Pagina 1 van 1
Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 09:07
door pietmol
volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 09:18
door Shrek
pietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken

Re: Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 11:08
door Hobbes
Shrek schreef:pietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken

Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 12:55
door Steve
Hobbes schreef:Shrek schreef:pietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken

Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...
Een ideaal moment om die (voorlopige) beslissing te annuleren en de Benelux gewoon te laten doorrijden. Breda kan bediend worden door een IC à la Antwerpen - Breda - Eindhoven, en er is ook de mogelijkheid om de binnenlandse IC tot Essen door te trekken tot Roosendaal.
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 13:48
door Shrek
Steve schreef:Een ideaal moment om die (voorlopige) beslissing te annuleren en de Benelux gewoon te laten doorrijden. Breda kan bediend worden door een IC à la Antwerpen - Breda - Eindhoven, en er is ook de mogelijkheid om de binnenlandse IC tot Essen door te trekken tot Roosendaal.
Dat is gezien het materieel niet echt vanzelfsprekend. Het enige wat mij een mogelijkheid lijkt is een 2e L-trein Antwerpen-Roosendaal (via Oost) die dan aansluiting geeft in Essen.
Er is zelfs een rijpad beschikbaar: als je de IC33xx in Essen 2 minuten vroeger laat vertrekken (en 2minuten langer stilstand in Centraal) kan je een extra L uit Roosendaal laten binnenrijden in Essen om u.01 (vertrek IC om .05) de L rijdt dan verder om u.08. Dit laat de L toekomen in Oost rond u.50 waardoor centraal te bereiken zou zijn rond .55 (10 minuten keertijd dus). Indien de relatie in Roosendaal gekoppeld is met de andere L-trein kost dit 2 extra treinsamenstellingen. De vraag is natuurlijk waar je die vandaan gaat halen

Re: Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 19:45
door rvdborgt
pietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Nu nog de uitvoering. De titel van deze draad klopt overigens niet: dit gaat immers over dienstregeling 2018.
Groetjes,
Rian
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 23:57
door dentheo
Hobbes schreef:Shrek schreef:
Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken

Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...
Wanneer de Thalys over lijn 12 komt verliest hij 40 minuten tussen Rotterdam en Antwerpen. Zie vertraging bij hevige wind en verbod op Moerdijkbrug laatste week.
Misschien zal de Benelux maar 30 minuten winnen, maar die heeft hij niet nodig om kop te maken (stuurrijtuig en personeelswissel ?)
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 15 jan 2015, 20:11
door rvdborgt
dentheo schreef:Hobbes schreef:Shrek schreef:Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken

Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...
Wanneer de Thalys over lijn 12 komt verliest hij 40 minuten tussen Rotterdam en Antwerpen. Zie vertraging bij hevige wind en verbod op Moerdijkbrug laatste week.
Misschien zal de Benelux maar 30 minuten winnen, maar die heeft hij niet nodig om kop te maken (stuurrijtuig en personeelswissel ?)
Vergeet niet dat de Benelux geen 300 over de HSL zal rijden maar 160. Ik heb al eens uitgerekend dat hij via Breda hoogstens net zo snel is als via Roosendaal (in 2012, niet volgens de huidige slenterdienstregeling).
Groetjes,
Rian
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 15 jan 2015, 21:00
door dentheo
Met of zonder kopmaken ?
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 15 jan 2015, 21:17
door rvdborgt
dentheo schreef:Met of zonder kopmaken ?
Met kopmaken.
Groetjees,
Rian
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 16 jan 2015, 11:29
door pietmol
Benelux via HSL met halte in Noorderkempen & Breda staat toch op de planning van de dienstregeling van december 2016
vraag is dus eerder willen de dames ministers tegen december 2017 nog iets anders?
Re: Benelux 2017
Geplaatst: 30 mar 2015, 22:14
door ijzeren rijn 82
Ik vind de stop in Breda wel nuttig ! daar is aansluiting op het IC net voor heel zuid Nederland .
En als je snel wil zijn tussen de Randstad en Antwerpen/Brussel is er de Thalys .