Interrail december 2015
Geplaatst: 26 feb 2017, 20:01
.
Dag 1
Iets meer dan een jaar geleden maakte ik met een interrail 5/10-dagen een tochtje door midden-Europa.
Problemen met mijn camera zorgden ervoor dat ik enkel met mijn telefoon foto's heb kunnen maken, er zijn er dus veel minder dan gewoonlijk en de kwaliteit is maar pover.
De reis begon op een zaterdagavond in Mechelen.
Plan was om met Railpass (naar Hergenrath) met overstaps in Leuven, Verviers en Aachen naar Köln te reizen.
Helaas liep dit plan in Leuven al verkeerd door de vertraging van mijn IC Antwerpen-Hasselt.
De enige veilige optie om mijn nachttrein nog te halen was een overstap op de ICE in Liège-Guillemins.
Gelukkig had de boordchef van de ICE alle begrip voor mijn situatie, ik heb geen euro moeten bijbetalen en mocht tot Köln meerijden. Een groot contrast met de loketbediendes in Leuven die me op geen enkele manier geholpen hebben.
Uiteindelijk reisde ik dus met deze treinen :

In Köln had ik dus wat meer tijd dan voorzien. Die heb ik doorgebracht in de boekhandel vol spoortijdschriften en in de Starbucks. Tenslotte nog naar het supermarktje om een slaapmutsje te halen voor in de trein.

Ik heb gereserveerd in de slaapwagen.

Bij aankomst in mijn compartiment bleek dat de slaapwagenconducteur ook al voor een slaapmutsje gezorgd heeft, aan alcohol gaat het me niet ontbreken vanavond

De conducteur begeleidt blijkbaar meer dan één rijtuig :

Een mooie uitvinding uit Oostenrijk is nog steeds het componenten-ontbijt.

Het is al snel te warm in mijn compartimentje, gelukkig kan het raam een klein stukje open.
Mijn slaapwagen hangt vlak achter de Taurus, ik kan in elk tussenstation de toonladder beluisteren. Net zoals in dit youtube-filmpje (andere trein, andere plaats, zelfde geluid) : https://www.youtube.com/watch?v=PYhTQXBYGCE
Ik slaap erg goed, enkel in Nürnberg lig ik een tijdje wakker tijdens onze lange stilstand daar.
Dag 1
Iets meer dan een jaar geleden maakte ik met een interrail 5/10-dagen een tochtje door midden-Europa.
Problemen met mijn camera zorgden ervoor dat ik enkel met mijn telefoon foto's heb kunnen maken, er zijn er dus veel minder dan gewoonlijk en de kwaliteit is maar pover.
De reis begon op een zaterdagavond in Mechelen.
Plan was om met Railpass (naar Hergenrath) met overstaps in Leuven, Verviers en Aachen naar Köln te reizen.
Helaas liep dit plan in Leuven al verkeerd door de vertraging van mijn IC Antwerpen-Hasselt.
De enige veilige optie om mijn nachttrein nog te halen was een overstap op de ICE in Liège-Guillemins.
Gelukkig had de boordchef van de ICE alle begrip voor mijn situatie, ik heb geen euro moeten bijbetalen en mocht tot Köln meerijden. Een groot contrast met de loketbediendes in Leuven die me op geen enkele manier geholpen hebben.
Uiteindelijk reisde ik dus met deze treinen :

In Köln had ik dus wat meer tijd dan voorzien. Die heb ik doorgebracht in de boekhandel vol spoortijdschriften en in de Starbucks. Tenslotte nog naar het supermarktje om een slaapmutsje te halen voor in de trein.

Ik heb gereserveerd in de slaapwagen.

Bij aankomst in mijn compartiment bleek dat de slaapwagenconducteur ook al voor een slaapmutsje gezorgd heeft, aan alcohol gaat het me niet ontbreken vanavond


De conducteur begeleidt blijkbaar meer dan één rijtuig :

Een mooie uitvinding uit Oostenrijk is nog steeds het componenten-ontbijt.

Het is al snel te warm in mijn compartimentje, gelukkig kan het raam een klein stukje open.
Mijn slaapwagen hangt vlak achter de Taurus, ik kan in elk tussenstation de toonladder beluisteren. Net zoals in dit youtube-filmpje (andere trein, andere plaats, zelfde geluid) : https://www.youtube.com/watch?v=PYhTQXBYGCE
Ik slaap erg goed, enkel in Nürnberg lig ik een tijdje wakker tijdens onze lange stilstand daar.