Dedecker wil dubbeldeksautosnelwegen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Trainspotterke

Dedecker wil dubbeldeksautosnelwegen

Bericht door Trainspotterke »

Eén woord:

BELACHELIJK :!: :roll:

Die heeft nog nooit gehoord van één of andere Kyotonorm zeker?!
Het gaat echt helpen om de uitstoot van fijne stofdeeltjes met zoveel % te verminderen als we die weg opgaan! :roll:
Jean

Bericht door Jean »

Beter dat ze door kunnen rijden dan dat ze urenlang in de file staan ,want in de file is elke uitstoot nutteloos , bij rijdende wagens heeft de wagen nog iets nuttig gedaan
groentje

Bericht door groentje »

Beter nog, dat die wagens de baan niet opgaan. Je kan toch niet elke flessenhals in ons wegennet eruithalen, zonder over een aantal jaar terug met hetzelfde probleem te zitten, op andere plaatsen, dan eventueel.
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Jean schreef:want in de file is elke uitstoot nutteloos , bij rijdende wagens heeft de wagen nog iets nuttig gedaan
Klopt, maar is ons land al niet genoeg naar de knoppen? Wat met het uitzicht? Met de relatieve rust van mensen die in de omgeving van een autosnelweg wonen? Is dat dan allemaal ondergeschikt aan de economie? Ik mag er niet aan denken. Overal viaducten zoals die van de Boomsesteenweg in Wilrijk...? bweurk zo'n gedrochten... :mrgreen: Alsof het zo al niet erg genoeg is zonder... Waar moet al dat verkeer naartoe eens het de autosnelweg af rijdt?
Waarom zo investeren in een wegennet als over 25 jaar olie onbetaalbaar is en alternatieve energie niet op punt staat....
In Boston spreekt men van hun viaduct dat de stad in 2 snijdt op termijn af te breken. In Antwerpen gaan ze alle noodbruggen afbreken. Dan komt daar zo'n populistje af met zo'n dom idee...

Dubbeldekwegen... Gewoon ronduit lachwekken.... :lol:
Wover

Bericht door Wover »

dubbeldekspoorwegen daarentegen... :P (maar dat bestaat in feite al e :P)
spoorrboy

Bericht door spoorrboy »

Dedecker wil zich weer populair maken. Hij haalt als redenen aan dat er maar 10% van de mensen de trein neemt naar t werk en 5% de bus, en dat daar dus minder moet in geïnvesteerd worden.

Dat is toch echt een mediageil ventje hoor, vergeef me mijn taalgebruik. ik weet bij de verkiezingen wat te doen...
Shrek

Bericht door Shrek »

als ze nu op elke autosnelweg de linkerrijstrook afbreken, dan is er overal genoeg plek voor een spoorlijn op de middenberm :D
Wover

Bericht door Wover »

tussen antwerpen en nederland ligt er geloof ik al zo'n eensporig goederenlijntje in de middenberm, het is al 5 jaar geleden dat ik daar voorbijkwam op schoolreis, maar toen waren we juist in Nederland en een leerkracht zei iets over dat de Nederlanders wel wat van ruimtelijke ordening kennen :P
Shrek

Bericht door Shrek »

Wover schreef:tussen antwerpen en nederland ligt er geloof ik al zo'n eensporig goederenlijntje in de middenberm, het is al 5 jaar geleden dat ik daar voorbijkwam op schoolreis, maar toen waren we juist in Nederland en een leerkracht zei iets over dat de Nederlanders wel wat van ruimtelijke ordening kennen :P
is dat niet in de haven van antwerpen L11 op de middenberm van de A12?
Jean

Bericht door Jean »

Shrek schreef:
Wover schreef:tussen antwerpen en nederland ligt er geloof ik al zo'n eensporig goederenlijntje in de middenberm, het is al 5 jaar geleden dat ik daar voorbijkwam op schoolreis, maar toen waren we juist in Nederland en een leerkracht zei iets over dat de Nederlanders wel wat van ruimtelijke ordening kennen :P

Dat was toch dubbelsporig voor het grootste deen tussen FNND en BASF en Noordzee-terminal ?
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Ah ons Deckerke hee. Soms heeft die goeie ideën maar dit is egotripperij van de laagste kategorie.
OK dubbeldeks highways dan maar.
- hoe geraak je erop?
- hoe geraak je eraf?
- word top deck voorbehouden voor BMW 7reeks en Cedes vanaf 350?
- altijd met lichten aan op lower deck?
- nooit last van zon op lower deck 8)

5% met de bus,
10% met de trein,
???% te voet?
???% bedrijfsvervoer?
???% carpool?
Magere info, heel magere info. Denk dat men dat de term populisme opplakt wat Dedecker komt uit z'n nek te kletsen.
Wover

Bericht door Wover »

Shrek schreef:
ik herinner mij nog dat het al bijna of helemaal in Nederland was, en dat je Doel nog kon zien :p
SteC

Bericht door SteC »

Dedecker woont hier op een paar 100 m van mijn deur. Ik zal in elk geval nooit op die djestekakker stemmen.

Zijn auto is heilig hé, net zoals van veel te veel belgen.
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:
Shrek schreef:
ik herinner mij nog dat het al bijna of helemaal in Nederland was, en dat je Doel nog kon zien :p
das idd lijn 11 en neen da is er nog geen nederland is nog volwaardig belgie daar :-) en is idd gedeeltelijk enkelspoor al is de ruimte voor dubbelspoor er wel, is een lijn van 90 km/u
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
Wover schreef:
Shrek schreef: is dat niet in de haven van antwerpen L11 op de middenberm van de A12?
das idd lijn 11 en neen da is er nog geen nederland is nog volwaardig belgie daar :-) en is idd gedeeltelijk enkelspoor al is de ruimte voor dubbelspoor er wel, is een lijn van 90 km/u
gingen ze die niet ooit doortrekken naar bergen op zoom ofzo? :P
Plaats reactie