Pagina 1 van 2
info gevraagd L85
Geplaatst: 12 nov 2006, 15:43
door 5307
ik zoek alle info die je maar kunt bedenken van L85 (leupegem - ruien)
bezit deze lijn nog zijn sporen???
zijn deze nog rijvaardig???
is er van de hoofdlijn (l86) nog verkeer mogelijk naar de L85 toe ???
wie is de eigenaar van deze lijn???
kan iemand me foto's bezorgen van hoe de lijn er momenteel bijligt???
ik dank jullie al op voorhand!

Geplaatst: 12 nov 2006, 16:00
door SIMPY.be
..fietspad..
Geplaatst: 12 nov 2006, 16:20
door 5307
nondeju...
100% zekerheid???

of zijn er nog stukken van die (ex-)lijn met sporen???
Geplaatst: 12 nov 2006, 16:37
door P-J
Hallo,
Bepaalde stukken zijn nog spoor, zoals in Berchem. De meeste overgangen zijn met asfalt overgoten.
Grtz,
P-J.
Geplaatst: 12 nov 2006, 16:43
door 5307
thx
of kent iemand nog een stukje spoor waar niks meer van verkeer is, maar dat nog intact is. waar een HLR kan en mag oprijden.
Geplaatst: 12 nov 2006, 19:29
door OO-MSS
er is geen toegang meer tot de L85 vanaf de L86.
Geplaatst: 12 nov 2006, 20:26
door Tim
5307 schreef:of kent iemand nog een stukje spoor waar niks meer van verkeer is, maar dat nog intact is. waar een HLR kan en mag oprijden.
Ga je een extra rit inleggen op een buiten dienst gestelde lijn?
Lijn 86 tussen Ronse en Leuze ligt er nog, waarvan het baanvak Frasnes-lez-Anvaing - Leuze nog berijdbaar moet zijn gezien het nog geen jaar buiten dienst is.
Geplaatst: 12 nov 2006, 21:54
door 5307
ik ben eigenlijk aan het kijken om met enkele maten een HLR91 over te kopen en het te renoveren en te sparen van de sloop op die manier. maar een loc zet je niet zomaar in iemands achtertuin.
de optie van hem op een oud-spoor te plaatsen is dus al weg. want ge betaalt u blauw om uw car te mogen zetten op een stuk spoor te zetten die nooit meer gebrukt wordt en waar infrabel soms geen weet meer van heeft dat het er nog ligt
dat we er 1 zullen kopen is voor de 50% goed
de locatie is iets anders we zouden eigenlijk een privé terrein moeten kunnen gebruiken zoals een bedrijf die vroeger nog gedaan heeft aan railtransport, maar dit al heeft opgegeven. ofwel, dan toch enkele meters rail in de tuin aanleggen (al was het maar 5m) en daar dan onderhoud aan doen. we zien wel

Geplaatst: 12 nov 2006, 22:32
door Concurrent
Richtprijs + niet te vergeten transportkosten! en aangezien dit stukje niet meer aansluit op het net , gaan de transportkosten voor de loc , op de sporen te krijgen , toch ook weer enkele 1000 den euros kosten ...

Nog geintereseerd?:P
Geplaatst: 12 nov 2006, 22:46
door Shrek
als ze een loc willen kopen en restaureren zal die 1000 € het verschil niet maken denk ik zo

Geplaatst: 13 nov 2006, 17:00
door Accelerat
Laat me raden: De 5307?

Geplaatst: 13 nov 2006, 17:20
door trainfreak
sncf-sncb schreef:Laat me raden: De 5307?

De 9101

Tof initiatief, maar je kent mijn mening he

Geplaatst: 13 nov 2006, 18:08
door 5307
de 9101 denken we te kiezen.
we zouden evt. de loc in bundel kortrijk kunnen laten staan, heb ik via via kunnen vernemen. meer weet ik momenteel wel, maar kan in moeilijk openbaar maken

Geplaatst: 13 nov 2006, 21:21
door Trainspotterke
Als je genoeg (en dat is veel) geld zou hebben, zou dit wel haalbaar zijn geloof ik!
Maar als ik eerlijk mag zijn, denk ik dat het op niet veel zal uitdraaien, tenzij je natuurlijk met een grote groep bent!

Geplaatst: 13 nov 2006, 22:21
door 5307
we kunnen al een heleboel info bij elkaar rapen.
het is maar een idee dat we zouden kunnen doen
woensdag wa info gaan vragen in kortrijk