We pakken een nieuwe map aan, met nog eens 80 foto's. Dit zijn de eerste 10: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2316872.
Veel kijk- en leesplezier.
ttb map 56 (foto 1 - 10)
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: ttb map 56 (foto 1 - 10)
Wederom een leuke reeks foto's die mij een beeld geven hoe de de spoorwegwereld eruitzag toen ik nog niet geboren was.
Over foto 5, een vraag die niet echt over de foto zelf gaat: waarom heeft men het nieuwe perron eigenlijk in het verlengde van het andere gebouwd? Kan het zijspoor in het station van Phillipeville eigenlijk gebruikt worden om een andere trein te laten kruisen? Zo nee, wat is dan het nut van twee perrons in dat station?
Over foto 9 aan de rechterzijde: is dat een Frans rijtuig (Corail?) op de verbinding van Parijs naar Keulen/Dortmund? Ik heb geen idee welke rijtuigen er in de jaren tachtig op die EuroCity-verbinding reden.
Over foto 5, een vraag die niet echt over de foto zelf gaat: waarom heeft men het nieuwe perron eigenlijk in het verlengde van het andere gebouwd? Kan het zijspoor in het station van Phillipeville eigenlijk gebruikt worden om een andere trein te laten kruisen? Zo nee, wat is dan het nut van twee perrons in dat station?
Over foto 9 aan de rechterzijde: is dat een Frans rijtuig (Corail?) op de verbinding van Parijs naar Keulen/Dortmund? Ik heb geen idee welke rijtuigen er in de jaren tachtig op die EuroCity-verbinding reden.
Re: ttb map 56 (foto 1 - 10)
Waarom die wijziging in Philippeville is doorgevoerd, is me niet duidelijk. De meest voor de hand liggende reden zou wel eens kunnen zijn dat de reizigers dan geen sporen meer over moeten steken. En vermits Philippeville al vele jaren geen personeel meer heeft, zou dat wel eens de reden kunnen zijn; misschien was er zelfs geen mogelijkheid om een tunnel onder de sporen te bouwen. Maar het is mijn gok, misschien kent iemand anders wel de reden.
Het rijtuig is onmiskenbaar een rijtuig van de SNCF: de kans is dan ook groot dat het hier om een trein van de EC-verbinding Köln - Paris-Nd ging.
Het rijtuig is onmiskenbaar een rijtuig van de SNCF: de kans is dan ook groot dat het hier om een trein van de EC-verbinding Köln - Paris-Nd ging.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: ttb map 56 (foto 1 - 10)
De reden is zonder enige twijfel dat de sporen niet meer moeten worden overgestoken om naar het andere perron te gaan en er dus geen personeel aanwezig hoeft te zijn. Waarschijnlijk was die oplossing goedkoper dan een tunnel te bouwen. Bovendien is er maar zeer weinig bewoning aan de overzijde van de sporen; een tunnel zou dus weinig of geen meerwaarde geboden hebben. Kruising van reizigerstreinen blijft perfect mogelijk en gebeurt ook een viertal keren per dag volgens de dienstregeling.
Re: ttb map 56 (foto 1 - 10)
Alle perronoversteken in het hele land worden afgeschaft. Op sommige plaatsen is dat met de standaard-oplossing, een tunneltje, op andere plaatsen is men creatiever.
Zo'n perronoversteek wordt beschouwd als iets gevaarlijk. Misschien is het dat lokaal niet, maar het idee dat je op die plaats mensen uitnodigt op de sporen te komen is nogal contradictorisch met alle campagnes om mensen net van de sporen te houden.
Zo'n perronoversteek wordt beschouwd als iets gevaarlijk. Misschien is het dat lokaal niet, maar het idee dat je op die plaats mensen uitnodigt op de sporen te komen is nogal contradictorisch met alle campagnes om mensen net van de sporen te houden.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: ttb map 56 (foto 1 - 10)
Ahzo, bedankt. Dus ik onthoud dat er effectief nog gekruist kan worden en wordt. Dan is het begrijpelijk dat men twee perrons nodig heeft, in dit geval langs elkaar.