in gva verscheen dit artikel, over een website die de overweg aan de lispersteenweg bespreekt.
cijfers om stil van te staan (pun intended)
https://www.gva.be/cnt/dmf20241004_97979797
http://bareellisp.be/
bareel lisp
Re: bareel lisp
Het is in her belang van iedereen dat daar iets gebeurt, maar wat? Een tunnel of brug is, zoals ook in het artikel staat, erg ingrijpend , met massale onteigeningen om voldoende plaats te maken. Ik weet dat ze in Lier ook al hebben zitten broeden op een tunnel voor het spoor, maar dat is niet alleen duur en ook een grote werf, je zit bovendien met de Nete, waardoor je niet alleen nog dieper moet, maar ook met een erg ongelukkige ondergrond zit (vraag maar aan de MIVB hoe lastig het is om doorheen modder te moeten tunnelen). Het spoor net verhogen zou wellicht goedkoper zijn, maar ook hier, wie zit er te wachten op een plotse berg aarde naast z'n huis en tuin? Een omleiding om Lier heen, al dan niet enkel voor het goederenvervoer, is ook niet evident...
Ik ben voorstander van het spoor op een verhoogd talud of zelfs een viaduct, maar ik ,oon natuurlijk niet in Lier...
Ik ben voorstander van het spoor op een verhoogd talud of zelfs een viaduct, maar ik ,oon natuurlijk niet in Lier...
Je vraagt je eerder af waarom het zo nodig moet zijn dat dat een drukke overweg is. Ik weet, het is België, dus de auto is koning, maar ik zou eerder inzetten op een goed verkeerscirculatieplan waardoor er weinig autoverkeer over deze weg moet gaan
-
Voor fietsers is er eigenlijk al een acceptabel alternatief: via de Rijenweg en de Bernardijnenlaan langs de Netespoorbrug, wat niet zo'n grote omweg is. Alleen: vanuit Lier kan je direct inslaan als je ziet dat de overweg toe is, maar richting Lier begint de omleiding 600 meter voor de spoorweg en kan je dus niet anticiperen. Voor autoverkeer is het eerstvolgende oostelijke alternatief een omweg via Emblem en Kessel.
Er is natuurlijk ook een ander alternatief: het verminderen van de hoeveelheid (goederen)treinverkeer door het realiseren van de tweede spoortoegang voor de Haven met een lange tunnel die ook onder de Nete duikt.
Er is natuurlijk ook een ander alternatief: het verminderen van de hoeveelheid (goederen)treinverkeer door het realiseren van de tweede spoortoegang voor de Haven met een lange tunnel die ook onder de Nete duikt.
Ik zie een "kalme" periode tussen 0h en 4h.
Ik had verwacht dat er dan veel goederentraffiek is op dat uur, maar dat blijkt dus niet te zijn.
Ik had verwacht dat er dan veel goederentraffiek is op dat uur, maar dat blijkt dus niet te zijn.

Vergeet dat maar, de NMBS wil die rijpaden maar al te graag invullen met reizigerstreinenBlackEagle schreef: ↑06 okt 2024, 09:40 Voor fietsers is er eigenlijk al een acceptabel alternatief: via de Rijenweg en de Bernardijnenlaan langs de Netespoorbrug, wat niet zo'n grote omweg is. Alleen: vanuit Lier kan je direct inslaan als je ziet dat de overweg toe is, maar richting Lier begint de omleiding 600 meter voor de spoorweg en kan je dus niet anticiperen. Voor autoverkeer is het eerstvolgende oostelijke alternatief een omweg via Emblem en Kessel.

Enkel een brug of tunnel kan daar soelaas brengen.