Pagina 1 van 1
7 mei 2015 Heppenbach
Geplaatst: 11 mei 2015, 13:38
door overweg13
Op 7 mei stapten we in het erg mooie Heppenbach.Hoe we er met trein en bus geraakten (en hoe we opnieuw thuis geraakten) vind je samen met wat commentaar bij de wandeling op
http://blog.seniorennet.be/overweg13/.
Veel lees- en kijkplezier.
Re: 7 mei 2015 Heppenbach
Geplaatst: 12 mei 2015, 00:29
door jens123
Om je een idee te geven of ze 'genoeg werken': vandaag was ik op de baan met 4 ms96 (trein 1516, 100% bezet). Na Brussel Noord begonnen met een derde controleronde. Aangekomen in Leuven heb ik slechts 1 eersteklasse en 1 tweedeklasse rijtuig kunnen controleren. Dit omdat er 2 mensen geen ticket hadden en een traag functionerende Ibis om mobibs te scannen. Uiteindelijk pas in Landen volledig achteraan geraakt en dus mijn deel van de trein volledig gezien(2 ms96).
Dus nu kunnen 2/3 reizigers die tussen Brussel en Leuven zeggen dat hij weer niet is langsgeweest. Terwijl ik wel aan het werk was, maar werd vertraagd in mijn werk door reizigers te regelen die niet in orde zijn (en niet direct akkoord zijn met de regeling aan boordtarief en dus discussiƫren) en traag functionerend werkmateriaal...
Re: 7 mei 2015 Heppenbach
Geplaatst: 12 mei 2015, 08:11
door overweg13
jens123 schreef:Om je een idee te geven of ze 'genoeg werken': vandaag was ik op de baan met 4 ms96 (trein 1516, 100% bezet). Na Brussel Noord begonnen met een derde controleronde. Aangekomen in Leuven heb ik slechts 1 eersteklasse en 1 tweedeklasse rijtuig kunnen controleren. Dit omdat er 2 mensen geen ticket hadden en een traag functionerende Ibis om mobibs te scannen. Uiteindelijk pas in Landen volledig achteraan geraakt en dus mijn deel van de trein volledig gezien(2 ms96).
Dus nu kunnen 2/3 reizigers die tussen Brussel en Leuven zeggen dat hij weer niet is langsgeweest. Terwijl ik wel aan het werk was, maar werd vertraagd in mijn werk door reizigers te regelen die niet in orde zijn (en niet direct akkoord zijn met de regeling aan boordtarief en dus discussiƫren) en traag functionerend werkmateriaal...
Ik weet ook wel dat je mijn cijfers met een korreltje zout moet nemen: als wij instappen, is de controle vaak al gebeurd, maar dat geldt dus niet voor de treinen uit Brussel, waar we evenmin vaak gecontroleerd worden; in de stoptreinen heb je meer kans op controle; bepaalde treinen zijn zo lang dat het vaak daardoor is dat er geen controle komt. Ik ben trouwens ook zo eerlijk om er de controles bij te zetten op de langere trajecten, en daar heb de tbg bijna altijd langs. Maar zelfs daar zie je verschillen: sommige tbg's zie je 3 keer passeren, andere 1 keer.
Er zijn dus zeker tbg's die hun werk doen, meer dan genoeg werken, zeg maar, maar je zult ook wel collega's hebben die de baaldagen aan elkaar rijgen.