Tsjechië zag ik zware goederentreinen waar achteraan ook een elektrische loc hing, met pantograaf omhoog. Daarom veronderstel dat die ook tractie gaf. Maar hoe gaat dan de communicatie tussen de loc vooraan en die achteraan?
Bedankt
Mijn vragen:
1) Ik zag ook treinstellen waarvan de automatische koppelingen met vooruitzicht van de winter afgeschermd waren met een rubberen dekzeil. Hoe lost men dat hier op? Ik kan me voorstellen dat bij plotse sneeuwval dat hier ook problemen kan geven?
2) Zowel in Oostenrijk als in Tsjechië zag ik zware goederentreinen waar achteraan ook een elektrische loc hing, met pantograaf omhoog. Daarom veronderstel dat die ook tractie gaf. Maar hoe gaat dan de communicatie tussen de loc vooraan en die achteraan?
Bedankt