Pagina 1 van 1

Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 16:21
door zweistein
De nmbs app biedt geen meervoudige rittenkaarten zoals standaard multi meer aan, alleen vervoersbewijzen voor een bepaalde rit op een bepaalde dag. Of ligt het aan mijn brein of smartphone? Idem op de website, maar ik weet niet meer zeker of dat daar ooit te verkrijgen was.

Het werd in de pers aangekondigd ("De nieuwe tarieven zouden in de loop van dit jaar ingaan. Dat kan al voor de zomer zijn, of anders midden oktober.") maar dan in combinatie met alternatieven. En de officiële railpass pagina beweert nog steeds dat standaard multi in de app zit.

Aan de automaten was de papieren versie nog wel verkrijgbaar (op donderdag).

Re: Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 16:31
door ovspotter_be
Ik vindt deze nog onder "Andere producten" en dan naar beneden scrollen.

Re: Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 18:25
door zweistein
Concreet… dit verschijnt wanneer ik de app open:
Screenshot_20250622-174622.png
En dit wanneer ik de roze knop beroer:
Screenshot_20250622-174633.png
Waar zijn dan die "Andere producten" te vinden? Ik vermoed een extra item in die lijst, want als ik met de font/display size (die op default stonden) speel, kant ik de scalp van een extra menu item tevoorschijn toveren, niet genoeg om te zien wat de tekst is en niet genoeg om erop te tikken.

De andere knop naar "Mijn aankopen" toont geen verlopen standaard multi in het archief, dus "opnieuw kopen" gaat ook niet.

In de NMBS-App: videotutorials vind je (mits je ofwel youtube cookies accepteert ofwel in de HTML de url opvist) de oude procedure.

Re: Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 18:37
door overweg13
Bij mij lukt het nog altijd: op het rode winkelmandje klikken en dan inderdaad "andere producten" aanklikken.

Re: Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 19:52
door trainlovertje
Ik denk dat het probleem is dat het hele gedoe niet op jouw scherm past. Kan je dat menu verder naar boven schuiven? Of de grote van de tekst/lettertype wijzigen (‘uitzoomen’) zodat alles op je scherm past?

Ik kan ook eenvoudigweg op ‘andere producten’ klikken.

Re: Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 21:32
door zweistein
trainlovertje schreef: 22 jun 2025, 19:52 Ik denk dat het probleem is dat het hele gedoe niet op jouw scherm past.
Wel het menuutje neemt hooguit 40% van de beschikbare hoogte in, dus "passen" is niet echt het juiste woord. Is de roze winkelknop (en de sluit-winkel-knop) overal zo groot? Als die even bescheiden als de andere iconen zou willen blijven, is er zonder schuiven al plaats genoeg voor 1 extra menu item.

Het display is 480x960, misschien een lage resolutie tegenwoordig, maar niet bepaald een oubollige vierkante beeldverhouding. Android versie 12.
trainlovertje schreef: 22 jun 2025, 19:52 Kan je dat menu verder naar boven schuiven?
Nee, alleen naar onder, en dan weer naar boven, maar niet verder dan wat er in het begin verschijnt.
trainlovertje schreef: 22 jun 2025, 19:52 Of de grote van de tekst/lettertype wijzigen (‘uitzoomen’) zodat alles op je scherm past?
Ja maar dat geeft slechts enkele pixels prijs. Wat beter helpt is systeemnavigatie met gestures in plaats van 3 knoppen:
Screenshot_20250622-204446.png
Als ik de fontgrootte van default (stand 2 van 4) verklein naar stand 1, komen er nog wat pixels bij, maar nog is het niet volledig:
Screenshot_20250622-210129.png
Wat als we nu de gestures terug uitzetten? Dan krijgen we zowel de knoppen, als genoeg te zien om "Andere producten" te kunnen gebruiken.
Screenshot_20250622-205455.png
Maar dat lukt alleen zolang de app in de achtergrond blijft. Als je er terug naar gaat nadat de systeemnavigatie-instelling veranderd is, dan doet de app zo'n beetje alsof hij/zij herstart (toont enkele seconden het B-logo), maar toch blijft het menu werken. Trouwens, als je de app sluit via de knop of gesture en de vraag "App sluiten" bevestigt, dan wordt de app helemaal niet gesloten, alleen naar de achtergrond verwezen.

Met andere woorden, als je op hetzelfde probleem stuit, dan is dit de manier om de app te gebruiken:
  • Sluit de app via Android (rechtse knop en dan wegvegen)
  • Verander in de instellingen systeemnavigatie
  • Start de app
  • Verlaat de app om het even hoe (behalve echt sluiten via Android)
  • Zet in de instellingen systeemnavigatie terug zoals je het verkiest
  • Open de app opnieuw

Re: Alleen nog tickets en supplementen in de app

Geplaatst: 22 jun 2025, 22:22
door Klassiekje
Dat ziet er weer een sterk staaltje vakmanschap uit van onze NMBS-developers.
Je kan altijd proberen eens een mailtje te sturen? :mrgreen: