Eurotunnel werft aan
Geplaatst: 27 jun 2016, 15:23
Vvvvvvvvvvvvbbbb
Niet te ver van je werk wonen lijkt me wel een vereiste, zelfs al zou het niet in de voorwaarden staan, als je meer dan een uur per richting moet forenzen, gaat dat al snel bij veel mensen negatief op gezinsleven, motivatie,.. werken. Zover ik weet, ben je ook zeker welkom zonder SNCF-achtergrond. Een zekere nighttrain van dit forum schijnt ook een NMBS-achtergrond te hebbenHobbes schreef:Ziet er interessant uit, maar verhuizen naar Frankrijk zou ik niet echt zien zitten. Ik vraag me trouwens ook af of mensen van buiten de SNCF wel kans maken.
In veel beroepen is er iets van repetitiviteit. Eurostar lijkt me, vanaf een afstandje, groot en modern genoeg om ook verschillende mogelijkheden te hebben na een tijdje. Misschien kan nighttrain daarover iets zeggen qua afwisseling of doorgroeien naar andere posities, lesgeven etc.?Hobbes schreef:Trouwens, elke dag enkel hetzelfde traject door de tunnel moeten doen gaat ook wel snel vervelen denk ik. Ik doe nu elke dienst het traject Antwerpen-Thionville/Woippy of Bettembourg en dat begint al wat repetitief te worden.
Vind ik ook. Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf.Hobbes schreef:Maar desalniettemin een tof filmke!
kika schreef:In veel beroepen is er iets van repetitiviteit. Eurostar lijkt me, vanaf een afstandje, groot en modern genoeg om ook verschillende mogelijkheden te hebben na een tijdje. Misschien kan nighttrain daarover iets zeggen qua afwisseling of doorgroeien naar andere posities, lesgeven etc.?
Het is natuurlijk ook een promotie / reklamefilm. Daar gebruiken ze natuurlijk niet iemand voor welke languit en doodsaai in de cabine ligt en er verder niet uitziet. Niet echt bijzonder salaris voor zulk monotoom werk, daarvoor kan je ook bij NS aan de slag, met landelijke wegbekendheid in heel Nederland......Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf......
Het isMeesterpeter schreef:.....Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf......
KanMeesterpeter schreef:Het is natuurlijk ook een promotie / reklamefilm. Daar gebruiken ze natuurlijk niet iemand voor welke languit en doodsaai in de cabine ligt en er verder niet uitziet. Niet echt bijzonder salaris voor zulk monotoom werk, daarvoor kan je ook bij NS aan de slag, met landelijke wegbekendheid in heel Nederland......Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf......
hoe bedoel je?Portbou schreef:2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?
Is die 2600€ echt netto-netto ? Dus geen belastingen bijbetalen op het einde van het jaar ?nighttrain schreef:hoe bedoel je?Portbou schreef:2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?
NePortbou schreef:Is die 2600€ echt netto-netto ? Dus geen belastingen bijbetalen op het einde van het jaar ?nighttrain schreef:hoe bedoel je?Portbou schreef:2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?