Pagina 1 van 2

Trein moet serieus remmen

Geplaatst: 25 okt 2006, 18:43
door nicken
Vandaag,is een trein komende van antwerpen of in de buurt,serieus in de remmen moeten gaan,voor een ziekelijke patient met de velo,die geen zin had om even te wachten voor de slagbomen!!!!!!
De TB geeft hiervan medlding gemaakt aan de reizigers en tevens zich verontschuldigd,da hij bruusk geeft moeten remmen vanwege overstekende fietser

Kweet nie welke trein het was,men zus zat er in,en het ging er serieus aan toe :shock:

Geplaatst: 25 okt 2006, 19:04
door Accelerat
Oei oei! Zéér ziek van die gast met z'n velo zeg, niet normaal! :evil:

Geplaatst: 25 okt 2006, 19:05
door TSP
Dat heb ik ook een keer gehad. Alleen reden we toen tussen de weilanden waar een doof schaap op de rails stond. :lol: 8)

Geplaatst: 25 okt 2006, 19:10
door Wover
In Geel ook al gezien. Daar is een oversteekplaats over de sporen, en meestal als de slagbomen al naar beneden zijn aan de overweg 10m voort, willen de mensen toch nog oversteken terwijl de trein nog maar op <100m is. Een keer heeft een TB dan noodremming gegeven en hij stond net voor de overweg stil. Dan 30s wachten om de remmen te lossen, stukje optrekken om aan het perron te komen, weer remmen... Achja, al bij al dus een minuutje of meer vertraging, door een paar domkoppen...

En ik zie dat meer en meer. Nu dat de bussen van mijn school (KHK) moeten omrijden, doen ze er iets langer over, en komen ze net aan, wanneer de slagbomen naar beneden beginnen te gaan. Als je weet dat dat dan 2 gelede bussen zijn en dat daarvan de helft die oversteekplaats wil gebruiken, besef je dat dat niet op 1 2 3 kan, maar toch wagen ze het er altijd op...

Normaalgezien moet daar een werknemer van de NMBS staan, maar afhankelijk van de persoon van dienst veegt die er zijn voeten aan.

Re: Trein moet serieus remmen

Geplaatst: 25 okt 2006, 19:21
door TBbart
nicken schreef:Vandaag,is een trein komende van antwerpen of in de buurt,serieus in de remmen moeten gaan,voor een ziekelijke patient met de velo,die geen zin had om even te wachten voor de slagbomen!!!!!!
De TB geeft hiervan medlding gemaakt aan de reizigers en tevens zich verontschuldigd,da hij bruusk geeft moeten remmen vanwege overstekende fietser

Kweet nie welke trein het was,men zus zat er in,en het ging er serieus aan toe :shock:
De tb zal noodremming gegeven hebben, wel wijs dat hij/'zij' dat dan persoonlijk meld :D

Re: Trein moet serieus remmen

Geplaatst: 25 okt 2006, 19:38
door nicken
TBbart schreef:
nicken schreef:Vandaag,is een trein komende van antwerpen of in de buurt,serieus in de remmen moeten gaan,voor een ziekelijke patient met de velo,die geen zin had om even te wachten voor de slagbomen!!!!!!
De TB geeft hiervan medlding gemaakt aan de reizigers en tevens zich verontschuldigd,da hij bruusk geeft moeten remmen vanwege overstekende fietser

Kweet nie welke trein het was,men zus zat er in,en het ging er serieus aan toe :shock:
De tb zal noodremming gegeven hebben, wel wijs dat hij/'zij' dat dan persoonlijk meld :D
Idd,ik vindt dit zeer positief van de TB,dat hij het probleem even vermeld,wat da zijn toch serieuse dingen waar je u vragen bij kan stellen,en zo kan hij de passagiers ook nogmaals duidelijk maken,welke zware gevaren dat meebrengt en ook ter preventie,twas een seriuese noodremming volgens men zus,ze is er nog volop over bezig :shock:
Paar maand terug zat ik ook op trein,en ter hoogte van NEW HOLLAND te zedelgem stopte de trein ook voor een paar minuten,wegens een probleem met de sienlichten,de TB geeft de reizigers direct op de hoogte gebracht,en dat vindt ik zeer positief,door te zeggen wat het probleem is,want ze stoppen voor u veiligheid hè,en dan is een vertraging wel gerechtvaardigd,moesten ze 20 mensen paar dagen nadien onder de grond moeten draaien,tzou meer onbegrip zijn hè

Geplaatst: 25 okt 2006, 21:04
door Wover
Ik heb (denk ik) al 2 keer een noodremming meegemaakt.

Een keer in een mw41 die een probleem had met de waakinrichting, wat door de TBG werd omgeroepen. Nog een keer in de IR (a?) Antwerpen - Hasselt ergens tussen heist op den berg en lier. Ik ben niet zeker dat dit een noodremming was, maar hij stopte heel abrupt, niet zoals gewoonlijk zo remmen lossen net voor stilstand ofzo en ik rook ook heel erg een verbrande rubbergeur (was nochtans bij een break, en keb dit voor de rest alleen al geroken bij sprinters en mw41). Bij die laatste keer heb ik wel niks gehoord van informatie.

Geplaatst: 25 okt 2006, 21:53
door TBbart
M4 gekoppeld met T22 ruikt ook altijd naar verbrand rubber ter hoogte van de koppeling? Raar

Geplaatst: 25 okt 2006, 22:32
door 5307
ik vandaag nog vlug schokkend stilgestaan...

ik was in de P7008 en we reden van richting poperinge naar kortrijk en net voor wevelgem begon de loc te remmen.
de 27 + i10 ram begon hevig te schudden.
kort daarna in 1 klap alle remmen dicht...
na enkele seconden stonden we stil.
we hebben er 5 minuten stilgestaan en het begon intussen ferm naar rubber te ruiken...

we zettigen terug aan en de tbg kwam ons controleren. ik vroeg hem wat er was en hij zei: in de bocht voor wevelgem laten bomen hun bladeren vallen op de sporen. dit + nattigheid maakt remmen niet makkelijk.

net zoals vorig jaar gebeurde dit, en het jaar ervoor en het jaar ervoor en het jaar ervoor en het jaar ervoor ....


kunnen ze daar niks aan doen (behalve de bomen afzagen of de sporen verleggen :P

Geplaatst: 25 okt 2006, 23:56
door SIMPY.be
Sowiso de remmen van I10'en stinken nogal.

Ik heb al versheidene noodremmen meegemaakt.

Onder andere eentje in Deinze. De IR F vertrok nét uit Deinze richting De Pinte. De treinbegeleider stapt op en sluit de laatste deur (waar zij ingestapt was). Toch vond het iemand nodig om die trein nog te halen en die heeft zich nog tussen de deuren gesmeten, de TBG schrok zich rot, en strok aan de noodrem in het compartiment waar ik zat. (amai mijn oren)
Enkele seconden stonden we weer helemaal stil. Ondertussen was er al een discutie tussen die reiziger en de TBG. De reiziger mocht uiteindelijk niet mee... Maar wij kunnen pas terug vertrekken wanneer de rem terug onlucht is (alé zoiets). Dus de TBG daarvoor de verantwoordelijke halen (is dat de TB?), die komt en de TBG duid de noodrem aan in het compartiment naast ons, maar daar was niets te zien, ze begrepen het niet echt en hebben daar zeker 10min zitten kijken op die rem, en ook aan de andere rem in dat compartiment... Uiteindelijk na 15min hadden de twee door dat ze aan de verkeerde kant zaten, en toen zijn we terug vertrekken... Ik was toen wel nog 4 jaar jonger, en wat toen niet echt treinfreak, en had nog geen 'burgerzin'.

Geplaatst: 26 okt 2006, 12:38
door Accelerat
Of een waarschuwingsposter bij de overwegen plakken, in Nederland heb je op een boel stations van die "Enkele reis" stickers. Ik weet dat het opzich niet veel uitmaakt maar 't is altijd het proberen waard!

Re: Trein moet serieus remmen

Geplaatst: 26 okt 2006, 13:39
door Dieselfreak
nicken schreef:Vandaag,is een trein komende van antwerpen of in de buurt,serieus in de remmen moeten gaan,voor een ziekelijke patient met de velo,die geen zin had om even te wachten voor de slagbomen!!!!!!
Waarschijnlijk weer zo iemand die doorreed na een eerste trein zonder zich af te vragen waarvoor er 2 sporen zijn... :?

Geplaatst: 26 okt 2006, 14:02
door SExyBAck
SIMPY.be schreef: Maar wij kunnen pas terug vertrekken wanneer de rem terug onlucht is (alé zoiets.
Is het niet juist omgekeerd of heb ik het mis? Dacht dat men druk moest steken om de remmen te lossen...

Geplaatst: 26 okt 2006, 15:00
door Frank
sncf-sncb schreef:Of een waarschuwingsposter bij de overwegen plakken, in Nederland heb je op een boel stations van die "Enkele reis" stickers. Ik weet dat het opzich niet veel uitmaakt maar 't is altijd het proberen waard!
Daar wordt momenteel aan gewerkt. Ik kan me nu helaas niet meer herinneren wat er bij ons opstaat.
SExyBAck schreef:
SIMPY.be schreef: Maar wij kunnen pas terug vertrekken wanneer de rem terug onlucht is (alé zoiets.
Is het niet juist omgekeerd of heb ik het mis? Dacht dat men druk moest steken om de remmen te lossen...
Klopt. Dat is ook veel veiliger: bij drukverlies door defecten zal de rem werken. (beter niet vooruit geraken dan niet kunnen stoppen) Het gaat ook sneller om de lucht er uit te halen dan erin te pompen, zie eerdere verhalen in deze draad.

Geplaatst: 26 okt 2006, 16:45
door TBbart
die schokken die je voelt in de wagons kunnen ook het gevolg zijn van een slechte remming hé :wink: Als de tb de trein rem gebruikt en die te rap lost en dan vlug de rechtstreekse rem op 2k zet voor te blijven stilstaan kan het goed zijn dat de wagonnekes achter de lok nog aan het dansen zijn :)
Nuja zo dingen gebeuren nu eenmaal... ook van die noodremmingen...
maar dat kan toch geen kwartier duren om te herbewapenen na een noodremming bij een break? da's toch gewoon alles in nul en herbewapenen? of vergis ik me daar weer in?