Pagina 1 van 3

Zware dag voor NMBS

Geplaatst: 05 jan 2007, 20:40
door SExyBAck
Het nieuws op VTM vanavond om 19h had blijkbaar niet veel goeds te vertellen over de NMBS:

1.) Klachten over nieuwe dienstregeling ( Volgende vb gehoord op radio (Q) vandaag : Men kan in Gent de trein nemen naar Oostende, drie min later is er terug één en dan 57 min niets meer. Ook de verbinding Gent - Antwerpen stond ter discussie; voor de nieuwe regeling was er om het half uur een verbinding, nu maar om het uur.
2.) Koperleidingen gestolen in Olen (kost 5euro/m, 500m gestolen)
3.) Breuk bovenleiding in Brussel

Altijd maar klagen hé :roll:

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:02
door nicken
Tis niet te doen jong vandaag :shock:
da van de reizigers wordt serieus opgeblazen naar menne goesting,de NMBS kan niet voor iedereen goed doen,dat bestaat niet.Ze zullen altijd voor iets aangevallen worden :!:
Wat die koper betreft,meer veiligheidsman aanwerven en specialiseren hè,de dienst luchtsteun van de federale politie kan hier ook eens bijspringen met hun helikopters.Wordt vervolgd ...............

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:24
door Dietrich
Ik denk dat men toch moet toegeven dat de nieuwe dienstregeling niet echt beter is dan de vorige. Uiteraard zal je altijd mensen horen klagen, maar dit waren er nooit zoveel en naar wat ik hoor is dat wel gegrond.

Ik kan trouwens zelf meespreken hierover, gelukkig bestaat er nog het buurtspoorweglijntje 82. :D

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:25
door poyaud
helikopter ?? ja echt wel ...

weer controle bij de grenzen invoeren ja ...

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:28
door nicken
poyaud schreef:helikopter ?? ja echt wel ...

weer controle bij de grenzen invoeren ja ...
tja,straatje zonder eind hè :roll:

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:29
door Beesty
Ze kunnen niks doen aan het feit dat hun dienstregeling zo ne puinhoop is voor sommigen?
Om nog maar het voorbeeld te geven van de lijn Gent Oostende.
Als ge het probleem nie inziet van 2 treinen op 3 minuten, en 57 minuten wachten als ge uwe trein mist... Misschien moeten ze die da de dienstregeling uitwerken maar eens opnieuw naar de lagere school sturen om te leren delen.
60:2 = 30 (en geen57)
En ja het hangt van meer af dan enkel de treinen netjes verspreid te laten rijden, Ma het gaat hem dan ook niet over 5 of 10 minuten, ma wel 57. Das toch wel super extreem.

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:52
door Traxxion
Beesty schreef:Ze kunnen niks doen aan het feit dat hun dienstregeling zo ne puinhoop is voor sommigen?
Om nog maar het voorbeeld te geven van de lijn Gent Oostende.
Als ge het probleem nie inziet van 2 treinen op 3 minuten, en 57 minuten wachten als ge uwe trein mist... Misschien moeten ze die da de dienstregeling uitwerken maar eens opnieuw naar de lagere school sturen om te leren delen.
60:2 = 30 (en geen57)
En ja het hangt van meer af dan enkel de treinen netjes verspreid te laten rijden, Ma het gaat hem dan ook niet over 5 of 10 minuten, ma wel 57. Das toch wel super extreem.
Met een overstap in Brugge heb je er nog 1, na 30 minuten ongeveer.

Geplaatst: 05 jan 2007, 21:56
door Vennbahnerke
Beesty schreef:Ze kunnen niks doen aan het feit dat hun dienstregeling zo ne puinhoop is voor sommigen? (...)
En ja het hangt van meer af dan enkel de treinen netjes verspreid te laten rijden, Ma het gaat hem dan ook niet over 5 of 10 minuten, ma wel 57. Das toch wel super extreem.
Inderdaad! Zelfde probleem op lijn 60 Dendermonde-Brussel. In de plaats van de P-treinen mooi te spreiden (zoals dat in de vorige dienstregeling het geval was) rijden ze allemaal vlak na elkaar, en dan valt er een groot gat... En hoe zou het nu toch komen dat die eerste trein dan vol zit en dat de volgende dan quasi-leeg rijdt?

Leggen ze met veel poeha en tromgeroffel een P-trein tussen Dendermonde en Brussel-Luxemburg in, hoera en gejuich op alle banken, terwijl ongeveer iedereen 1 station verder moet zijn, nl in Etterbeek, waar toevallig alle bedrijven en de VUB gevestigd zijn. Als je dat aan de NMBS vertelt, krijg je een antwoord van 1 lijntje dat het "treintechnisch" niet mogelijk is... Ah neen? Wat doen ze dan met dat treinstel? Blijft die een hele dag in Brussel-Luxemburg staan? Me dunkt van niet. Of wordt dat stel met een luchtballon naar de vorming gebracht? Of per post naar de vorming gestuurd? ('t is te hopen dat ze er dan een priorzegel op plakken). En als die vorming toevallig Schaarbeek is, langs welk station rijdt dan die lege trein? Drie keer raden... Een tip: de eerste letter is een E (en 't is niet Erpe-Mere, en ook niet Eupen)

Geplaatst: 05 jan 2007, 22:57
door 2012
pak in gent de knokke b'berge en in brugge heb je de oostende die van kortrijk komt ....

Geplaatst: 05 jan 2007, 23:47
door Trainspotterke
Beesty schreef:Ze kunnen niks doen aan het feit dat hun dienstregeling zo ne puinhoop is voor sommigen?
Om nog maar het voorbeeld te geven van de lijn Gent Oostende.
Als ge het probleem nie inziet van 2 treinen op 3 minuten, en 57 minuten wachten als ge uwe trein mist... Misschien moeten ze die da de dienstregeling uitwerken maar eens opnieuw naar de lagere school sturen om te leren delen.
60:2 = 30 (en geen57)
Die mannen zijn naar de lagere school geweest en die hebben daar geleerd dat als je vanuit Oostende om de 30 minuten een trein naar Gent inlegt, je in Brugge dan drie minuten voor de IC Knokke/Blankenberge - Tongeren zit.

Oei, nieuw probleem! :roll:

Het enige waarmee je iedereen zou pas zou kunnen tevreden stellen is een kwartiersdienst tussen Gent en Brugge. Niet omdat er de reizigers meer treinen zouden hebben tussen Gent en Brugge, maar gewoon om de verschillende antennes verder dan Brugge en Gent tevreden te kunnen stellen.
Om het half uur een trein tussen Oostende en Gent, waarvan de ene doorrijdt naar Eupen en de andere naar Antwerpen. Vanuit Knokke en Blankenberge afzonderlijke treinen richting Brussel en verder naar het oosten laten rijden, die op een half uur na mekaar uit Brugge vertrekken en een kwartier na iedere trein komende van Oostende. Voeg daar vanaf Gent richting Brussel dan nog de IR De Panne - Luchthaven aan toe en je heb onmiddellijk ook een snelle kwartierdienst tussen deze beide steden.

Maja, we zijn natuurlijk Zwitserland niet, hé. En materiaal en personeel is er natuurlijk ook niet voldoende.

Geplaatst: 06 jan 2007, 00:18
door groentje
Op een aantal plaatsen is er wel reden tot klagen, hoor. Vooral daar waar door kleine verschuivingen aansluitingen verloren gaan.
Deze dienstregeling is niet goed genoeg. En dat het over X aantal jaar beter zal worden, dat is nu weinig troost. Vooral omdat ik die verbeteringen eerst nog eens wil zien...

Geplaatst: 06 jan 2007, 10:37
door SExyBAck
Ze hadden het gisteren ook over de regio Leuven waar een trein toekomt ( weet niet meer dewelke ) juist op het moment waneer alle andere treinen vertrekken :roll: dus geen aansluiting meer.

Geplaatst: 06 jan 2007, 10:53
door groentje
De CR. Ze hebben daar de slechtst denkbare overstapmogelijkheden die mogelijk zijn met een halfuurdienst, die het sinds december is.

Geplaatst: 06 jan 2007, 11:36
door Jonathan
2012 schreef:pak in gent de knokke b'berge en in brugge heb je de oostende die van kortrijk komt ....
Natuurlijk, alleen dat ge er nu 47 minuten overdoet al je overstapt in Brugge en vroeger 39 minuten.

Geplaatst: 06 jan 2007, 11:56
door e49memling
Ik denk dat ze bij de nieuwe dienstregeling gewoon gekeken hebben van hoe efficiënt (goedkoop) kan het personeel worden ingezet, en de rest is bijzaak :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: