Pagina 1 van 3

Break 413

Geplaatst: 20 dec 2006, 16:37
door Jochen
Iemand die toevallig weet wat er met deze gebeurd is?
Ik heb dien vandaag ergens in'n hoekske gevonden te CW Mechelen met nen serieus ingedeukten voorkant

Geplaatst: 20 dec 2006, 17:51
door SIMPY.be
Is dat niet die in Ieper tegen een "strontkar" was gereden?

Geplaatst: 20 dec 2006, 17:55
door trainfreak
SIMPY.be schreef:Is dat niet die in Ieper tegen een "strontkar" was gereden?
Nee, dat was de 302!

Geplaatst: 21 dec 2006, 00:07
door Steven
kan nog een van de LEDE breaks zijn, ken die nrs ni juist van toen

Geplaatst: 21 dec 2006, 01:45
door Jochen
Steven schreef:kan nog een van de LEDE breaks zijn, ken die nrs ni juist van toen
Hm, tzou me verbazen :)
Kben er eigenlijk praktisch zeker van dat die der nie bij was :)

Geplaatst: 21 dec 2006, 13:09
door TBbart
mss die van die steenbrokken die op het spoor lagen bij die camion die op den E17 tegen de reling gevlogen was enkele weken geleden,
toen lag die break vol steenbrokken... was wel nog rijvaardig derna :wink:

Geplaatst: 21 dec 2006, 19:23
door overweg13
Dag,

Ik ben eens in mijn materieellijsten gedoken, en maak meteen van de gelegenheid gebruik om het palmares van de breaks te publiceren. Van de 413 is er geen spoor, maar de lijst zal ongetwijfeld nog wel hiaten vertonen.

302 1980 0 zwaar beschadigd bij aanrijding met mestkar in Ieper op 17/5/2005
303 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3029)
309 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3506)
311 1980 1983 † Aalter 13/07/82 (E 955 op E 5882)
311b 1983 0
316 1980 0 FLV 21/9/2005 betrokken bij aanrijding met 1305 en 1354
321 1980 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
322 1980 0 ontspoord Menen 22/02/2005
325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
338 1982 0 zwaar beschadigd Hasselt 24/08/95 - opnieuw in dienst op 13/1/2004 met 2 rijtuigen van 321
343 1982 0 † Boussu 5/8/1992 - terug in dienst sinds 24/6/1999
358 1982 0 23/7/2002 Lede zie am 361
360 1982 0 ontspoord, gekanteld Brussel-Zuid 01/08/85 - gebotst met bus in Grammene op 9/12/1988
361 1982 0 beschadigd in Lede 23/7/2002 na koppelingsbreuk
366 1982 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
368 1982 0 ontspoord na botsing met vrachtwagen op 30/11/2000 in Deerlijk (lijn 89)
373 1983 0 14/11/2004 ontspoord Vorst na aanrijding met leeg stel van Vauban
376 1983 0 betonblok door voorruit Anderlecht 1996
387 1983 0 ontspoord in de buurt van Diksmuide op 24/02/97 (na windstoot?)
388 1983 0 23/7/2002 zie am361
390 1983 0 zwaar beschadigd (doorboord) 03/07/95 Lebbeke na botsing met vrachtwagen
412 1983 0 ontspoord na botsing op OW in Andenne op 27/12/97
420 1983 0 ontspoord en beschadigd na overwegongeval in Antoing op 27/10/97
432 1983 0 ontspoord Beez op 10/4/2000 na botsing met rotsblok

Geplaatst: 21 dec 2006, 20:16
door Bert
overweg13 schreef: 325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
Die twee stellen worden die eigenlijk nog gebruikt door de CFL. Die zie je nu toch al een aantal jaren in de normale dienst in België rond rijden.
Veel kunnen die allesinds niet gebruikt worden, want het grootste deel van het CFL net is 25kV

Geplaatst: 21 dec 2006, 20:20
door trainfreak
Bert schreef:
overweg13 schreef: 325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
Die twee stellen worden die eigenlijk nog gebruikt door de CFL. Die zie je nu toch al een aantal jaren in de normale dienst in België rond rijden.
Veel kunnen die allesinds niet gebruikt worden, want het grootste deel van het CFL net is 25kV
Volgens wat ik hoorde zijn ze enkel afgehuurd door de CFL, maar eentje ervan heeft reeds zijn B-logo terug!
Vraag me wel niet welke :P

Geplaatst: 21 dec 2006, 20:21
door overweg13
Dag,

Ik weet het eigenlijk zelf niet. Destijds werden ze ongezet voor de IC Brussel - Luxemburg, maar vandaag rijden er geen breaks meer op het CFL-net. Ik heb nog nergens gelezen wat er met deze stellen ondertussen administratief aan de hand is, maar het zou me inderdaad niet verbazen dat ze opnieuw bij de NMBS-vloot horen.

Geplaatst: 26 dec 2006, 16:00
door Mechanik
trainfreak schreef:
Bert schreef:
overweg13 schreef: 325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
Die twee stellen worden die eigenlijk nog gebruikt door de CFL. Die zie je nu toch al een aantal jaren in de normale dienst in België rond rijden.
Veel kunnen die allesinds niet gebruikt worden, want het grootste deel van het CFL net is 25kV
Volgens wat ik hoorde zijn ze enkel afgehuurd door de CFL, maar eentje ervan heeft reeds zijn B-logo terug!
Vraag me wel niet welke :P
Let nu eens op de stellen 525 en 526 :-) verkocht verhuurd maakt allemaal niet zoveel uit is in ieder geval ter compensatie voor het aantal gereden kilomters op CFL net door ons NMBS materieel

Geplaatst: 26 dec 2006, 16:22
door trainfreak
Ik heb de 526 daarnet gezien en die heeft zijn CFL logo nog!

Geplaatst: 26 dec 2006, 20:18
door 1607
de 526?
nen ms96 met cfl logo?
den 326 zeker. :wink:

Geplaatst: 26 dec 2006, 20:24
door trainfreak
1607 schreef:de 526?
nen ms96 met cfl logo?
den 326 zeker. :wink:
Ja, ik vond het nummer al zo raar, maar ik vertrouwde op Mechanik zijn post :P

Geplaatst: 28 dec 2006, 20:39
door Bert
trainfreak schreef:
1607 schreef:de 526?
nen ms96 met cfl logo?
den 326 zeker. :wink:
Ja, ik vond het nummer al zo raar, maar ik vertrouwde op Mechanik zijn post :P
De 325 heeft ook nog zijn CFL logo.