Zitplaats reservatie ICE lukt niet

Plaats reactie
HLE18

Zitplaats reservatie ICE lukt niet

Bericht door HLE18 »

Ik zou op 12 juli van Brussel naar Arth-Goldau willen via Duitsland. Nu wil ik zitplaatsen reserveren via de DB website maar ik krijg altijd de foutmelding "Seat selection no longer possible" voor de ICE 13 (Brussel-Köln).
foutmelding ice.jpg
foutmelding ice.jpg (10.24 KiB) 144 keer bekeken
Zou het nog te vroeg zijn om deze te boeken of verwachten ze nog werken ofzo? Er zijn wel al enkele zetels bezet dus lijkt alsof er toch al tickets verkocht zijn.
rvdborgt

Re: Zitplaats reservatie ICE lukt niet

Bericht door rvdborgt »

Op welk moment precies komt deze melding? Ik kan tot aan de betaling komen zonder foutmelding. Ik zie wel dat de twee stoelen uit je screenshot niet (meer?) boekbaar zijn. Werkt het als je andere stoelen selecteert? Als je dan hetzelfde probleem ziet, probeer dan eens een anoniem browservenster.
trainlovertje
Contacteer:

Bericht door trainlovertje »

Toevallig een tweetal weken geleden een gelijkaardig voorval gehad, ook voor het eerst. Ik wou een aparte zitplaatsreservering van Oberstdorf naar België bijkopen wegens - uiteraard - een onverwachte wijziging in de dienstregeling, waarbij mijn gereserveerde reisweg niet meer mogelijk was. Zugbindung aufgehoben, hoera enzo.
Ik besloot daarom het plan te veranderen en met de IC 2012 van Oberstdorf rechtstreeks tot Keulen te reizen, vanaf Keulen ICE 12 naar België. Omdat de reis op IC 2012 dan wel erg lang werd, zag ik het voordeel van een stoelreservering, ook al stap ik op in het vertrekstation.

Ik kreeg meteen een gelijkaardige melding dat de geselecteerde stoel in IC 2012 niet meer boekbaar was, zoals jij kreeg. Ik besloot even te wachten en een paar uur later opnieuw te proberen. Wat bleek: die stoel blijkt tot de dag van vandaag inderdaad niet meer reserveerbaar en vermoedelijk net voor mijn neus weggekaapt. Jammer, maar helaas. Daags nadien probeerde ik uiteindelijk nog eens. Dan uiteraard een andere stoel en kreeg dezelfde melding, niet alleen voor die stoel in de IC, maar ook in de ICE. Weer meteen opnieuw begonnen en de kort daarvoor geselecteerde stoelen op IC en ICE waren wederom niet meer te selecteren. Opnieuw andere stoelen geslecteerd en steeds dezelfde melding voor IC en ICE stoel. In zo’n geval besef je dat er meer aan de hand is. Weer een paar uur gewacht en uiteindelijk via ander toestel de gewenste plaatsen geboekt zonder probelemen. Alleen die stoel die ik de allereerste keer in IC 2012 selecteerde, was nog steeds niet selecteerbaar.

Ik vermoedde toen dat er een soort van bug optrad doordat ik eenmalig net te laat was om een bepaalde stoel te reserveren, waardoor die melding steeds onterecht opnieuw tevoorschijn kwam.

Zijn de door jou gewenste stoelen op een later moment dan plots toch weer te reserveren of niet? Vreemd dat het Rian wel lukt alleszins. Helpt een andere browser/cache leegmaken/ander apparaat misschien?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 17 mar 2026, 21:55 Toevallig een tweetal weken geleden een gelijkaardig voorval gehad, ook voor het eerst. Ik wou een aparte zitplaatsreservering van Oberstdorf naar België bijkopen wegens - uiteraard - een onverwachte wijziging in de dienstregeling, waarbij mijn gereserveerde reisweg niet meer mogelijk was.
Dat is dan ook een van de redenen waarom ik voor Duitsland max. 3 weken van tevoren een reservering maak. Als ik er al een maak.
Plaats reactie