Vennbahnerke schreef:KB schreef:Spoorwegen sturen dienstregeling toch bij
di 23/01/07 - De NMBS gaat haar nieuwe dienstregeling bijsturen. Dat gebeurt na een analyse van de klachten en opmerkingen van reizigers.
De precieze aanpassingen maakt de NMBS pas woensdag bekend.
Dan zou je denken dat ze die aanpassingen op hun site gaan zetten maar neen: noppes, nada, niente
Door dingen duidelijk en dadelijk mee te delen en enige luisterbereidheid te tonen (of toch minstens te doen alsof) zou het imago van de NMBS bij zijn klanten vééél beter kunnen zijn. Maar wat baten kaars en bril, als de Frankrijkstraat niet zien wil...
Communicatie: het is en blijft een pijnpunt bij de NMBS...
Maar wat baten kaars en bril, als de Frankrijkstraat niet zien wil...
prachtig gezegde en klop als een bus!

Statistieken en dat alles goed gaat op papier gaat ja, voor de rest......
De praktijk is wat anders, communiceren ja de NMBS en communiceren vandaag aan de lijve ondervonden.
Deze morgen wou ik in Haaltert de Cityrail (of veredelde stoptrein) naar Brussel-Noord van 6u32 nemen, het werd al snel 6u35 en toen werd ons via de geluidsinstallatie gezegd dat de CR-trein naar Brussel-Noord aangekondigd was met 5 min. vertraging, er kwam een trein Haaltert binnen met een locomotief en een 10 tal M4 rijtuigen in de plaats van 4 fluitketels. Het bleek de p-trein naar Schaarbeek te zijn die invertraging was. Kunnen ze dan niet duidelijk communiceren en zeggen dat de eerste trein de p-trein naar Schaarbeek ging zijn i.d.p. van de CR-trein naar Brussel-Noord.
Weet er hier eigenlijk iemand van waar die geluidsinstallatie in Haaltert wordt bediend? Het is in ieder geval niet de stem van Erwin (de loketbediende van het station van Haaltert).
Van in Burst of Denderleeuw??
Soms krijgen we daar zo van die korte mededelingen die je met moeite verstaat. De trein naar Brussel is in vertraging, of zo van die toestanden
'avonds
Ik kwam deze avond van Gent met de IR trein (3516) naar Aalst - Luchthaven, voor we Wetteren binnen reden wachten, voorbij Wetteren wachten na ongeveer 5 minuten wachten werden we eindelijk op de hoogte gebracht dat door een probleem voor Schellebelle de trein zo vertrekken met 10 min. vertraging. Dan reden we Schellebelle binnen, de treinbegleider sluit de deuren en dan bleek dat de wisselstraat niet meer werkte om richting Aalst. Uitendelijk moesten we in Schellebelle van de trein en moesten we op het spoor 2 een andere p-trein nemen.
Op de trein (3516) werd er nog gecommuniceerd rond het probleem, op diene p-trein naar Gent waar we op terecht kwamen niets.
We kwamen aan in Gent rond 17u50 weer niets van communicatie over het probleem, heb dan een tijdje staan twijfelen of ik nu de IC Aalst -Genk ging nemen van 18u13, of de stoptrein Zottegem -Geraardsbergen van 18u06 om dan vanuit Zottegem naar Haaltert te gaan.
Der kwam dan zo ne medewerken van de NMBS met zijn fluojasje aan op het perron en heb dan aan diene persoon info gevraagd.
Diene heeft ons dan verteld dat de IC Aalst- Genk rechtstreeks naar Denderleeuw ging rijden via lijn 50a.
Ben dan met een 1u 20 min. vertraging toch in Haaltert geraakt.
En communiceren dat de spoorwegen kunnen, ze hadden denk ik schrik dat hun geluidsinstallatie in Schellebelle te snel zou versleten zijn zeker? Of op diene p-trein naar Gent!
Ze kunnen mij toch geen boete aan doen als ik via Zottegem zou gegaan zijn, want ik werd over niets geimformeert heb alles zelf moeten uitzoeken. ............