Y. Otterbeek
werken Mechelen station
vraagje:
zijn de plannen van de werken aan t station van Mechelen ergens op't internet in te kijken?
zijn de plannen van de werken aan t station van Mechelen ergens op't internet in te kijken?
Re: werken Mechelen station
Op http://mecheleninbeweging.be/ zou je alles moeten kunnen vinden denk ik.
EDIT: op deze pagina kan je (in vrij lage kwaliteit, jammer genoeg) de plannen vinden van elk onderdeel van de werken.
EDIT: op deze pagina kan je (in vrij lage kwaliteit, jammer genoeg) de plannen vinden van elk onderdeel van de werken.
Re: werken Mechelen station
In de eerste fase een gelijkgrondse aftakking op L25, later een ongelijkgrondse op L27B.bobby schreef:en hoe wordt dit nieuwe spoor geïntegreerd in Nekkerspoel?
Die L27B zal dan ongelijkgronds op L25 aantakken in St-Kat-Waver.
Re: werken Mechelen station
Ik denk dat ze voor het station van Nekkerspoel gaan aansluiten op L25, maar daar ben ik totaal niet zeker van.
EDIT: ah, zoals Shrek zegt
Zo iets kan ik me ook herinneren.
EDIT: ah, zoals Shrek zegt

Re: werken Mechelen station
Shrek was me voor...bobby schreef:en hoe wordt dit nieuwe spoor geïntegreerd in Nekkerspoel?
Simpelweg, gelijkgrondse (in tegenstelling tot info Shrek! cfr plannetje, dat mogelijk al wel achterhaald is...) aantakking op L27B. Dat is in ieder geval de bedoeling in het 'finale' plan. Verderop kan dan kruisingloos van L27B op L25 overgegaan worden (vertakking 'Van Nerom'). (Zie plannetje) Mogelijkerwijze zal echter in een eerdere fase, voorbij Mechelen aangetakt worden op L25 (en dat gebeurd dan thv Raghenoplein (ik vermoed nog vóór de bruggen over de Dijle, dus net achter de perrons...)

spoorwegrealist
Re: werken Mechelen station
Hetgeen ik gezien had was ook maar een schets, definitieve plannen van I-TN zijn er nog niet denk ik.stefanic schreef:Shrek was me voor...bobby schreef:en hoe wordt dit nieuwe spoor geïntegreerd in Nekkerspoel?
Simpelweg, gelijkgrondse (in tegenstelling tot info Shrek! cfr plannetje, dat mogelijk al wel achterhaald is...) aantakking op L27B. Dat is in ieder geval de bedoeling in het 'finale' plan. Verderop kan dan kruisingloos van L27B op L25 overgegaan worden (vertakking 'Van Nerom'). (Zie plannetje) Mogelijkerwijze zal echter in een eerdere fase, voorbij Mechelen aangetakt worden op L25 (en dat gebeurd dan thv Raghenoplein (ik vermoed nog vóór de bruggen over de Dijle, dus net achter de perrons...)
Re: werken Mechelen station
Die vertakking Otterbeek/VanNerom ed. is dan ook maar voorzien voor 2024!!! (zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=10744&start=60 )
Prioriteit twaalfendertig
, dus nog tijd genoeg om een planneke te tekenen...
Voor de liefhebbers: ik heb ooit op basis van dat plan de nodige tekeningetjes gemaakt in GoogleEarth van hoe dat er in de realiteit ZOU kunnen uitzien (kmz-bestandjes): http://www.berail.be/msm/25N.zip
Prioriteit twaalfendertig

Voor de liefhebbers: ik heb ooit op basis van dat plan de nodige tekeningetjes gemaakt in GoogleEarth van hoe dat er in de realiteit ZOU kunnen uitzien (kmz-bestandjes): http://www.berail.be/msm/25N.zip
spoorwegrealist
Y. Otterbeek
Wanneer het station van Mechelen en de bypass rond 2025 klaar zijn gaat Infrabel wat verderop beginnen bouwen.
Doordat bijna alle kruisingen ongelijkvloers worden zal dit de capaciteit en de stiptheid van het verkeer enorm ten goede komen.
Doordat bijna alle kruisingen ongelijkvloers worden zal dit de capaciteit en de stiptheid van het verkeer enorm ten goede komen.
- Bijlagen
-
- New Bitmap Image.png (23.05 KiB) 20082 keer bekeken
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Y. Otterbeek
Een vraagje, puur uit interesse: L27B en L25N lopen dan toch een klein stukje parallel (vanaf Y. Otterbeek tot kort na Nekkerspoel) zoals L50 en L28 parallel lopen tussen Y. Laken en Y. Zennebrug?
Re: Y. Otterbeek
Dankjewel, Shrek. Maar waar is lijn 27B richting Muizen gebleven?
Het zou interessant zijn ook een schema van de huidige situatie te krijgen, om te kunnen vergelijken.
Het zou interessant zijn ook een schema van de huidige situatie te krijgen, om te kunnen vergelijken.
Re: Y. Otterbeek
Ik begrijp nog altijd niet waarom er zo euforisch wordt gedaan over die bypass? De kruising met de lijn 25 zal finaal worden verlegd van de Y. Abeelstraat naar Y. Otterbeek. Is dat nu zo een meerwaarde dat die enorme investeringen rechtvaardigt?
In Brussel lopen de lijnen 28 en 50 niet parallel. De twee worden de facto één.
In Brussel lopen de lijnen 28 en 50 niet parallel. De twee worden de facto één.
Re: Y. Otterbeek
Klopt, maar gezien het verkeer op L27B helemaal niet zo heel druk is kan dat wel.trainlovertje schreef: ↑06 mar 2018, 18:24 Een vraagje, puur uit interesse: L27B en L25N lopen dan toch een klein stukje parallel (vanaf Y. Otterbeek tot kort na Nekkerspoel) zoals L50 en L28 parallel lopen tussen Y. Laken en Y. Zennebrug?
Ja ! Want de kruising is vandaag gelijkvloers waardoor een IC richting Brussel aan Y. Abeelstraat gegarandeerd stilstaat bij een vertraagde Thalys of luchthaventrein richting Antwerpen.
Door die kruising ongelijkvloers te maken kan een trein richting noorden nooit nog vertraging doorgeven aan één richting het zuiden en omgekeerd. Dat feit alleen al maakt het de moeite waard.
Daarnaast zal de snelheid voor alle treinen richting L25N ook een beetje verhogen en dat is natuurlijk mooi meegenomen.
Re: Y. Otterbeek
http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen ... werpen.pdf is ongeveer correct, daar kan je al heel wat uithalen.
Re: Y. Otterbeek
sorry Shrek, totaal verkeerd schema (oa. inderdaad 'waar is L27B' naar Muizen/Leuven).
Nieuwe flyover komt er niet (eventueel in een veeeeel latere fase als er ooit geld vrijgemaakt wordt)
L25N wordt net voor Nekkerspoel aangesloten op L25. voorzien was aansluiting daar op L27B + flyovercomplex maar flyover komt er dus niet (maar aansluiting op L27B oorspronkelijk wel... zie maar hoe het er nu bijligt). Aantakking zal dus op L25 worden gelegd (equivalent aan Y-Abeelstraat). Ingebruikname (momenteel) voorzien dec2019.
Nieuwe flyover komt er niet (eventueel in een veeeeel latere fase als er ooit geld vrijgemaakt wordt)
L25N wordt net voor Nekkerspoel aangesloten op L25. voorzien was aansluiting daar op L27B + flyovercomplex maar flyover komt er dus niet (maar aansluiting op L27B oorspronkelijk wel... zie maar hoe het er nu bijligt). Aantakking zal dus op L25 worden gelegd (equivalent aan Y-Abeelstraat). Ingebruikname (momenteel) voorzien dec2019.
spoorwegrealist