Pagina 1 van 1
seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 22 feb 2016, 20:07
door overweg13
Beauraing - Gedinne: Storing aan de seininrichting. 19.02.16, 01:05 - 22.02.16, 23:59 Beauraing - Gedinne
Storing aan de seininrichting.
Dienst op enkel spoor tussen Gedinne en Beauraing.
Vertragingen zijn mogelijk.
Onbepaalde duur van de storing.
Luister naar de aankondigingen in het station.
Boven staat gewoon de tekst zoals ik die gekopieerd heb van de NMBS-site. Wat kan daar aan de hand zijn? Die storing dateert al van vrijdag!
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 22 feb 2016, 22:22
door Tim
Railbreuk.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 11:18
door Hobbes
Inderdaad een railbreuk, en aangezien L166 "maar een goederenlijn" is, met enkel om de 2h een reizigerstreintje staat de herstelling niet hoog op het prioriteitenlijstje van Infrabrol.
Het wordt eens stilaan hoog tijd dat de verschillende goederenoperatoren wat meer druk beginnen te zetten op Infrabel om de goederenlijnen (L24,L144,L166 enz.) ook het onderhoud te geven dat ze nodig hebben, en niet om daar overal maar tijdelijke snelheidsbeperkingen neer te planten die dan jaren blijven staan.
Maar in deze tijd van grote besparingen zal het niet direct beteren vrees ik...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 11:50
door Shrek
Hobbes schreef:Inderdaad een railbreuk, en aangezien L166 "maar een goederenlijn" is, met enkel om de 2h een reizigerstreintje staat de herstelling niet hoog op het prioriteitenlijstje van Infrabrol.
Het wordt eens stilaan hoog tijd dat de verschillende goederenoperatoren wat meer druk beginnen te zetten op Infrabel om de goederenlijnen (L24,L144,L166 enz.) ook het onderhoud te geven dat ze nodig hebben, en niet om daar overal maar tijdelijke snelheidsbeperkingen neer te planten die dan jaren blijven staan.
Maar in deze tijd van grote besparingen zal het niet direct beteren vrees ik...
Uiteraard is dat geen hoge prioriteit. We krijgen van de regering amper geld en de goederenoperatoren rijden quasi gratis over ons netwerk. Dan is het logisch dat het weinige beschkbare geld gaat naar het oplossen van vragen van de NMBS.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 13:01
door Hobbes
Neen inderdaad, maar mastodonten van seinhuizen neerplanten die nooit in gebruik genomen zijn daar heeft Infra dan wel geld voor...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 13:53
door Shrek
Hobbes schreef:Neen inderdaad, maar mastodonten van seinhuizen neerplanten die nooit in gebruik genomen zijn daar heeft Infra dan wel geld voor...
Kortrijk is toch in dienst gekomen?
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 14:04
door Hobbes
Shrek schreef:Hobbes schreef:Neen inderdaad, maar mastodonten van seinhuizen neerplanten die nooit in gebruik genomen zijn daar heeft Infra dan wel geld voor...
Kortrijk is toch in dienst gekomen?
In Schaarbeek staat er zo'n gebouw, en in Zeebrugge ook. Ongetwijfeld zullen er elders in Belgiƫ nog wel staan.
Enfin, zoals ik in mijn eerste post zei doen de opgelegde besparingen er ook geen goed aan, maar toen er nog wel geld was werd het al te dikwijls uitgegeven aan onnodige zaken.
Ik hoorde trouwens net van een collega dat in augustus dit jaar L.144 3 weken zou sluiten om de ganse lijn de vernieuwen, er is dus nog hoop...

Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 14:14
door dentheo
Shrek schreef:
Uiteraard is dat geen hoge prioriteit. We krijgen van de regering amper geld en de goederenoperatoren rijden quasi gratis over ons netwerk. Dan is het logisch dat het weinige beschikbare geld gaat naar het oplossen van vragen van de NMBS.
Ergens is dat onzin, ALLE geld komt van de regering want de NMBS heeft er zelf ook geen.
Bij de NMBS zitten misschien nog de oude vriendjes, dat kan wel een goede reden zijn.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 14:24
door Shrek
dentheo schreef:Shrek schreef:
Uiteraard is dat geen hoge prioriteit. We krijgen van de regering amper geld en de goederenoperatoren rijden quasi gratis over ons netwerk. Dan is het logisch dat het weinige beschikbare geld gaat naar het oplossen van vragen van de NMBS.
Ergens is dat onzin, ALLE geld komt van de regering want de NMBS heeft er zelf ook geen.
Bij de NMBS zitten misschien nog de oude vriendjes, dat kan wel een goede reden zijn.
De logica achter de dure rijpaden is dat de sporen ook in goede staat zijn.
Thalys en Eurostar betalen nog meer dan de NMBS, zij zullen dan ook bijna nooit gehinderd worden door werken. Dat is pure economische logica.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 14:49
door Tim
Wie bepaalt eigenlijk de prijs van de rijpaden? Infrabel of de regering? In het laatste geval zou het dan toch niet zo logisch zijn want de goederenoperatoren kunnen er ook niet aan doen dat de prijs zo laag is.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Geplaatst: 23 feb 2016, 15:19
door Shrek
Tim schreef:Wie bepaalt eigenlijk de prijs van de rijpaden? Infrabel of de regering? In het laatste geval zou het dan toch niet zo logisch zijn want de goederenoperatoren kunnen er ook niet aan doen dat de prijs zo laag is.
Dat staat allemaal in de beheerscontracten met de overheid.