Pagina 1 van 1

Trinacria

Geplaatst: 30 sep 2006, 01:30
door jumper
Hoi iedereen,

Het is weer eventjes geleden dat ik hier nog een postje heb gedaan. Bij deze nog es een poging wagen. Ik ben op vakantie geweest naar Sicilië. Per nachttrein van Rome tot Sicilië gespoord en van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele kiekjes te nemen. :) Afbeelding Een Pendolino in leuke livrei in Roma Termini
Afbeelding Deze T4 Comfort wacht om een dienst te verzekeren richting Torino Porta Nuova Afbeelding Een T2 rijtuig van de Treno Espresso 1939 Bellini met bestemming Palermo Centrale Afbeelding Afbeelding Carrozza 4 van deze zelfde trein die mij en mijn reisgezel een goede nachtrust heeft geboden tot Palermo Afbeelding Sfeerbeeldje te Villa San Giovanni, iets voor het rangeren richting overzetboot van de RFI Afbeelding 4u15 in de morgen. In Villa San Giovanni wordt de 1939 mooi in een overzetboot van de RFI gerangeerd, om zo richting Messina Maritima te varen. Afbeelding Links een trein van Milaan naar Siracusa, in het midden wellicht het achterste stuk van diezelfde trein, de boot heeft namelijk slechts een beperkte lengte.
ik vermoed 4 rijtuigen. Rechts de trein naar Palermo Centrale. Afbeelding De trein van Palermo naar Milano Centrale getrokken te Cefalú. Afbeelding Spotsessie langs de lijn Messina-Milazzo-Cefalú. Afbeelding Vooraan vind je de gewone rijtuigen, achteraan de slaaprijtuigen. Afbeelding Als iemand een netkaart heeft van Sicilia kan je mij daar een groot plezier mee doen. De Treinchef in Siracusa had geen dubbeltje meer voor me. op amicitreni nog niet meteen iets gelijkaardigs gevonden.
1 dezer post ik nog wel wat foto's. Veel plezier alvast!

Geplaatst: 30 sep 2006, 08:24
door Accelerat
Ooh echt geweldig!!! Zulke mooie foto's! :D :wink:

Edit:
En die Pendolino in die leuke livrei dat is van TrenOK, ik had zoiets gehoord dat je daarmee goedkoper kunt reizen. :wink:

Geplaatst: 30 sep 2006, 14:25
door Elgar
Hier heb je een kaartje vanop http://trenitaliani.altervista.org/indice.htm.
Afbeelding En hier vanop http://bueker.net/trainspotting, waar je ook nog een smalspoor kunt zien liggen.

Geplaatst: 01 okt 2006, 16:03
door jumper
merci voort kaartje :)

Geplaatst: 02 okt 2006, 14:51
door TSP
Ik heb zelf ook een partij foto's uit Italie. Op mijn site staan wat foto's van het seinstelsel, maar ik zal hier zsm ook een paar kiekjes uploaden.

TSP

Geplaatst: 02 okt 2006, 23:16
door jumper
DEEL2 :)
Enjoy
Afbeelding Treno Espresso 1939 Bellini is aangekomen in Palermo Centrale na een rit van om en bij de 900 kilometer. Afbeelding Regionale Trein, het nieuwe MINUETTO model verzekert regionale diensten.
Deze trein bestaat in Diesel versie en Electrische versie. Toegangkelijk voor rolstoelgebruikers, zelfs het toilet beschikt over aangepaste deuren. Afbeelding Bijna alle treinlijnen lopen langs de kust, dit is het stuk tussen Cefalú en Palermo. Afbeelding Treno Notte uit het Vasteland met bestemming Palermo Centrale Afbeelding Te CefalÚ Afbeelding Minuetto bij zonsondergang. Afbeelding Palermo Centrale Afbeelding 1 van de zovele seinhuisjes. Afbeelding De loc van de Bellini rangeert uit Palermo Centrale naar de vorming. Afbeelding Palermo Centrale Afbeelding Treno Notte a Palermo Centrale Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Een minuetto met bestemming Palermo Centrale Afbeelding De trinacria express rolt Cefalú binnen. Afbeelding het Station van de grootstad Milazzo. Afbeelding Afbeelding Voor stoomliefhebbers is er ook voldoende materieel. Dit exemplaar is te vinden in een uitwijkspoor in Siracusa. Afbeelding Het station van Siracusa.

To be continued!!

Geplaatst: 02 okt 2006, 23:21
door jumper
Indien hier nog Italië liefhebbers zijn, kan iemand mij vertellen dat bijna alle locs die je ziet in Sicilië van het Type 656 zijn. (6 assen, 2x 3 assen met een harmonicaachtige toestand ertussen). Waarom krijgen net deze locs zowat alle ritten van en naar Sicilië toegewezen? GEen enkele tijger te zien daar. Om bij hetzelfde thema te blijven, waarom verzekeren alle 20ers bij ons de EC diensten? Is een HLE 21/27 niet geschikt voor het verzekeren van een EC, heeft men specifiek zo'n krachtige loc nodig voor zo'n "simpele" passagiersdienst?

Waar zijn de kenners? :D

Geplaatst: 03 okt 2006, 19:31
door Bert
jumper schreef: Om bij hetzelfde thema te blijven, waarom verzekeren alle 20ers bij ons de EC diensten? Is een HLE 21/27 niet geschikt voor het verzekeren van een EC, heeft men specifiek zo'n krachtige loc nodig voor zo'n "simpele" passagiersdienst?

Waar zijn de kenners? :D
Niet alle EC's in België worden met een 20 gesleept. Bv de EC Jaen Monnet wordt dikwijls met een 21-27 gesleept omdat het een korte en dus lichte trein is.
De andere EC's worden idd dikwijls met een 20 gereden gewoonweg omdat op lijn 162 forse hellingen zijn waarbij je voor zo een slepen best een krachtige loc gebruikt. Hang daar een 21 of een 27 aan en ze rijden met forse vertragingen. Daarom ook dat je deze niet veel ziet op deze lijn. :wink:

Geplaatst: 03 okt 2006, 20:07
door Trainspotterke
Ik vind het wel machtig dat die nachttreinen daar gebruik maken van de ferry om in Sicilië te geraken! :D

In Denemarken doen ze dat ook nog zeker, reguliere treinen met de ferry overzetten.

Rijden er eigenlijk ook goederentreinen daar in Sicilië?

Geplaatst: 03 okt 2006, 23:45
door jumper
Ja hoor, ook goederentreinen :)

Zeker in de streek van Augusta, daar zijn heel wat raffinaderijen en dat ruikje ook als je daar in de streek bent.

Geplaatst: 07 jan 2007, 12:36
door sammarco1
Ferme foto's Koen..... Brengt nogal wat nostalgie naar boven...!

Maar er is nog veel meer om te fotograferen ! Ben je in Castelvetrano geweest ?, en in Marsala, en in Villarosa? Het is wel niet meer zo als vroeger, maar er valt nog wat te fotograferen!