BLS Cargo

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
Merijn
Contacteer:

BLS Cargo

Bericht door Merijn »

Ik probeer reeds een tijdje de Vectron met reclame van "We Alpinists always find a way" van BLS Cargo te spotten te Tildonk. Het valt echter niet mee om deze te spotten, ik kan maar geen "regelmaat" in de dienstregeling terugvinden. Als ik één van de cargo treinen bvb spot op een donderdag 15u, is het niet zo dat deze week nadien ook om dat uur rijdt.

Is deze bevinding correct of hebben die treinen toch enige dienstregeling. in dat laatste geval: is er iemand die de dienstregeling van BLS cargo kent?

Alvast bedankt!
Tim

Re: BLS Cargo

Bericht door Tim »

Goederentreinen hebben een dienstregeling maar die is meestal indicatief. Ik schat dat meer dan de helft van de goederentreinen niet op zijn voorziene pad rijdt. Logistiek gewijs is het ook een pak moeilijker om deze op tijd te laten rijden in vergelijking met een reizigerstrein.
Ducktape

Bericht door Ducktape »

Ik heb zelfs geen weet van een Vectron die met "We alpinists always find a way" zou rondrijden, het is ofwel "BLS Cargo. Die Alpinisten", "BLS Cargo. The Alpinists" of "BLS Cargo. The Alpinists in Europe"
Welke loc zou er zo rondrijden volgens jou?
Merijn
Contacteer:

Bericht door Merijn »

Mijn fout, het is inderdaad niet die slogan die vermeld staat op de loc.
Ducktape

Bericht door Ducktape »

Zoals Tim al zei hebben onze treinen wel een dienstregeling en regelmaat, maar als die plots 5h later rijden door vertraging in Duitsland, of laattijdig beladen door terminal, dan is het ook zo natuurlijk. Vanuit Muizen (Ambrogio terminal) rijden we doorgaans met een Vectron, maar regelmatig is dat een Traxx met een Italiaans pakket aan boord, zodat er zonder locwissel tot in Italië gereden kan worden. Stel dat er een Vectron voorzien was, maar deze staat ingesloten door een Traxx, dan vragen we of de locs gewisseld kunnen worden als dat kan. Zo zie je maar dat er planmatig een Vectron op plaats x met tijdstip y had moeten passeren, maar dit in realtime gewoon eender wat/wanneer kan zijn.
Ik geloof dat we intussen wel 25 Vectrons hebben die in ons land mogen rijden, dus het zal je wel eens lukken :wink:
Plaats reactie