Pagina 1 van 1

NIMBY's klagen claxon aan

Geplaatst: 09 jan 2007, 19:05
door Wover
Buurtbewoners Moleneinde protesteren tegen nachtelijk lawaai spoorlijn
De buurtbewoners van Moleneinde, een straat die Oevel met Olen verbindt, zijn het gefluit van de treinen op de spoorweg naast het Albertkanaal beu.

Het gefluit houdt hen wakker.

De NMBS liet al aan de betrokkenen weten dat het vervoer 's nachts door een privé firma gebeurt. Aan die firma werd gevraagd om de treinen minder te laten fluiten.

Het fluitsignaal geldt bij onbewaakte overwegen.
Het gaat om de trein Oevel - Polen van DLC die over L207 rijdt. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit last van gehad, hoewel die lijn op 500m van mijn huis ligt en ik dat overdag toch altijd goed hoor. Er zijn hier 2 onbewaakte overwegen op korte afstand.

Maar om zelf ook eens wat te klagen: het wordt tijd dat ze die overwegen wel bewaakt maken, want nu mogen de treinen daar 40 of 60 rijden denk ik, zonder aan SF05 de overwegen te moeten passeren, wat ik feitelijk toch vreemd vind... Bovendien zijn de meeste van die overwegen ongelofelijk onoverzichtelijk, een goei 5 jaar geleden verschoot ik mij nog een ongeluk toen ik rechts van mij een HLR77 zag staan, gelukkig stond hij stil, maar toch :P

Geplaatst: 09 jan 2007, 19:17
door Tim
Moest het ook overdag zijn zou het nog kunnen gaan om de fluittoon die 77'ers produceren :mrgreen:

Geplaatst: 09 jan 2007, 20:35
door Wover
Mja, maar er staat bij dat het gaat om een privémaatschappij, en zo ken ik er maar één die op die lijn rijdt ;)

Re: NIMBY's klagen claxon aan

Geplaatst: 09 jan 2007, 23:24
door Gregske
Wover schreef:
Buurtbewoners Moleneinde protesteren tegen nachtelijk lawaai spoorlijn
De buurtbewoners van Moleneinde, een straat die Oevel met Olen verbindt, zijn het gefluit van de treinen op de spoorweg naast het Albertkanaal beu.

Het gefluit houdt hen wakker.

De NMBS liet al aan de betrokkenen weten dat het vervoer 's nachts door een privé firma gebeurt. Aan die firma werd gevraagd om de treinen minder te laten fluiten.

Het fluitsignaal geldt bij onbewaakte overwegen.
Het gaat om de trein Oevel - Polen van DLC die over L207 rijdt. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit last van gehad, hoewel die lijn op 500m van mijn huis ligt en ik dat overdag toch altijd goed hoor. Er zijn hier 2 onbewaakte overwegen op korte afstand.

Maar om zelf ook eens wat te klagen: het wordt tijd dat ze die overwegen wel bewaakt maken, want nu mogen de treinen daar 40 of 60 rijden denk ik, zonder aan SF05 de overwegen te moeten passeren, wat ik feitelijk toch vreemd vind... Bovendien zijn de meeste van die overwegen ongelofelijk onoverzichtelijk, een goei 5 jaar geleden verschoot ik mij nog een ongeluk toen ik rechts van mij een HLR77 zag staan, gelukkig stond hij stil, maar toch :P
Veiligheid is een absurde bezigheid in dit land 8)

Geplaatst: 10 jan 2007, 12:36
door 5132
Veiligheid is een absurde bezigheid in dit land
Wat bedoel je daar mee Gregske?
Als je wil zeggen dat het nutteloos is om veilig te werken, dan wil ik dat formeel tegenspreken. Vraag het anders maar eens aan de partners die hun echtgenoot verloren omdat manlief ook vond dat het allemaal overdreven is...

En als je het anders bedoelde, dan moet je eens verduidelijken wat je er absurd aan vindt, want dan begrijp ik je boodschap niet.

Geplaatst: 10 jan 2007, 15:24
door Mechanik
5132 schreef:
Veiligheid is een absurde bezigheid in dit land
Wat bedoel je daar mee Gregske?
Als je wil zeggen dat het nutteloos is om veilig te werken, dan wil ik dat formeel tegenspreken. Vraag het anders maar eens aan de partners die hun echtgenoot verloren omdat manlief ook vond dat het allemaal overdreven is...

En als je het anders bedoelde, dan moet je eens verduidelijken wat je er absurd aan vindt, want dan begrijp ik je boodschap niet.
absurd? dan moet je eens in Engeland en Nederland gaan letten, jwatte die zijn er nog stukken meer mee bezig als hier ...

Geplaatst: 11 jan 2007, 14:07
door TSP
Ik weet niet om hoeveel overwegen het gaat, maar is het dan gee optie om een knipperlicht schakeling te maken daar? Er hoeft niet eens een bel aan het hangen omdat de mensen dan weer gaan klagen. Komt weer goedkoper....

Ik vind ik dat veiligheid bij overgangen een groot probleem is. Dus eigenlijk is het wel goed dat die trein daar fluit. Maarja dan gaan de mensen klagen. :(

Geplaatst: 11 jan 2007, 14:13
door Wover
Ik denk dat het volledige traject ongeveer 15-20km zal zijn en dat er zo ongeveer 20 overwegen zullen zijn.

Geplaatst: 11 jan 2007, 14:18
door TSP
Das best veel... Maarja veiligheid voor alles.... :?

Geplaatst: 11 jan 2007, 20:30
door Gregske
5132 schreef:
Veiligheid is een absurde bezigheid in dit land
Wat bedoel je daar mee Gregske?
Als je wil zeggen dat het nutteloos is om veilig te werken, dan wil ik dat formeel tegenspreken. Vraag het anders maar eens aan de partners die hun echtgenoot verloren omdat manlief ook vond dat het allemaal overdreven is...

En als je het anders bedoelde, dan moet je eens verduidelijken wat je er absurd aan vindt, want dan begrijp ik je boodschap niet.
Ik heb vaak een boodschap in mijn citaten.

Mensen willen het altijd veiliger, ik ook. Dat lijkt me redelijk normaal. Maar om even een cliché voorbeeld te geven: het wegverkeer.

Ik rijd graag, heel graag over allerlei wegen, daarbij ben ik zeer secuur met voorrangsregels, verlichting, pinkers, ... met snelheid iets minder want om heel de tijd af te wisselen tussen 70 en 90 vind ik te gek. Ik rijd met het verkeer mee. Mijn remmen zijn in orde, en op zijn tijd laat ik mijn auto een check-up geven (wat ik zelf niet kan dan :wink: )


En je hebt mensen die 16 airbags hebben maar als een gek inhalen. Gisteren maakte ik nog mee dat een Bullebak Met Wielen (BMW) me inhaalde, het was eigenlijk het vierde voertuig dat hij inhaalde. Hij twijfelde nog bij het derde maar was jan zonder vrees. Het was kwart na vijf op een weg waarlangs dikke platanen, berken, eiken, ... staan en met dat lekkere weer dus gevaarlijk bovendien. Ik reed geen honderd meter voor een onoverzichtelijke bocht naar links. De tegenligger flitste al met grootlicht en ook ik vond het maar gevaarlijk. En wat bleek, hij reed een oprit van een huis op, nog geen kilometer voorbij dit manoeuvre.


Veiligheid is maar iets bizar voor sommigen?