Pagina 1 van 1

Waarom zijn Belgische perrons niet verhard??

Geplaatst: 18 okt 2006, 21:11
door Vennbahnerke
Kan iemand aan deze onschuldige ziel uitleggen waarom Infrabel er tegenwoordig niet in slaagt om een perron te verharden met asfalt of klinkers?

Alle nieuwe perrons langs lijn 36 tussen Brussel en Leuven of die nieuwe perrons van de Noorderkempen zijn aangelegd met losse steentjes, wat heel plezant is voor de schoenen als 't regent (en gelukkig regent het niet veel in dit landje).

De NMBS zou bij elk verkocht biljet een potje schoensmeer moeten bijleveren. :lol:

Geplaatst: 18 okt 2006, 21:37
door bartolomew
ecologische redenen misschien?

Antwerpen-Luchtbal daarentegen hebben ze wel heel mooi verhard.

Geplaatst: 18 okt 2006, 22:38
door Steven
vermoedelijk heeft het iets te maken met afvoer van water, verharde perrons zorgen voor veel water dat afgevoerd moet worden, verharden met grint wil zeggen minder water afvoeren, want het dringt door in de grond

Geplaatst: 18 okt 2006, 22:46
door groentje
En het zal ook wel goedkoper zijn.
Voor mij hoeven tegels ook niet zo nodig. Niet dat ik er tegen ben, maar het heeft wel iets, die gele of rode gemalen baksteen.

Geplaatst: 19 okt 2006, 07:02
door trainfreak
Tegels worden ook rap vuil, zie maar naar de perrons van Wetteren :?

Geplaatst: 19 okt 2006, 08:46
door nicken
trainfreak schreef:Tegels worden ook rap vuil, zie maar naar de perrons van Wetteren :?
Moesten ze eens wa werkvolk aanvaarden die da regelmatig eens kan spuiten met een hogedrukreiniger zou het al veel beter zijn hè :D

En nee,niet door een privèfirma,of ze mogen alles 2 keer doen :!:

Geplaatst: 19 okt 2006, 09:50
door Frank
nicken schreef:En nee,niet door een privèfirma,of ze mogen alles 2 keer doen :!:
Mocht dat zo zijn, dan nog zou het waarschijnlijk de fout van de NMBS zijn die ofwel slecht selecteert, ofwel te laks omgaat met leveranciers. Perrons spuiten is geen kerntaak en is niet iets dat de NMBS beter kan dan andere bedrijven: dus een uitstekende kandidaat voor uitbesteding.

Geplaatst: 19 okt 2006, 19:34
door groentje
Ik volg Frank hierin. Zorg dat in het contract staat dat er maar voor 1 beurt wordt betaald, maar dat het wel proper moet zijn. Ik stel het wat simpel voor, maar met een openbare aanbesteding is dat zeer betaalbaar te houden.

Geplaatst: 19 okt 2006, 23:33
door Pendelaar
Waarom niet het systeem van grasdallen toepassen, maar dan zonder het gras. Dan heb je ineens een betonoppervlak met daartussen grint dat voor de drainage zorgt.

Geplaatst: 09 nov 2006, 00:38
door Concurrent
Schrik hebben dat na het koper , ook gehele klinkers/tegels verdwijnen he :P

Geplaatst: 09 nov 2006, 01:15
door nicken
Concurrent schreef:Schrik hebben dat na het koper , ook gehele klinkers/tegels verdwijnen he :P
Zwiijgt er van Concurrent,tis nie te doen,het gaat hier tevens meestal om georganiseerde misdaad,meestal komen ze uit het noorden van Frankrijk,en zo verder,komen naar hun sjieke vriendjes in brussel en zoverder,en gaan hun dan wa uitleven,op kosten van de NMBS,de NMBS de dupe+ de werknemers die er werken :cry: