Selor Test vragen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
TomCC

Selor Test vragen

Bericht door TomCC »

Ik ben vorige week door mijn solicitatie gesprek geraakt voor treinbegeleider. Ze hebben me aangeraden om zo snel mogelijk de Selor test af te leggen (omdat er lange wachttijden zijn). De site van de Selor test is best onduidelijk. Ik ging een mailtje sturen naar HR voor meer info maar heb ook deze forum gevonden.

Type taaltest -> Bestuurzaken zeker?
Taal van diploma (taalrol) --> Heb mijn secundair in het frans gedaan, maar moet hier nederlands aanduiden anders kan ik de taal van de test niet op frans zetten?
Taal van de test -> Frans
Artikel --> super onduidelijk

Zijn deze testen te betalen? Is er een oefen test/voorbeeld online? Heb niets kunnen vinden op de website
Daviddb

Re: Selor Test vragen

Bericht door Daviddb »

Voor treinbegeleider het je artikel 8 en 10 nodig in bestuurszaken.
Voor artikel 8 ga je meerdere testmomenten vinden (lezen en luisteren).
Artikel 10 is spreken voor een jury, iedere eerste vrijdag van de maand worden hiervoor nieuwe date gepubliceerd.
De test is gratis. Wel rekening houden dat je maar voor één test tegelijk kan inschrijven.

Een demo voor artikel 8 kan je hier terugvinden: https://beosa01dep.selor.taocloud.org/l ... 48880e9086
Steven

Bericht door Steven »

Wat hierboven staat klopt volledig. Voor het mondeling het jezelf niet te lastig maken. Doorgaans is de eerste vraag wat je job is. Dan pikken ze in op jouw antwoord. Dan een 10-15 min een gesprek voeren en voila klaar.
Nils

Bericht door Nils »

Mogelijk is het beter iets te wachten met het het behalen van je Selor attest. Als ik het goed herinner is er namelijk een premie op het moment van behalen. Indien je het attest al hebt voor je in dienst komt loop je deze premie mis. Even goed informeren hoe het financiële plaatje in elkaar zit dus!
Steven

Bericht door Steven »

Nils schreef: 17 jul 2024, 16:19 Mogelijk is het beter iets te wachten met het het behalen van je Selor attest. Als ik het goed herinner is er namelijk een premie op het moment van behalen. Indien je het attest al hebt voor je in dienst komt loop je deze premie mis. Even goed informeren hoe het financiële plaatje in elkaar zit dus!
Als er nog steeds zo’n lange wachttijden zijn als nu zal zijn opleiding al halfweg zijn of verder eens hij een plaatsje vind voor elk deel af te leggen.
Sam&Petit

Bericht door Sam&Petit »

Ik heb de abstract redeneren test gedaan voor de ingangsexamen, verstand er niets van, om me verder voor te bereiden zou ik graag daaromtrnt meer uitleg willen van iemand die daar wel wat van weet. Nog nooit redenerings vragen gehad in mijn leven ben nu 49. de vragen waren als voorbeeld hieronder. graag uitleg en waar ik eventueel meer uitleg of het internet kan vinden want tot nu toe v ind ik niets. Alvast dank xxx
TREIN – STATION – GROOT A H K
LOCOMOTIEF – GROOT – SPOOR L D P
KLEIN – TREIN – SPOOR A X S
VRAAG: TREIN – STATION – KLEIN
A) HPX
B) SXL
C) KDA
D) HPA
desirootje

Bericht door desirootje »

Sam&Petit schreef: 05 apr 2025, 09:58 Ik heb de abstract redeneren test gedaan voor de ingangsexamen, verstand er niets van, om me verder voor te bereiden zou ik graag daaromtrnt meer uitleg willen van iemand die daar wel wat van weet. Nog nooit redenerings vragen gehad in mijn leven ben nu 49. de vragen waren als voorbeeld hieronder. graag uitleg en waar ik eventueel meer uitleg of het internet kan vinden want tot nu toe v ind ik niets. Alvast dank xxx
TREIN – STATION – GROOT A H K
LOCOMOTIEF – GROOT – SPOOR L D P
KLEIN – TREIN – SPOOR A X S
VRAAG: TREIN – STATION – KLEIN
A) HPX
B) SXL
C) KDA
D) HPA
Is dit een echte vraag of gebaseerd op een echte vraag?
Als het het 2e is dan zou de vraag in mijn ogen eerder als volgt zijn
trein - station - groot ABC
locomotief - groot - spoor DCE
klein - trein - spoor FAE
Hieruit kun je opmaken dat trein=A aangezien dit het enige woord is dat overeenkomt tussen lijstje 1 en 3 en de enige letter, groot=C want dat is het enige dat overeenkomt tussen de eerste 2 lijntjes. Als A en C gekend is, dan moet B=station als we kijken naar lijntje 1. klein vindt je op dezelfde manier door eerst trein en klein te vinden uit de overige lijntjes. Hieruit haal ik dan in mijn hypothetisch voorbeeld trein - station - klein ABF
Het kan zijn dat er ook regels waren rond de volgorde die je moest herkennen, mss stond het adjectief altijd laatste in de code of was de volgorde van de code omgedraaid ten opzichte van die van de woorden? Dan moet je dat ook doen in je antwoord.
Dat is hoe ik zo een vraag zou oplossen
Plaats reactie