Treinsamenstelling steeds correct ?
Treinsamenstelling steeds correct ?
Ik merk in de app van nmbs dat er een treinsamenstelling staat voor de rit die je plant te nemen.
Wat is jullie ervaring hiermee ?
Is deze steeds correct of verschijnt er soms toch nog een andere trein aan het perron ?
Wat is jullie ervaring hiermee ?
Is deze steeds correct of verschijnt er soms toch nog een andere trein aan het perron ?
Re: Treinsamenstelling steeds correct ?
Mijn 417 van gisteren zou uit 2 18'en bestaan... dus ik vermoed dat er iemand vergeten is de rijtuigen in te voeren... maar doorgaans klopt het wel.
Excuseer, dit is chinees voor mij
Dank voor de bevestiging dat het doorgaans klopt.
Het gaat om de verbinding Liedekerke - Herentals, vertrek 7u57, vrijdag.
Blijkbaar zijn dit allebei oude treinstellen
Ik deel dat aanvoelen van 90%, maar ben wel benieuwd waar die samenstelling vandaan komt. De theoretische samenstelling, diegene van de voorbije (vergelijkbare) dag...?
Samenstellingen komen via verschillende kanalen. Het begint bij de bundels waar treinen hun eerste vertrek hebben. Ook de apps van TBG en TB vermelden de samenstelling. In principe kijkt iedereen dit na en moet dit corrigeren indien er fouten staan. Maar niet iedereen heeft altijd evenveel discipline om dat effectief te doen. Het grootste gevaar zijn treinen waarbij de samenstelling gaat veranderen tijdens de nacht is mijn indruk. Zeker als door een onvoorzien defect men plots moet gaan rangeren.
De samenstelling van treinen met buitenlands traject worden gewoon niet getoond?
Voor sommige treinen naar Amsterdam wel en andere niet (test gedaan op de website). Ik heb andere buitenlandse relaties niet nagekeken.
Meestal worden de (meeste) ICE-ritten weergegeven op de tracker voor NMBS op HalteLink.
-
- Contacteer:
Ik deed vorige 2 weken enkele fietstochten in de Ardennen met vertrek en aankomst in een treinstation.
Dus gebruikte ik de treinsamenstellingsinfo in de app om te zien waar de fietsafdeling zat en om op die manier me zo goed als mogelijk juist te positioneren op het perron.
Bij de +/- 10 trein die ik nam was de info over fietsafdeling op 1 keer na steeds juist. Dus dit komt overeen met de 90%.
Dus gebruikte ik de treinsamenstellingsinfo in de app om te zien waar de fietsafdeling zat en om op die manier me zo goed als mogelijk juist te positioneren op het perron.
Bij de +/- 10 trein die ik nam was de info over fietsafdeling op 1 keer na steeds juist. Dus dit komt overeen met de 90%.
Update :
De treinsamenstelling was 100 procent correct voor de heen- en terugreis.
Vind ik wel een fijne toevoeging aan de app.
De treinsamenstelling was 100 procent correct voor de heen- en terugreis.
Vind ik wel een fijne toevoeging aan de app.
't Is wel grappig als je op weekdagen je de trein wil nemen tussen pakweg Mol en Hamont, de treinsamenstelling een stam M5-rijtuigen is in bordeaux-rode kleur (2de kl), een M7 1ste/2de kl ertussen en 2 M5-stuurstandrijtuigen (bordeaux-rood). Als Eloc een 21xx of een 27xx. Schoonheidsfoutjes, maar het aantal rijtuigen klopt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
- trainfan03
Zelfde met M7-stammen. Een gewone stuurpost wordt als gemotoriseerde stuurpost weergegeven. Zoek de S41 of de IC Brussel - Luxemburg eens op, een I10-rijtuig dat aan de loc hangt, wordt als een M7 gemotoriseerde stuurpost weergegeven. Bij M6-stammen, wordt het rijtuig dat aan de loc hangt ook weergegeven als een stuurpost. En volgens de samenstellingsdata rijdt de S41 via Den Haag HS... Er is nog een klein beetje werk!
-
Dat komt doordat volgens mij de afkorting voor Verviers-Centraal en Den Haag HS hetzelfde zijn en het systeem daar een beetje verward geraakt maar dit zou uiteraard niet mogen gebeuren.trainfan03 schreef: ↑05 aug 2024, 20:25 En volgens de samenstellingsdata rijdt de S41 via Den Haag HS...
- trainfan03
Ik zie het inderdaad, Den Haag HS is "Gv" en Verviers-Centraal is "GV", dus waarschijnlijk niet goed op hoofd- en kleine letters gelet!ovspotter_be schreef: ↑11 aug 2024, 10:37Dat komt doordat volgens mij de afkorting voor Verviers-Centraal en Den Haag HS hetzelfde zijn en het systeem daar een beetje verward geraakt maar dit zou uiteraard niet mogen gebeuren.trainfan03 schreef: ↑05 aug 2024, 20:25 En volgens de samenstellingsdata rijdt de S41 via Den Haag HS...