Testen treinbestuurder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
treintje8433

Testen treinbestuurder

Bericht door treintje8433 » 12 jun 2019, 23:02

Beste mensen,

Binnenkort heb ik de eliminerende testen om als treinbestuurder te mogen starten.
Hierin krijg je een computer test over de basiskennis treinbestuurder. Deze brochure heb ik gekregen via het interim kantoor via wie ik werk.
Nu heb ik nog een aantal andere cursussen gevonden op het internet van 5 jaar geleden en die gaan over, mechanica, kinematica, dynamica, elektriciteit, pneumatica, enz. Nu vroeg ik me af of dit ook wordt ondervraagd aangezien ze hier niets over hebben gezegd. Ik heb deze brochure gewoon online gevonden en hij noemt voorbereiding op de technische geschiktheidsproef voor treinbestuurders.

Iemand die me iets meer kan zeggen over wat er juist moet gekend zijn voor deze test?

Alvast bedankt.

Steven

Re: Testen treinbestuurder

Bericht door Steven » 12 jun 2019, 23:26

De brochure van 5 jaar terug niet gebruiken. Altijd de meest recente versie gebruiken. Elke aanwerving heeft zowat zijn eigen regels. De voorbije 20 jaar is er veel veranderd en de laatste vijf jaar waren daar geen uitzondering op.

fabke

Bericht door fabke » 13 jun 2019, 13:55

Deze link al geprobeerd? : https://www.despoorwegenwervenaan.be/co ... gen_Nl.pdf

Die andere 3 cursussen worden idd niet meer gebruikt , mechanica en electriciteit worden trouwens enkel in fase 0 geleerd , daarna tijdens de volgende fases komen deze zelfs niet meer aan bod...

nick

Bericht door nick » 15 jun 2019, 17:04

Ik heb onlangs de testen gedaan dus kan je wel wat info geven.

Eerst heb je een infosessie gevolgd door psychotechnische testen op de pc. Slaag je hiervoor word je uitgenodigd voor de volgende testen. In die mail zit het bestand dat hierboven naar gelinkt is, deze moet je kennen want de volgende test is op de pc. 30 vragen over dat bundeltje. Slaag je hiervoor ga je naar de jury waar ze polsen naar je motivatie etc maar ook enkele vragen over de leerstof stellen.

Succes

Plaats reactie